משחקים לימודיים לילדים

משחקים לימודיים לילדים

משחקים לימודיים לילדים הם הכרחיים מאוד. ילדים מעדיפים לשחק מאשר ללמוד והדרך הטובה ביותר להכניס למידה לשגרת היום יום שלהם היא דרך הדבר שהם הכי אוהבים לעשות.

במאמר הבא תקבלו הצעות למשחקים לימודיים לילדים שאפשר לשחק בבית.

משחקים לימודיים לילדים – קוביות

מה לומדים? צבעים, גדלים וצורות

אפשר להכניס רובד נוסף למשחק והוא בגיל המתאים, אתם יכולים להצטרף ולבקש ממנו לסדר את הקוביות לפי הגודל או צבע. אין מה להרחיב יותר מדי.

משחקים לימודיים לילדים

משחקים לימודיים לילדים – חפש את המטמון/המלך אמר

מה לומדים? להקשיב, להתרכז, לעקוב אחר הוראות ולהתמצא במרחב

זהו משחק כיפי ביותר שיכול להימשך שעות על גבי שעות. משחק זה עדיף לשחק בקבוצה של כמה משתתפים יחד כדי להפוך אותו לכיפי יותר. אין סיבה שהמטמון יהיה משהו יקר ומטורף, חטיף קטן עושה את העבודה.

במידה ואתם רוצים לשחק עם הילד שלכם בגרסה מקוצרת וקלילה יותר המתאימה לילדים מעט קטנים יותר, שחקו המלך אמר. בקשו ממנו להביא דברים בצבעים וגדלים שונים, הכניסו למשחק קצת פעילות גופנית כמו קפיצה או ריצה קלה שיעזרו מאוד להתפתחות הילד שלכם.

משחקים לימודיים לילדים – פאזלים

מה לומדים? תפיסה מרחבית, תיאום, פתרון בעיות, כישורים הקוגניטיביים ומיומנויות מוטוריות.

לא רק שפאזלים הם מלמדים הם גם מהנים ומתאימים לכל הגילאים.

משחקים לימודיים לילדים – נינג'ה ילדים

מה לומדים? חיזוק השרירים, שיפור הכושר, מוטוריקה גסה, תפיסה חזותית, תכנון מוטורי, איזון, תיאום, פתרון בעיות וחשיבה ביקורתית.

משחק זה עובד על כל כך הרבה דברים שרצוי מאוד שתעשו אותה כשאפשר. לפני שהילד שלכם יעלה על המסלול ויוציא את הנינג'ה הקטנה שבו, הוא יבצע תכנון חזותי של המסלול והמרחב. זה משהו שקורה באופן טבעי. רצוי לשלב במסלול מכשולי קפיצה, ריצה, זחילה ותפיסה. 

משחקים לימודיים לילדים – משחק הזיכרון

מה לומדים? להתרכז, לאמן את הזיכרון החזותי, איך להשתמש במיקוד ובתשומת הלב

משחק הזיכרון הוא משחק מוכר, שפוט ואהוב שכולנו שיחקנו בתור ילדים. כל מה שיש לעשות הוא למצוא את הזוגות המתאימים. במידה ואתם רוצים להפוך את המשחק ללימודי עוד יותר, יש משחקי זיכרון בנושא בטיחות שבו צריך למצוא כרטיסייה אחת של סיטואציה לא בטיחותית וכרטיסייה אחת של הסיטואציה הבטיחותית המתאימה ולהסביר מה נכון ומה לא נכון.

משחקים לימודיים לילדים

משחקים לימודיים לילדים – קר, חם, לוהט

מה לומדים? תפיסה מרחבית, מעקב אחר הוראות, סבלנות והתמדה

משחק פשוט ומהנה שבסופו, הילד מצפה לתמורה מסוימת. כמו בחפש את המטמון, גם כאן, חטיף שוקולד קטן עושה את העבודה.

משחקים לימודיים לילדים – יוצא דופן

מה לומדים? גדלים, צבעים, צורות, תשומת לב לפרטים

הניחו מספר חפצים בשורה ובקשו מהילד שלכם למצוא את החפץ יוצא הדופן. אפשר להניח צעצועים באופן הצבע חוץ מאחד, אפשר להניח פריט אחד גדול או קטן יותר, מה שתחליטו. זהו משחק לימודי מצוין שמאוד יפתח את ההבנה הכללית של הילד.

משחקים לימודיים לילדים – כיסאות מוזיקליים

מה לומדים? סבלנות, מעקב אחר הוראות

משחק שמשחקים בכל גן ילדים כי הוא כל כך פשוט ומהנה. פשוט הניחו כמה כיסאות ותנו לילד שלכם ליהנות. משחק זה הוא אופציה נהדרת ללמד את הילד שלכם שפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים.

משחקים הם דרך מהנה מאוד לעזור לילד שלכם ללמוד דברים רבים מבלי שהוא ישים לב בכלל. הלמידה מסווה בתור משחק ומבחינתו היא "על הדרך" והיא לא הדבר המרכזי שלמו התכנסתם. תנו לו לשחק, הלמידה תגיע יחד עם המשחק וזה יעזור לו המון בעתיד.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

משחקים לימודיים לילדים – איזה משחק מכסה את השטח הלימודי הגדול ביותר?

התשובה היא כנראה פאזלים. הרכבת פאזל עוזרת לילדים ללמוד מוטוריקה עדינה, סבלנות, פתרון בעיות וצורות. פאזלים מפתחים את הפן הקוגניטיבי, הפיזי והרגשי.

משחקים לימודיים לילדים – מה יותר מלמד, משחקים או סיפורים?

שניהם מלמדים כמעט באותה מידה אך דברים שונים. סיפורים יעזרו לילד שלכם ללמוד את השפה טוב יותר ומשחקים יעזרו לו ללמוד דברים אחרים (תלוי במשחק. משחקים שונים מלמדים דברים שונים). ממומלץ לשלב בין השניים.

משחקים לימודיים לילדים – איזה משחק מלמד שיתוף פעולה?

ישנם משחקים רבים שמלמדים שיתוף פעולה אך כל משחק של יותר ממשתתף אחד יכול ללמד שיתוף פעולה. משחקים קבוצתיים כמו פאזלים או משחקים כמו חפש את המטמון הם מצוינים לכך כי בהם ניתן לעבוד יחד ולפתור את הבעיה.

0 תגובות

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *