סכנות הריון – 5 סימנים חשובים שבעקבותיהם חובה להתקשר לרופא

סכנות הריון

סכנות הריון הן דבר שכל אישה הרה מנסה להימנע ממנו ככל האפשר, אך לפעמים, לא משנה כמה מנסים, אי אפשר למנוע אותן. במאמר הבא, אנו נדבר על כמה סימנים של סכנות הריון שבמידה והם מופיעים, אתם חייבים לגשת לרופא במיידי. 

סכנות הריון – דימום

דימום בנרתיק תמיד מפחיד במהלך ההיריון. לאחר חודשים שלא חווית מחזור, כל טיפת דם מכניסה ללחץ. יש נשים שחוות דימום בשליש הראשון של ההיריון, כאשר התינוק מתחיל לאט להתפתח בתוך הרחם. דימום זה מתואר בדרך כלל ככתם קטן מאוד, פעמים רבות קורה עוד לפני שאתן מגלות שאתן בהריון.

הסיבות לדימום כוללות:

  1. בעיות בשליה: בעיות בשליה נגרמות כאשר השליה נמצאת קרוב או מכסה את צוואר הרחם במלואו. בדרך כלל זה לא מזיק לתינוק, אלא אם כן הדימום מוגזם. היפרדות שליה היא כאשר השליה מתנתקת מדופן הרחם, באופן חלקי או מלא. היפרדות שליה הינה מצב חירום ולרוב היא מלווה בכאבי בטן חזקים וקבועים במקום ההיפרדות.
  2. הפלה לא מכוונת: הפלה כזו מלווה בדרך כלל בהתכווצויות בבטן ודימום כבד ובצבע אדום בוהק. ככל שאתן נמצאות בשלב מאוחר יותר הריון שלכן, כך ההתכווצויות והדימומים יהיו חזקים יותר.
  3. יחסי מין: יחסי מין הם סיבה שכיחה מאוד לדימום בנרתיק במהלך ההיריון. צוואר הרחם הוא בעל הרבה כלי דם וכל סוג של פגיעה יכול לגרום לו לדמם.
  4. מכה בבטן: מכה בבטן יכולה לגרום לדימום בנרתיק, כמו למשל תאונת דרכים או נפילה.
  5. הריון חוץ רחמי: הריון חוץ רחמי הוא מצב חירום רפואי ולעיתים גורם לדימום בנרתיק ולכאבי בטן קשים. הריון מסוג זה הוא כאשר העובר נמצא מחוץ לרחם, בדרך כלל בתוך אחת החצוצרות.
  6. לידה מוקדמת: בדומה לאופן שבו צוואר הרחם יכול לדמם בזמן הלידה עצמה, צירים מוקדמים בדרך כלל גורמים לדימום מכיוון שצוואר הרחם משתנה.
  7. קרע ברחם: קרע ברחם הוא אירוע נדיר מאוד וסביר להניח שיקרה לאישה שחווה צירים ועברה בעבר ניתוח קיסרי. עם זאת, זה יכול לקרות לכל אחת בלי קשר לנסיבות מוקדמות.
  8. זיהום: לפעמים חיידקים זיהומיים בנרתיק, זיהומים ברחם או מחלות המועברות במגע מיני עלולים לגרום לדימום כלשהו.

סכנות הריון – כאב בטן

יש רק פעם אחת שאתן אמורות להרגיש כאבי בטן במהלך ההיריון שלכן וזה כאשר אתן חוות צירים! צירים המתחילים אחרי 37 שבועות ליתר דיוק. בכל מקרה אחר, יש לפנות לרופא מכיוון שכאבי בטן יכולים לאותת על בעיות רבות ושונות. כמה סיבות שכיחות הן הסיבות שבגללן נגרם דימום.

סיבה נוספת היא כאב ברצועות: הרחם הוא שריר וישנן רצועות שרצות לצידו בקדמת הבטן שנמתחות ככל שהתינוק גדל. לפעמים מתיחה זו יכולה להיות כואבת ולגרום לאי נוחות מסוימת במהלך ההיריון. זה יקרה במיוחד בשינויי תנוחות. חשוב לציין, כאבי רצועות אינם מזיקים כלל לתינוק והם מאוד שכיחים בהריון.

סכנות הריון

סכנות הריון – הפרשות

מי השפיר הם החלק המסייע להגן על התינוק במהלך ההיריון והם גם תורמים להתפתחות הריאות של התינוק.

מקובל שירדו המים באופן ספונטני לפני כניסה לצירים ובזמן צירים, אולם לפעמים זה קורה לפני הזמן. במידה ואתן מדווחות לרופא שלכן על נזילת מי שפיר לפני שבוע 37, הוא ככל הנראה ישלח אתכן לחדר לידה.

לפעמים זיהומים בנרתיק עלולים לגרום להפרשה מוגברת במהלך ההיריון. כמו כן, לקראת סוף ההיריון, ייתכן שתחול עליה בכמות ההפרשות וזה מכיוון שהגוף שלכן מתכונן ללידה הקרובה.

אם אתן חושבות שהמים שלכן יורדים בכל עת במהלך ההיריון, ללא קשר לשלב שבו אתן נמצאות בהריון, התקשרו מיד לרופא. ישנן מספר בדיקות שניתן לעשות כדי לקבוע אם זה מה שאכן קורה או שזה משהו אחר.

סכנות הריון – ירידה בתנועת התינוק

כשאתן מגיעות ל-24 שבועות להריון, הרופא שלכן עשוי להציע לכן (ואם הוא לא מציע, אנחנו מציעים) על "ספירת בעיטות". ספירת בעיטות היא דרך קלה לבדוק אם התינוק שלכן בסדר!

בעצם מה שאתן צריכות לעשות זה לשכב על צד שמאל שלכן ולשים לב לאופן שבו התינוק שלך זז ובועט. עליכן לעשות זאת בערך באותה שעה בכל יום ועדיף לעשות זאת בשעות שהעובר שלכן הכי פעיל מבחינת תזוזה.

מה שצריך לספור זה כמה פעמים העובר זז, מהם הפרשי הזמנים בין התזוזות. כל תנועה צריפה להיספר, מנגיעה קטנה ועד לבעיטה רצינית. על מנת לעבור את המבדק, העובר שלכן צריך לזוז עשר פעמים תוך שעתיים. אתן יכולות להפסיק לספור לאחר שהתינוק הגיע או עבר את נקודת  העשר פעמים. לפעמים תינוקות מגיעים לנקודת הציון הזו תוך זמן קצר מאוד ולפעמים זה ממש רגע לפני שעוברות שעתיים. שני הסוגים האלו הם נורמליים ובסדר.

אם התינוק לא זז עשר פעמים תוך שעתיים, התקשרו לרופא. זה יכול להיות סימן לכך שהתינוק במצוקה.

חשוב לציין שלעוברים יש מחזורי שינה ברחם, וכשהם ישנים הם לא זזים כל כך. תינוקות נוטים לישון כשאתן מסתובבות וזזות. זו הסיבה שחשוב לעשות ספירת בעיטות כשאתן שוכבות, כי זה הזמן שעוברים אוהבים להתעורר!

סכנות הריון
ספרו את התנועות של העובר

סכנות הריון – כאב ראש וטשטוש

הרופא שלכן ישאל אתכן האם אתן סובלות מכאבי ראש או ראייה מטושטשת.

כאבי ראש או ראייה מטושטשת יכולים להיות סימן לרעלת הריון שהיא סיבוך הריון מסכן חיים עבורך ועבור התינוק.

סכנות הריון

רעלת הריון שכיחה יותר לקראת סוף ההיריון, אך היא עשויה לקרות בכל זמן לאחר השבוע ה-20 להריון. היא מאופיינת בלחץ דם גבוה, נפיחות בגפיים וחלבון בשתן.

רעלת הריון מסוכנת עבור האם מכיוון שאם לחץ הדם הוא גבוה במיוחד, זה עלול לגרום להתקף או לשבץ מוחי. זה גם מסוכן מאוד לתינוק מכיוון שככל שלחץ הדם של האמא עולה, פחות זרימת דם וחמצן מגיעים לשליה שלכן, מה שבסופו של דבר אומר פחות זרימת דם וחמצן לתינוק.

שימו לב לסימנים אלו ועקבו אחריהם. הריון הוא תקופה מדהימה ומהנה אך היא גם עשויה להיות מסוכנת. כדי שהאמא והעובר יהיו בסדר, חשוב להתייעץ עם הרופא על כל דבר שנראה לכן מבלי להתבייש. אנו מאחלים לכן הריון בטוח ובריא!

רוצות לקרוא מאמרים בנושא בריאות לתינוק? לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *