נעלי טרום הליכה – 4 דברים שחייבים לדעת

נעלי טרום הליכה הן הנעליים הראשונות של ילדכם ויש לבחור אותן בקפידה. חשוב מאוד לקבל טיפים מרופאים, הורים ומכל מי שעוד אפשר כדי לעשות את הבחירה הטובה ביותר לילדכם. בנוסף לטיפים שאתם תקבלו, כדאי מאוד לדעת מספר דברים עוד לפני שלב הקנייה, לפני שנכנסים לחנות. את הדברים האלה ריכזנו לכם כאן. אז קבלו 4 דברים שחייבים לדעת על נעלי טרום הליכה.

בחרו את הסוג הנכון

כשאנו מדברים על נעלי טרום הליכה בפרט ונעלי ילדים בכלל, התאמה ונוחות הן המפתח. הסוליות צריכות להיות גמישות על מנת לאפשר תנועה והנעליים צריכות להיות עשויות מבד נושם. נעלי עור הן אופציה נהדרת מכיוון שהן מתגבשות לצורת כף הרגל של ילדכם וגם קל לנקות אותן. נעליים חדשות יעוצבו לטביעת הרגל הייחודית של הילד שלכם ויתנו לעצמות שלו להתפתח כראוי. כדאי גם לקחת אתכם גרביים כשמודדים את כפות הרגליים של התינוק שלכם ולוודא שהם לובשים גרביים עם נעליים חדשות בפעמים הראשונות כדי לרכך אותן ולמנוע שפשוף.

לכו על הידוק מהיר וקל לאבטחה, כמו סקוטש או אבזם. שרוכים מתאימים לילד קצת יותר גדול שאין לו בעיה לעמוד במקום כמה שניות בזמן שאתם קושרים את השרוכים.

נעלי טרום הליכה
בחרו את הטוב ביותר לילד שלכם

בחרו מידה נכונה –

ילדכם ככל הנראה יתנגד כשימדדו את כפות הרגליים שלו. הביאו צעצוע או ספר כדי לנסות להסיח את דעתו ולמנוע בכי או התקפי זעם. חטיפים ושתייה הם גם רעיון טוב. אנשי המקצוע הם מאומנים במיוחד ורגילים להתמודד עם ילדים צעירים, מה שיעזור להקל על העניינים.

אתם גם יכולים למדוד את כפות הרגליים של הילד שלכם בעצמכם. כל מה שאתם צריכים לעשות את לצייר אותן על דף ולמדוד אותן עם מטר או סרגל. חשוב מאוד למדוד גם את האורך וגם את הרוחב של הרגליים. יכול להיות שרגל אחת תהייה גדולה יותר מהשנייה. זה בסדר גמור. בחרו נעליים לפי המידה של הרגל הגדולה יותר. ככה תדעו להתאים לילדכם נעלי טרום הליכה בצורה נכונה.

התזמון הוא חשוב – בנעלי טרום הליכה

לפני שהם מתחילים ללכת, ילדים רבים זוחלים או 'משייטים'. שיוט זו התקופה שבה הם קמים ועושים צעדים בזמן שהם אוחזים ברהיטים. נעליים אינן הכרחיות בשלב זה, אך אם יש לכם רצפות קרות או שאתם רוצים שמשהו יכסה את כפות הרגליים – בשביל זה קיימים נעלי טרום הליכה. אלה נעליים קלות עם סוליה דקה וגמישה והם משמשים בעיקר להגנה ולתמיכה.

ברגע שילדכם יתחיל ללכת בצורה יותר יציבה ולעיתים יותר קרובות, הוא יצטרך נעליים מתאימות עם סוליה יציבה יותר.

נעלי טרום הליכה
הוא כנראה כבר צריך נעלי טרום הליכה

תעשו את זה בכיף –

קניית נעלי טרום הליכה היא חוויה גדולה ומרגשת בעבור ההורים אך גם בעבור הילד. נעליים אלה מסמלות שלב חשוב בהתפתחותו של הילד – הוא מתחיל ללכת. כמו בכל דבר בחיים, חשוב מאוד לקחת רגע וליהנות מהתהליך כי הוא לא חוזר. הילד שלכם ילך לראשונה רק פעם אחת. את קניית הנעליים הראשונות שלו, תעשו רק פעם אחת. תנצרו את הרגע – תצלמו, תסריטו או כל דרך שעולה בדעתכם. העיקר שהזיכרון הזה יישמר איתכם לעד ושהוא יהיה זיכרון מתוק ונעים.

אחרי שלמדתם מהם 4 הדברים שחייבים לדעת בהקשר של נעלי טרום הליכה, אתם מוכנים לגשת לחנות ולקנות לילדכם את הנעליים הראשונות שלו. בחירה של נעליים אלה היא לא עניין של מה בכך וחשוב מאוד לשים לב לדגשים שעליהם דיברנו. אנו מציעים גם לקבל הצעות בעניין נעלי טרום הליכה מהאנשים האמינים ביותר שהזכרנו בפתיח (רופאים, הורים).
עוד על נעלי צעד ראשון

שאלות נפוצות בנושא נעלי טרום הליכה

מאיפה כדאי לקנות נעלי טרום הליכה?

אנו ממליצים מאוד לגשת למותגים ולחנויות המוכרות המציעות למכירה נעלי ילדים, כמו נעלי נמרוד לדוגמא הנחשבים לחלוצים בתחום בישראל. חשוב לשים לב למגוון, לחומרים מהם עשויה הנעל ולוודא שאנשי המקצוע בחנויות אלה באמת מבינים עניין.

האם כדאי לקנות נעלי טרום הליכה מיד שנייה?

חד משמעית לא! נעלי טרום הליכה הן נעליים שמתעצבות לפי רגלו של הילד שלכם. במידה ותקנו נעלי טרום הליכה מיד שנייה, אתם כופים על הרגל להתעצב לפי הנעל ולא להפך. בשלב זה, רגלו של ילדכן היא עדינה מאוד. היא משתנה ומתפתחת בכל רגע נתון ולהפריע לה יהיה דבר שגוי ולא נכון.

האם כדאי לקנות נעלי טרום הליכה באינטרנט?

התשובה לכך היא כן. נעלי טרום הליכה הן נעליים שעדיף מאוד למדוד אך אם בכל זאת החלטתם לקנות אותן באינטרנט אז כדאי לדעת במדויק מהי מידת הנעליים הנחוצה. כמו כן, שימו לב למדיניות החלפת והחזרת המוצרים של המותג ממנו קניתם את הנעליים.