הילד לא הולך לישון? 3 דרכים בטוחות לטיפול בבעיה

הילד לא הולך לישון

הילד לא הולך לישון? אתם צריכים להילחם איתו כדי שהוא יירדם? אתם לא לבד! הורים רבים סובלים מתופעה זו בקרב הילדים שלהם. אנו כאן כדי להגיד לכם – יש פתרון. במאמר הבא אנו נציג בפניכם 3 דרכים בטוחות לטיפול בבעיה והילד שלכם ילך לישון בלי בעיות מבלי לקום יותר מהמיטה.

חשוב לדעת – התנהגות כזו, של לקום מהמיטה במשך כמה פעמים בלילה, יכולה גם להעיד על בעיית שינה עמוקה יותר ולכם כדאי להתייעץ עם רופא כאשר זה קורה.

הילד לא הולך לישון – הסיבה

מן הסתם קיימת סיבה לכך שהילד שלכם לא הולך לישון, הוא לא עושה את זה כדי לעצבן אתכם בכוונה. טוב, אולי קצת, אבל בגדול, ישנה סיבה. הסיבה המרכזית היא שהוא כנראה משועמם. בואו נודה באמת, אנחנו, המבוגרים, יודעים כמה שינה היא חשובה ומהנה אך בשביל הילד זה שעמום אחד גדול. הוא מעדיף לשחק בצעצועים שלו או לראות טלוויזיה ואם הוא יודע שאתם או האחים שלו עוד ערים ויכולים לעשות מה שאתם רוצים, הוא רוצה לקחת חלק בכיף הזה.

בשלב זה מתחילה תחרות מי נשבר ראשון – ההורים או הילד. יש טריק קטן כדי לגרום לו להישבר ראשון והוא פשוט לא להתייחס אליו. במידה ואתם מתייחסים אליו, הוא רואה שיש מכם שיתוף פעולה והוא ימשיך. פשוט אל תיתנו לו שום יחס במידה והוא יוצא מהמיטה.

מצד שני, יכול מאוד להיות שלילד יש בעיה אמיתית והוא לא רק מנסה להעסיק את עצמו. הילד מתפתח ועובר שינויים ויכול להיות שאחד מהם הוא מה שגורם לו להישאר ער. לפעמים גם סיוטים וחרדות נטישה אחראיים על כך שהילד נשאר ער. בעצם היציאה מהמיטה והפנייה אליכם, הוא מקבל את תחושת הרוגע שהוא כל כך זקוק לה באותו רגע. לכן, חשבו שנייה אחת לפני שאתם כועסים עליו והסתכלו על הבעות הפנים שלו. הן כבר יגידו לכם הכל.

הסיבה האחרונה ליציאה מהמיטה היא מסוגלות. אחד השינויים הוא אולי מעבר ממיטה אחת למיטה אחרת וההרגשה שקל יותר לצאת מהמיטה ולכן הוא פשוט עושה את זה. בנוסף, התחושה השונה שהוא מקבל מהמיטה יכולה גם היא לגרום לכך שהוא נשאר ער וקם מהמיטה. ברגע שהוא יתרגל למיטה החדשה, זה יעבור.

הילד לא הולך לישון
אם הם מסוגלים לקום, הם יקומו

הילד לא הולך לישון – שיטה ראשונה – חזרה שקטה למיטה

שיטה זו דוגלת בכך שצריכה להיות אינטראקציה מינימלית ככל האפשר עם הילד. לכן, כשהוא יוצא מהמיטה שלו, החזירו אותו אליה בשקט, בלי לדבר וצאו מהחדר. כאשר תעשו זאת, הילד יבין שזה מה שקורה כשהוא יוצא מהמיטה – הוא מוחזר אליה בלי שתדברו איתו בכלל ובשלב מסוים הוא יתייאש ולא יקום יותר. הילד קם מכיוון שהוא בודק את הגבולות שלכם ולכן אתם צריכים להיות סבלניים ככל האפשר. ברגע שהוא יבין שהוא עובר איזשהו גבול מסוים ואתם מודיעים לו על כך בהחזרתו למיטה, הוא מבין את הגבול והוא לא יחצה אותו שוב. 

הילד לא הולך לישון
חזקה שקטה היא מפתח לחזרה לשינה

הילד לא הולך לישון – שיטה שנייה – טכנולוגיה

אחד הפתרונות לבעיה זו היא הטכנולוגיה. ישנם שעונים מעוררים ומנורות לילה המסונכרנות האחת עם השני. שעונים אלו מצלצלים שיר מסוים בשעה שאליה כיוונתם והנורות משנות את צבע האור שהן מפיקות כשהשעון מצלצל. ככה הילד יכול לדעת מתי הגיע הזמן לקום.

הילד לא הולך לישון
אחד מיוחד כזה יכול לעשות את העבודה

הילד לא הולך לישון – שיטה שלישית – שגרת לילה

כולנו יודעים ששגרה זה דבר חשוב ולילדים זה חשוב עוד יותר. ילדים צריכים מסגרת, אחרת הם פשוט יעשו מה שהם רוצים. בתוך המסגרת הזו, אתם צריכים לקבוע פעולות קבועות שתעשו יחד עם הילד שלכם בכל לילה לפני השינה וחשוב שהפעולות תמיד יקרו באותו הסדר כדי לא לשבש את השגרה. הכנסת הרוטינה הזו ליומו של הילד תגרום לגופו ומוחו להבין שזמן השינה מתקרב והוא יתעייף לאט לאט. הרוטינה יכולה לכלול ארוחת ערב, מקלחת, שעת סיפור או כל דבר אחר שעולה בדעתכם.

שיטות אלו עובדות, מניסיון. השיטה השלישית היא במיוחד חשובה ואנו ממליצים להתחיל איתה מכיוון שזה יעזור לילד שלכם להתרגל למסגרות בחייו. חשוב מאוד לא לתת יד להתנהגות הזו ולכן השיטה הראשונה דוגלת בכך שתהיו "קרים" לילד שלכם ותעשו הכל בלי רגש כלל. הטכנולוגיה המיוחדת עשויה להפנט את הילדים ולגרום להם להבין שישנם סמלים לכל דבר. כמו שהשיר והאור השונה מעידים על כך שהבוקר הגיע, הם יודעים שכל עוד הם לא שומעים את השיר והאור הוא לא אור ההתעוררות, הם צריכים לישון.

רוצות לקרוא עוד מאמרי טיפים? לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *