להיות הורים – 4 דרכים פשוטות להיות הורים טובים יותר

להיות הורים

להיות הורים זוהי לא עבודה פשוטה. אתם צריכים להיות שם בשביל הילד באופן קבוע, לעזור לו, לדאוג לו ולוודא ששום דבר לא חסר לו. למרות שאתם עושים את כל הדברים הללו, תמיד יש אפשרות לשיפור.

לא סתם, ילדים רבים רוצים להיות שונים בתור הורים ממה שההורים שלהם היו, יש לכך סיבה והיא הרגשה של חסך מסוים. זהו משהו שאתם לא יכולים כל כך למנוע מכיוון שתמיד יהיה משהו שהילד ירצה לעשות ואתם לא תסכימו לו מסיבות כאלה ואחרות שבעיניכם הן מוצדקות ביותר אך בעיני הילד הן לא מספקות. גם אתם, בצורה כלשהי, רוצים להיות שונים מההורים שלכם בצורת ההורות שלכם.

במאמר הבא, אנו נסביר איך אתם יכולים להיות שונים מההורים שלכם אך גם להיות בדיוק כמוהם. נסביר איך אתם יכולים להעניק ערכים חשובים לילד ולחזק את הקשר עם הילדים שלכם באופן כללי. בקיצור, אנו נסביר לכם איך את יכולים להיות הורים טובים יותר ב-4 דרכים פשוטות.

להיות הורים – איזה הורים אתם

ישנם כל מיני סגנונות של הורים. יש כאלה שלא באמת עוזרים בבית, יש כאלה שמעורבים ביותר בכל מה שקשור לגידול הילדים, יש כאלה שהקריירה שלהם חשובה להם קצת יותר, יש כאלה שנותנים יד חופשית להכל ויש כאלה שאומרים לא להכל. איזה סגנון הורים אתם?

המלצה שלנו – תשלבו בין הדברים. כמובן שאתם צריכים להיות מעורבים בגידול ובטיפול בילדים כי אלו הם הילדים שלכם אך מצד שני אתם לא יכולים להזניח את הקריירה כי בסופו של דבר זה משהו שעבדתם עבורו המון וזה גם מה שמכניס לכם כסף הביתה. בנוסף, אתם צריכים לתת לילד לעשות את הדברים שהוא רואה לנכון כי ככה הוא גדל, לומד ומתפתח כאדם אינדיבידואלי אך מצד שני, אתם חייבים להציב לו גבולות ולהגיד לא מדי פעם כדי שהוא לא יעשה ממש כל מה שהוא רוצה.

אתם לא יכולים לבחור סגנון אחד אלא אתם צריכים לשלב בין כל הסגנונות הללו. ככה הילד יקבל חופש פעולה מצד אחד אך גם יבין שיש דברים שהוא לא יכול לעשות ויש דרך להתנהג ובנוסף, אתם תשקיעו בדבר שעבדתם בשבילו כל כך קשה מבלי להזניח ולו לרגע את הילדים והמשפחה שלכם.

להיות הורים – לא משנה מה, אתם תעשו טעויות

בתור הורים, אתם רוצים להיות הכי טובים שאפשר ולעשות את הכי טוב שלכם. למרות זאת, אתם תטעו בדרך. לאחר כל טעות או כל ויכוח עם הילד, אתם תריצו הכל שוב בראש ותנסו למצוא איפה הייתם יכולים להיות טובים יותר ומה אפשר לשנות. זהו הצעד הראשון לשיפור.

בכך שאתם מנסים להבין איפה טעיתם, אתם בעצמם מכירים בכך שטעיתם ואתם רוצים להשתפר. שבו עם בן/בת הזוג שלכם כדי להבין איפה לדעתם טעיתם ואיפה אתם יכולים להשתפר, לא רק בנוגע לסיטואציה המסוימת הזו אלא באופן כללי. גם עם הילד אפשר לדבר ולנסות להבין, בצורה נעימה, מה קרה ומה לדעתו עשיתם לא בסדר. זוהי לא בושה.

דבר נוסף שהורים רבים טועים בו היא הקדשת זמן רב מדי לילדים. כן, מה ששמעתם. כמובן שאתם צריכים להקדיש זמן לילדים שלכם ולהיות איתם כמה שיותר אך אתם צריכים לזכור שהם אנשים בפני עצמם וגם אתם אנשים בפני עצמכם וכל אחד זקוק למרחב האישי ולזמן האישי שלו. לכן, תנו לילד להיות קצת לבד ולהעסיק את עצמו, זה ילמד אותו להיות עצמאי. לכם, זה ייתן קצת זמן לנוח, לעסוק בתחביבים שלכם ולהגשים את עצמכם בדרכים שונות מבלי להזניח את הילדים.

להיות הורים
זה אפשרי להיות הורים טובים יותר

להיות הורים – תנו להם אהבה

כמובן שאתם מעניקים לילדים שלכם את כל האהבה שבעולם כי בסופו של דבר, אין משהו שאתם אוהבים יותר מאשר את הילדים שלכם אך הענקת אהבה לא צריכה לבוא לידי ביטוי רק בחיבוקים ונשיקות.

כדי להראות לילדים שלכם שבאמת אכפת לכם מהם, התעניינו בחייהם, בדברים שהם אוהבים ועשו אותם יחד. שיחת טלפון יומית, הודעה סתם ככה באמצע היום, תעלה להם חיוך על הפנים ותיתן להם את ההרגשה שאתם שם בשבילם. הדברים הללו, שתעשו יחד, יקרבו ביניכם והאהבה שלכם אליהם והאהבה שלהם אליכם, רק תלך ותגדל.

להיות הורים – הענקת ערכים

בתור הורים, אתם צריכים להוות דוגמה ראויה לילדים שלכם. בגיל צעיר, הילדים רואים אתכם בתור אלה שהם רוצים לחקות וללכת בדרכם ובעצם ההתנהגות שלכם, אתם יכולים להעניק להם את הערכים שאתם רואים כחשובים ביותר לאדם.

אם אתם תנהגו בכבוד, ענווה, תעזרו לזולת וכדומה, הילד יראה זאת, יבין שכך יש להתנהג ויעשה בדיוק כמוכם. חוץ מזה, אתם יכולים ללמד אותם עוד דברים חשובים כמו שעבודה קשה משתלמת, שחשוב להיות נחמדים ואכפתיים ובעצם כל מה שאתם חושבים שהוא חשוב.

עכשיו אתם יודעים איך להיות הורים טובים יותר. יישמו את מה שלמדתם במאמר ותראו איך הקשר שלכם עם הילדים שלכם, הופך להיות חזק יותר.

אם אתם מעוניינים לקרוא עוד מאמרים שיעזרו לכם, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *