תינוקות ושינה – מה לעשות כשהוא מתעורר מוקדם

תינוקות ושינה

תינוקות ושינה הולכים יד ביד כיוון שהם זקוקים להרבה אנרגיה בגוף הקטן שלהם. אנחנו יודעים שהם מתעוררים המון באמצע הלילה עד שלב מסוים אך האם ידעתם שלאחר שלב זה, הם עשויים לקום בשעות מאוד מוקדמות בבוקר? כדי לפתור את זה ולהחזיר את שעות השינה שלכם, צריך לדעת איך להתמודד עם העניין.

תינוקות ושינה – האם הוא באמת מתעורר מוקדם?

יש לזכור כי 'מוקדם' הוא מונח יחסי – עבור חלק מההורים התעוררות בשעה 5:30 היא אידיאלית ואילו עבור אחרים, כל דבר לפני השעה 8:00 בבוקר נחשב "מוקדם מדי"! שימו לב למתי הילד שלכם מתעורר – האם זה אחרי השעה שש בבוקר? אם כן, תדעו שזה נורמלי לחלוטין.

כמו כן, כיצד ילדכם מתעורר, זה גם חלק מאוד חשוב. האם הם שמחים ומלאי אנרגיה? אם ילדכם מתעורר בשעה 6 בבוקר או מאוחר יותר ונראה רענן ומוכן להתמודד עם היום, אז (עד כמה שזה עלול להכאיב לכם לשמוע את זה) כנראה שאין שום בעיה והוא לא מתעורר מוקדם.

מבחינה התפתחותית, התעוררות בשעה 6:00 או מאוחר יותר, היא דבר סביר לגמרי עבור מרבית התינוקות והפעוטות, בתנאי שהם ישנים מספיק במהלך הלילות. עם זאת, אם ילדכם מתעורר מוקדם יותר משש בבוקר, או אם הוא נשחק במהירות לאחר ההשכמה של הבוקר והוא עייף ורגזני, סביר להניח שאכן יש בעיית שינה ורצוי לבדוק את דרכי הטיפול בה.

תינוקות ושינה
האם היא באמת התעוררה מוקדם?

תינוקות ושינה – למה זה קורה?

המון דברים עלולים לגרום להתעוררות מוקדמת: מחלה, תסמיני בקיעת שיניים, קפיצה התפתחותית, שינויים (כמו לידת אח חדש, או מעבר לבית חדש), גמילה מחיתולים, מעבר מעריסה למיטה רגילה ועוד. כל אלה יכולים לגרום למספר ימים או שבועות של השכמות בוקר מוקדמות.

בימי הקיץ, הימים הארוכים עשויים להיות גם כן גורם – אם שמתם לב שילדכם מתעורר בהדרגה מוקדם יותר, וודאו שאין כניסת אור שמש אל החדר. אם יש, פשוט התקינו וילונות הצללה טובים כדי לפתור את העניין (אנו ממליצים על תובל וילונות. הם מעולים).

תינוקות ושינה
אל תיתנו לו להיכנס איתכם למיטה

תינוקות ושינה – הגורמים לבעיה

ישנם שלושה גורמים מרכזיים שעלולים לגרום לבעיה של התעוררות מוקדמת:

  1. שנצ"ים לא טובים – שנ"צ הוא דבר חשוב מאוד עבור תינוקות. במידה והוא לא ישן טוב בשעות הצהריים, זה עלול להשפיע על השינה שלו בשעות הלילה. לתינוקות שלא ישנים מספיר בצהריים, יש סיכוי גבוה יותר להתעורר מוקדם בבוקר מאשר כאלה שכן ישנו מספיק שעות. גם לישון יותר מדי בצהריים, עשוי לגרום להם להתעורר מוקדם מהסיבה הפשוטה שהם לא יהיו עייפים.
  2. עוד קצת שנצ"ים – גם העיתוי של אותם שנצ"ים הוא קריטי. שימו לב לחלון הזמן שבין שנת הצהריים האחרונה של ילדכם לשעה שבה הוא הולך לישון בלילה. אם חלון הזמן הזה ארוך מדי, ילדכם עלול להיות עייף מדי לפני השינה, מה שעלול להוביל להתעוררות מוקדמת.
  3. השעה שבה הוא הולך לישון בלילה – זה אולי יישמע מוזר אבל להשאיר תינוק ער עד מאוחר, לא יוביל לכך שהוא יקום מאוחר יותר בבוקר! במקום, זה יכול לגרום לעייפות יתר, מה שעלול, להוביל לזמני התעוררות מוקדמים עוד יותר. הימנעו משעות שינה מאוחרות. אתם גם לא רוצים להכניס את התינוק שלכם למיטה מוקדם מדי. באופן כללי, אנו ממליצים לא להכניס אותם לישון לפני השעה 18:00.
תינוקות ושינה
עייפות מצטברת עשויה לגרום להם להתעורר

תינוקות ושינה – איך לפתור את הבעיה

השלב הראשון בפתרון הוא להתחיל להתייחס להשכמה של הבוקר המוקדמת של ילדכם ממש כמו שהייתם מתייחסים אליו כשהוא היה מתעורר באמצע הלילה. זה המפתח – אם תמשיכו לתת לילדכם את ההרגשה שלהתעורר בשעה חמש בבוקר זה בסדר גמור, אז זה ימשיך לקרות.

במקום, כאשר ילדכם מתעורר מוקדם, עשו כמיטב יכולתכם להרדים אותו מחדש. אמרו לו משהו כמו "תחזור לישון חמודי, עוד לילה" ואז צאו מהחדר. לחלופין, אם עזיבה רק תעצבן את הילד, הישארו בחדר אך תהיו בשקט ואף תנסו ללכת לישון על הכיסא בחדר.

אתם לא רוצה לעשות שום דבר שיגרום לילד שלכם להתעורר עוד יותר. באמצעות הקול והמעשים שלכם, נסו לאשר מחדש שזהו הזמן לשינה ולא להתעוררות.

כשמגיע הזמן להתעורר בבוקר, בצעו שגרת השכמה גדולה ודרמטית. פתחו את הווילונות, הדליקו את האורות, שירו שיר של בוקר טוב ועוד. ביצוע פעולות אלו באופן עקבי תכניס לילד שלכם את המודעות לעובדה שרק עכשיו זה הזמן להתעורר ולא לפני כן.

תינוקות ושינה הולכים יד ביד מכיוון שהם זקוקים להרבה אנרגיה בגופם הקטן. תינוקות יתעוררו באמצע הלילה והם יתעוררו בשעות מוקדמות, זה כמעט בלתי נמנע. אנו מקווים שעזרנו ואתם תצליחו להחזיר את שעות השינה הנורמליות שלכם. אם אתם רוצים ללמוד עוד על תינוקות ושינה, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *