נעלי ילדים ורשתות חברתיות – ההשפעה של הרשתות החברתיות על הנעליים

נעלי ילדים ורשתות חברתיות

נעלי ילדים ורשתות חברתיות נשמעים כמו שני דברים שלא אמורים להגיע יחד באותו המשפט. למרות זאת, יש ביניהם קשר חזק ועמוק שהצרכנים לא שמים לב אליו. זה לא סוד שבשנים האחרונות, כולם נמצאים ברשתות החברתיות והן הפכו להיות אמצעי תקשורת מאוד מרכזי וגדול בחיינו.

בעבר, כדי לדעת על דברים שקורים בעולם, היה תורך לקרוא עיתון בבוקר שלמחרת או לראות את מהדורות החדשות בטלוויזיה, היום, הכל נמצא ברתות החברתיות וכל המידע פרוש לפנינו בכמה לחיצות פשוטות על המסך של הסמארטפון שלנו. בנוסף לכך שהרשתות החברתיות הן אמצעי תקשורת עם עולמי וגם מקומי, הרשתות החברתיות הן פלטפורמה מאוד מרכזית להשפעה.

בעזרת הרשתות החברתיות, מפורסמים, פוליטיקאים וגם אנשים שמוכרים בזכות פעילותם ברשתות החברתיות עצמן, יכולים להשפיע על הדעה, המחשבה ותפיסת העולם של מי שצופה בדברים שהם מפרסמים. כך למשל, זמרת אהובה המפרסמת מוצר מסוים, עלולה להשפיע על המעריצים העוקבים שלה, לקנות את אותו מוצר. החברה המייצרת את המוצר אותו היא מפרסמת, משלמת לה כדי שתציג את המוצר בפרסומים השונים שהיא מפרסמת ברשתות החברתיות.

נעליים, הן מוצר לכל דבר ועניין ולכן, אם מפורסם כלשהו, נועל נעליים כלשהם, גם אם הוא לא מפרסם אותן, הוא משפיע על המעריצים שלו שרואים בו כדמות לחיקוי והם ירוצו לקנות את אותן הנעליים.

במאמר הבא, אנו צלול לעומק הקשר החזק והעמוק הזה בין נעליים בכלל ונעלי ילדים בפרט ובים הרשתות החברתיות השונות.

נעלי ילדים ורשתות חברתיות – המראה החיצוני

החלק החיצוני של הנעל, הוא זה שמושך את העיניים של הצרכן ולכן הוא החשוב ביותר מבחינה שיווקית. העיצוב שלו, הוא זה שיגרום לקונה האופציונלי, בכלל להרים את הנעל ולשקול למדוד אותה. לכן, העיצוב של החלק החיצוני הוא חשוב מאוד.

בעבר, נעליים היו רק כלי לשמירה על הרגליים שלנו אך כיום הן סוג של סמל סטטוס מסוים. הצבעים, הציורים והמאפיינים המיוחדים ביותר נמצאים בחלק זה של הנעל וכל זה במטרה למשוך את תשומת ליבו של הצרכן כדי להגדיל את הסיכויים שהוא יקנה את הנעל הספציפית הזו.

בנעלי ילדים, בחלק זה ניתן יהיה למצוא בעיקר איורים של גיבורי על או חיות חמודות כדי שלא רק ההורה, שהוא בסופו של דבר, זה שיקנה את הנעל, יימשך אל הנעל, אלא גם הילד עצמו. המטרה היא שהילד יבחר בנעל ולא ישאיר להורה ברירה אלא לקנות לו אותה.

נעלי ילדים ורשתות חברתיות – המראה הפנימי

גם לחלקה הפנימי של הנעל, זה שאין רואים אותו מבחוץ, כשהנעל נמצאת על מדף הנעליים, מוצגת לראווה, יש חלק חשוב ביותר ויש הגידו, החשוב מכל, לשמירה על בריאות הרגל והתפתחותה הטבעית אצל ילדים.

