אימהות – איך להניק טוב יותר

אימהות

אימהות היא עבודה לא קלה שבה אתן צריכות כמה עזרה שרק יוכלו לתת לכן. העזרה הזו מתבטאת בבייביסיטר כשצריך, בהחלפת חיתולים, בהעסקתו של הילד ובעזרה בעבודות הבית. למרות זאת, אף אחד לא יוכל להחליף אתכן, האימהות ויש דברים שלא משנה כמה ירצו לעזור לכן בהם, זה פשוט לא אפשרי.

אף אחת לא יכולה להניק את הילד שלכן במקומכן וזה משהו שאתן צריכות לעשות בעצמכן. למרות זאת, כשאתן אימהות טריות, אתן לא באמת יודעות איך עושים זאת כמו שצריך ואתן מחפשות עצות וטיפים מכל מי שרק מוכנה לתת לכן כאלה. אנחנו מאלה שמוכנות לתת לכן כמה טיפים. במאמר הבא, נציג כמה טיפים להנקה טובה יותר במיוחד בשבילכן, האימהות הטריות.

אימהות – נוחות

נוחות זה הדבר מספר אחד בכל הנוגע להנקה. ההנקה עצמה היא לא הכי נעימה ואם לא יהיה לכן נוח, אתן הולכות לסבול למשך זמן ההנקה שיכול להיות לא קצר. לכן, חשוב מאוד לארגן לכן מקום מסודר ונוח. שבו בנינוחות ובתנוחה הנוחה לכן כדי שלא תצטרכו לזוז ולהסתדר בכל רגע ולהפריע לתינוק שלכן לינוק. רצוי גם לתת תמיכה לגב שלכן וכדי לעשות זאת אפשר לשים כרית באזור הגב התחתון.

אימהות – אחיזה

ישנן כמה דרכים להחזיק את התינוק שלכן בזמן ההנקה וחשוב מאוד שתכירו אותן מכיוון שגם הן חלק מתחושת הנוחות שלכן. אתן צריכות למצוא את התנוחה הנוחה ביותר לכן ולתינוק שלכן. לכן, כדאי שתנסו את כולן ותחליטו מהי התנוחה האפקטיבית ביותר מבחינת ההנקה והנוחות שלכן.

תנוחת העריסה – השכיבו את התינוק צמוד לבטן שלכן כשהוא נשען על הזרוע של היד הנגדית שלכן ותמכו בראשו. עם היד השנייה, תמכו באזור הגב התחתון והישבן שלו כדי להבטיח נוחות וזווית טובה. חשוב מאוד שתשבו בנוח כדי להבטיח הנקה אפקטיבית.

תנוחת הפוטבול – בתנוחה זו, התינוק ממש שוכב על הזרוע שלכן כשכף היד שלכן מחזיקה את ראשו. תנוחה זו נקראת כך מכיוון שהיא מדמה אחיזה של כדור פוטבול. בתנוחה זו, אתן שולטות בילד לגמרי ואתן יכולות להרים ולהוריד אותו לפי הצורך.

התנוחה האחרונה היא תנוחת השכיבה הצדית. בתנוחה זו, אתן משכיבות על הילד על הצד כשידכם מונחת תחת צווארו וראשו, אתן שוכבות לידו, גם כן על הצד, ומתקרבות אליו ככל האפשר עד שהוא מצליח לינוק. תנוחה זו היא שכיחה ביותר בקרב נשים מניקות מכיוון שיא נוחה יותר כי אתן נמצאות בדרך כלל על מיטה רכה ואתן לא צריכות ממש להחזיק את התינוק אלא רק לתמוך בו.

אימהות – ההנקה עצמה

גם בהנקה עצמה יש דברים שחשוב לשים לב אליהם כדי לבצע אותה בצורה טובה ואפקטיבית. על הילד להיתפס היטב על החזה שלכן כדי שהוא יוכל לינוק בצורה חלקה. תפיסה טובה תבוא לידי ביטוי בכך שהפה שלו מכסה כמה שיותר שטח ולא נכנס לו אוויר. במידה וייכנס לו אוויר או שהוא יתפוס שטח קטן, ההנקה לא תהייה טובה מספיק.

אם אתן רוצות להבטיח היתפסות טובה, כוונו את האף שלו (כן, את האף), אל החזה שלכן. זה יגרום לילד להרים את ראשו כדי להגיע למבוקשו וכך התפיסה תהייה טובה יותר.

אימהות

אימהות – זמן ההנקה

תינוקות אוכלים המון כדי שהם יוכלו לגדול ולכן אתן צריכות להיות מוכנות להניק באזור העשר פעמים ביום (לפעמים יותר). אתן לא יכולות לדעת בדיוק מתי הילד יהיה רעב. זה יכול להיות כל שעה או כל שלוש שעות. אתן צריכות לספק לו אוכל מתי שהוא רוצה ומבקש, הוא לא יכול להתאפק.

למרות שאתן לא קובעות את זמן הארוחה של הילד, אתן יכולות לגלות סימני רעב מוקדמים ולהאכיל אותו לפני שהוא מתחיל לבכות. אם אתן שמות לב שהילד מתחיל לעשות תנועות יניקה עם השפתיים או שהוא מאוד חסר מנוח, הוא כנראה רעב.

אימהות – עוד קצת דברים

זה בסדר שאתן רוצות להיות קרובות לילד אך גם ישנן כמה גבולות שצריך לשים. אסור, פשוט אסור, שהילד ישן במיטה שלכן. זו סכנת חיים של ממש עבורו. בזמן השינה הוא עלול ליפול ברווח שבין המיטה לקיר, אתן עלולות להתגלגל עליו ועוד המון אסונות שעלולים לקרות. לכן, חשוב מאוד שתהייה לו מיטה משלו ושהיא תהייה בחדר שלכן.

האוכל שאתן אוכלות, הוא גם חלק חשוב מאוד בהנקה. בסופו של דבר, מה שאתן אוכלות, גם מגיע אל הילד דרך חלב האם שלכן. לכן, חשוב מאוד שתשימו לב למה שאתן אוכלות. דרך חלב האם, הילד מקבל ויטמינים ודברים נחוצים אחרים. כדי להבטיח שהוא יקבל אותם, אכלו מזון מלא בוויטמינים ודברים חיוביים.

דבר נוסף ואחרון, אל תשכחו לשתות מים. לילד, אסור לשתות מים והוא מקבל את הנוזלים שלו מחלב האם שלכן. במידה ולא תשתו מספיק מים, הוא גם לא יקבל נוזלים וזה גם עלול לפגוע בתפוקת החלב שלכן.

אנו מקוות שקצת עזרנו לכן עם כל עניין ההנקה. יישמו את הדברים שדיברנו עליהם וההנקה שלכן תהייה יותר קלילה, נוחה ואפקטיבית ובעקבות זאת גם הילד וגם אתן תרוויחו מזה.

אם אתן רוצות לקרוא עוד מאמרים שיתנו לכן עוד כמה טיפים בנושאים שונים, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *