נעלי צעד ראשון – 9 טיפים לקניית נעלי צעד ראשון

נעלי צעד ראשון הן הנעליים בהן ילדכם יעשה את הצעדים הבטוחים והעצמאיים הראשונים שלו. צעד אחר צעד הוא ילך ויגביר את הביטחון שלו בהליכתו. אתם, בתור הורים, רוצים לעזור לו כמה שאפשר. אתם תעודדו אותו, תדריכו אותו בהליכה נכונה ותעשו כל שביכולתכם כדי להקל עליו את החוויה הזו.

אחת מהדרכים שבהן אתם יכולים לעזור היא בקנייה נכונה של נעלי צעד ראשון. כשהולכים לחנות כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שחשוב מאוד לדעת ולהכיר. קבלו 9 טיפים לקניית נעלי צעד ראשון.

קנו כשהילד במצב רוח טוב –

הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לקונה נעלי צעד ראשון כשהילד המקסים שלכם יהיה עייף וכעוס. אם תעשו זאת, הילד שלכם יצטרך להסתובב בקניון ולמדוד נעליים חדשות תוך כדי שהוא מפהק וכמעט נרדם.

לכן, נסו לתכנן את זמן הקנייה לאחר שנת הצהריים ולפני ארוחות גדולות. בכל זאת, קחו איתכם חטיפי בריאות או פירות שהוא אוהב. ילד רעב או עייף לא יהיה מעוניין למדוד נעליים ואתם לא רוצים לנסות לשים נעליים על כפות רגליים שבועטות, באחריות!

נעלי צעד ראשון
הכי חשוב שהוא יחייך

בחרו נעליים שקל לנעול ולהוריד –

בחרו נעליים עם סקוטש לנעילה והסרה באופן מהיר. סקוטש יכול להפוך את חייכם לקלים יותר בכך שלא תצטרכו לדאוג כל הזמן אם השרוכים שלו פתוחים והוא חס וחלילה עלול לדרוך עליהם וליפול.

שימו לב, הרבה ילדים מצליחים להבין את עניין הסקוטש ואיך לפתוח אותו בקלות. יש לילדים נטייה להוריד נעליים גם כשהם צריכים להיות עליהם.

אם בכל זאת החלטתם ללכת על נעליים עם שרוכים, וודאו שהם מספיק ארוכים כדי שיהיה אפשר לעשות להם קשר כפול. קשר מסוג זה יעזור לאחיזה של הנעל ברגל, הסיכוי שהוא ייפתח קטן יותר וכך לא תצטרכו לדאוג שילדכם יוריד את הנעליים ואפילו יאבד אותם.

בחרו נעליים גמישות –

נעלי צעד ראשון צריכות להיות גמישות יחסית. לעומת נעלי טרום הליכה, הן לא צריכות להיות עם סוליות גמישות מאוד לכיפוף מכיוון שמטרתן היא כבר הרבה יותר רצינית ו"בוגרת". נעליים באופן כללי צריכות להיות גמישות כדי לתת את מרחב בתנועה המרבי ככל האפשר. ילדים הם כאלה המתרוצצים הרבה כי הם משחקים ברוב שעות היום ולכן חשוב מאוד שהנעליים שלהם יאפשרו להם לנוע בחופשיות.

נעלי צעד ראשון
נעל גמישה – חשוב מאוד

בחרו נעליים עם סוליות מונעות החלקה –

לפעמים, אחרי שילדכם כבר הולך די בביטחון, קל לשכוח שהוא עדיין הולך מתחיל. הוא יכול ליפול לעיתים קרובות מאוד וכדאי לעשות הכל כדי למנוע את זה. לכן, כשאתם קונים נעלי צעד ראשון, וודאו כי הנעליים שתבחרו עבור הילד שלכם אינן מחליקות ויש להן סוליות מונעות החלקה. שימו לב שהסוליות של הנעל לא עבות מדי כדי לאפשר טווח תנועה כמה שיותר גדול.

חומר הנעל –

כפות רגליו של ילדכם מזיעות יותר ממה שאתם חושבים! אתם לא מבינים בכלל עד כמה הרגליים של הילד שלכם יכולות להריח אחרי שנתקעו בתוך נעליים מיוזעות ומלוכלכות במשך יום שלם. וודאו כי הנעל אותה בחרתם עשויה מחומר נושם כך שכף רגלו של הילד שלכם לא תהיה מזיעה ומסריחה יותר מדי.

הדברים שחשוב לשים לב אליהם בהקשר לחומר הנעל:

  1. חפשו נעליים העשויות מעור רך או בד
  2. הימנע מנעליים מעור נוקשה. נעליים נוקשות מדי יכולות לעכב את התפתחות כפות הרגליים של הילד שלכם
  3. אם אתם בוחרים בנעליים גבוהות או במגפיים, וודאו שהם עדיין גמישים סביב הקרסוליים. אחרת הן עלולות להגביל את התנועה
  4. הימנע מחומרים סינתטיים. למרות שהם עשויים להיות קלילים, הם לא חומרים נושמים
נעלי צעד ראשון
וודאו שהנעליים עשויות מחומרים איכותיים ונושמים ככל האפשר

בדיקת הצביטה –

כדאי מאוד לערוך את מבחן הצביטה. אם הנעל שתבחרו עשויה מבד רך, הניחו את הנעל על כף הרגל של ילדכם ואז נסו לצבוט חלק מהנעל. אם אתם לא מצליחים לתפוס חלק מהנעל, הנעליים כנראה צמודות מדי. רצוי שבנעליים שהם נעלי צעד ראשון יהיו לרגליים מעט מקום מרחב, אך לא יותר מדי.

מידה מתאימה –

חשוב לתת לילדכם למדוד את נעלי צעד הראשון שתבחרו בשבילו. שימו את הנעל על רגלו של הילד שלכם ובצעו הערכת מצב. אם הנעליים קטנות מדי, כפות הרגליים של התינוק שלך יהיו צפופות ודחוסות בתוך הנעל, אך אם הנעליים גדולות מדי זה עלול לגרום למעידות ואת זה אתם מנסים למנוע.

שימו לב לדגשים הבאים:

  1. הבהונות של ילדכם צריכות להיות קרובות לקצה הנעליים אך הן לא צריכות להיות ממש צמודות אליו
  2. כאשר הילד שלכם עומד, צריך שיהיה מקום קטן בין העקב שלו לעקב הנעל
  3. צריך להיות רוחב אגודל בין הבוהן של הילד שלכם לבין החלק הקדמי של הנעל

בדקו את המידה לעיתים קרובות –  

כל הילדים גדלים בקצב שונה, אך כפות רגליהם לרוב גדלות מהר מאוד. חלק מהילדים עשויים לגדול כל כך מהר עד שידרשו נעליים חדשות מוקדם ממה שהייתם חושבים. בדקו את הנעליים של הילד שלכם לעיתים קרובות כדי לוודא כי אצבעות הרגליים שלו אינן נמתחות וכי יש מספיק מקום לרגליים הקטנות שלהם לגדול בנוחות.

מאיפה לקנות –

לא כל חנות נעליים שמוכרת נעלי צעד ראשון, מחזיקה במוצרים איכותיים או באנשי מקצוע מנוסים. אל תפחד ללכת לחנות נעליים בעלת שם גדול כי המחיר שם אולי יקר יותר. דווקא שם, עדיף לקנות נעלי צעד ראשון. הסיבה היא שבמותגים גדולים אלה תמצאו את אנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר. נעליים הם המומחיות שלהם, אז ספר לעובד מה אתה מחפש ומהו התקציב שלך ותן לו לעשות את עבודתו.

נעלי צעד ראשון הם באמת קנייה חשובה, לא סתם כולם אומרים את זה. חשוב מאוד לעקוב אחרי הטיפים אותם קיבלתם ולשים לב לכל דבר קטן, לא משנה כמה הוא שולי. הנוחות והאיכות הם בסופו של יום הדבר החשוב ביותר, כי פשוט אסור להתפשר על בריאות הרגליים של הילד שלכם.

אפשר גם להתייעץ עם הורים לילדים על סוג הנעל, המותג או כל דבר אחר שעולה בדעתכם. אין כזה דבר יותר מדי מידע. קבלו גם מהם טיפים על הדברים שכדאי לשים עליהם דגש ויישמו גם אותם כשאתם הולכים לקנות נעלי צעד ראשון לילד שלכם.

כדי ללמוד עוד, לחצו כאן

שאלות נפוצות בנושא נעלי צעד ראשון

מתי כדאי לקנות נעלי צעד ראשון?

אין זמן ספציפי כי כל ילד מתפתח בצורה שונה. שימו לב לשלבי ההתקדמות של ילדכם בהליכה. אם הוא הולך בצורה עצמאית ודי בטוחה, אולי כדאי לקנות לו נעלי צעד ראשון. אפשר גם להתייעץ עם אנשי המקצוע או רופא הילדים.

מהם נעלי צעד ראשון הטובות ביותר?

אין באמת נעל ספציפית שהיא טובה יותר מהשנייה. אין מותג שהוא יותר טוב מהמותג המתחרה שלו. חשוב לשים לב לדגשים שדיברנו עליהם קודם. נעל טובה תהייה עשויה מחומרים איכותיים ונוחים.

מה ההבדל בין נעלי צעד ראשון לנעלי טרום הליכה?

נעלי טרום הליכה מתאימים לילדים שרק החלו לעשות את צעדיהם הראשונים בעולם. הן עשויות מחומרים רכים במיוחד, הן גמישות במיוחד והן סוג של שילוב בין גרביים לנעליים. כל מטרתן היא להיות חוצץ בין רגלו של הילד לבין המשטח עליו הוא דורך. לעומת זאת, נעלי צעד ראשון הן נעליים רגילות, כמו שלנו המבוגרים. המטרה שלהן, בנוסף להיותן חוצץ בין הרגל של הילד שלכם לבין המשטח עליו הוא דורך היא לתת תמיכה לרגל ולקרסול.