כשהרגל שלנו מתפתחת וגדלה, יש לתת לה את התנאים האידיאליים לעשות כך וכאן בא לידי ביטוי החלק הפנימי של הנעל. בחלק זה, נמצאת הרפידה שעליה הרגל בעצם מונחת כשאנו נועלים נעליים. חלק זה, הוא השומר על כף הרגל ועליו להיות נוח ככל הניתן. בעבר, חלק זה היה חתיכת בד דקה ופשוטה אך היום, חלק זה הוא הרבה יותר מכך. כיום, ישנו ג'ל מיוחד וספוגים מיוחדים המייצרים את אותה רפידה וכל מטרתם היא נוחות, שמירה על הרגל, אפשרות עיצוב טבעית של קשת הרגל וצורתה וגם בלימת הזעזוע שכך הרגל סופגת מן הקרקע בזמן ההליכה.

מאפיינים ייחודיים אלו, שנכנסו לייצור הנעליים רק בעשור האחרון לערך, הפכו כאלה שהם חובה בכל נעל, לא משנה סוגה ולמי היא מתאימה וכל זאת במטרה לשמור על בריאות הרגל ככל הניתן. בנוסף, גם חלק זה עבר שינוי עיצובי מכיוון שאותה פיסת בד קיבלה חיים משל עצמה וגם היא מעוצבת שונה. השינוי בעיצוב בא לידי ביטוי בכך שגם ברפידה יש לפעמים איורים כאלו ואחרים אך ברוב הנעליים יש בהן נתונים חשובים של הנעל כמו למשל מידתה, דרכי כיבוס וכדומה. דברים שלא היו בעבר בנעליים כלל או שהיו במקום אחר.

נעלי ילדים ורשתות חברתיות
העיצובים השונים הפכו את הנעליים לסמל סטטוס חדש

נעלי ילדים ורשתות חברתיות – שאר חלקי הנעל

אז דיברנו על החלק החיצוני ודיברנו על החלק הפנימי. אז מה נשאר? השרוכים ולשון הנעל.

בלשון הנעל, הוטבע, ברוב הנעליים, הלוגו של החברה המייצרת וכך הוסיפה עוד ממד של שיווק ועיצוב. השרוכים, ממצב שהם מגיעים בצבע אחד ויחיד, בדרך כלל שחור או לבן, מגיעים היום בשלל צבעי הקשת וכל מה שיש לעשות הוא לבחור את צבע השרוכים הרצוי. כאן, החברות נותנות בחירה לצרכנים לבחור את השרוכים שהם רוצים שיהיו להם ונותנים להם את ההרגשה שהם חלק אינטגרלי וחשוב בעיצוב הכולל של הנעל.

נעלי ילדים ורשתות חברתיות – ההשפעה של הרשתות החברתיות

כפי שדיברנו בפתיח, מפורסמים ואנשים בעלי השפעה כזו או אחרת על הציבור יכולים להשתמש ברשתות החברתיות כדי לדחוף איזושהי אג'נדה, בין אם היא חברתית, פוליטית או צרכנית לאלפי המעריצים העוקבים אחריהם ברשתות החברתיות. חלק מאותן אג'נדות יכולות להיות גם אופנתיות.

דוגמניות, זמרים ושחקנים, שנתפסים בעינינו ככאלה הקובעים את צו האופנה העכשווי, מציגים לראווה את התלבושות שלהן ברשתות החברתיות והמעריצים, הרואים את אותה הזמרת או אותו השחקן כדמות לחיקוי ויעשו כמעט הכל כדי להיות כמוה או כמוהו ירוצו לחנויות כדי לחפש את החולצה, המכנסיים או הנעליים שיש לאותם מפורסמים.

חלק מזה, הגיע גם לאופנת הילדים. מפורסמים רבים מעלים תמונות של הילדים שלהם לבושים בצורה כלשהי והמעריצים רוצים שהילדים שלהם יתלבשו ממש כך. לכן, העולם שלנו השתנה ותרבות הצריכה הולכת וגדלה במטרה לענות על כל הצרכים הללו. החברות השונות רואות שיש להן פתח לייצר עוד דגמים כדי למכור והם יעשו זאת כדי שהם יוכלו למכור עוד ועוד נעליים. כך, כדי לא לייצר את אותם הדברים, החברות השונות, מייצרות נעליים שונות ובעיצובים חדשים כדי למשוך את עיניהם של הצרכנים בכל פעם מחדש.

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *