איך להעסיק ילדים – דרכים פשוטות באמצעות דברים שיש בבית

איך להעסיק ילדים

איך להעסיק ילדים יכול להיות עסק לא פשוט ולכן יש צורך למצוא להם תעסוקה. הם לא יכולים פשוט לשבת כל היום מול הטלוויזיה או המחשב אלא הם צריכים קצת לזוז ואם אפשר, ללמוד תוך כדי. במאמר הבא אנו נציג בפניכם כמה רעיונות לפעילויות מהנות שיכולות להעסיק את הילד שלכם באופן מהנה וגם מלמד.

איך להעסיק ילדים – המלך אמר

משחק פשוט ומהנה עבור הילדים. אין צורך בחומרים מיוחדים חוץ מעצמכם. אם אתם רוצים להיות קצת ערמומיים, אתם יכולים לגרום לילד לעזור ברחבי הבית תוך כדי המשחק. "המלך אמר לסדר את הצעצועים" "המלך אמר לשים את התיק במקום" וכדומה.

איך להעסיק ילדים – שוקע או צף?

זוהי פעילות מדהימה ופשוטה שילדים מתעניינים בה מאוד והיא מתאימה מאוד לזמן המקלחת. כל מה שאתם צריכים זה למלא את האמבטיה (או דלי במידה ואתם משחקים לא זמן המקלחת) ולקחת כמה חפצים שאין בעיה שיירטבו. לפני שאתם מכניסים את החפץ למים, שאלו את הילד האם הוא חושב שהחפץ ישקע או שהחפץ יצוף ובחנו את התיאוריה שלהם. הסבירו להם למה חלק מהחפצים שוקעים וחלק מהחפצים צפים.

איך להעסיק ילדים – מטוסי נייר

הכינו כמה מטוסי נייר והטיסו אותם ברחבי הבית. הילד יכול לקוץ אחריהם ולהטיס אותם בעצמו. אפשר להכניס למשחק פן יצירתי ולתת לילדים לצייר עם המטוסים כדי להפוך אותם לצבעוניים.

איך להעסיק ילדים

איך להעסיק ילדים – בית ספר בכאילו

אם הילדים שלכם עומדים לעלות לכיתה א', הם עשויים להיות סקרנים כיצד ייראה יום לימודים. פעילות נהדרת להרגיל אותם ליום לימודים היא להקים בית ספר בכאילו. תנו לילד שלכם להיות המורה ואתם (או הבובות שלהם) יכולים להיות התלמידים. זוהי גם פעילות לימודית נהדרת מכיוון שהילד יילמד איך לעמוד מול אנשים וזוהי גם פעילות המלמדת מנהיגות.

איך להעסיק ילדים – זמן במטבח

ילדים קטנים אוהבים ממתקים ודברים טובים והאמת, מי לא? אתם יודעים מתי הם יאהבו אותם עוד יותר? כשהם יכינו אותם בעצמם. תנו לילד שלכם לעזור ואף להכין די בעצמו (עם פיקוח שלכם כמובן) עוגיות, עוגות ודברים טעימים נוספים. זוהי גם פעילות לימודית מכיוון שהם לומדים כאן לעקוב אחר הוראות וגם לחכות בסבלנות עד שהכל יהיה מוכן.

איך להעסיק ילדים – יצירת סיפור

פעילות מיוחדת שילדים שאוהבים לצייר ולצבוע ייהנו ממנה מאוד. תנו לילד שלכם כמה דפים, עפרונות, צבעים וחומרי יצירה ובקשו מהם ליצור סיפור משלהם. הם יציירו את הדמויות ויבנו את העלילה. בסופו של התהליך קראו יחד את הסיפור.

איך להעסיק ילדים – צביעה בידיים/רגליים

לצייר בידיים או ברגליים יכול להיות חוויה קצת שונה בעבור הילדים ומכניס פן חושי ליום שלהם. ישנם צבעים מיוחדים שתוכלו לקנות בכל חנות לכלי יצירה ואפשר לצבוע על בריסטולים או כמה דפים שחוברו יחד. לאחר שהכל מוכן, פשוט הכניסו את הידיים או הרגליים אל הצבע והתחילו ליצור יחד עם הילד.

איך להעסיק ילדים – תיאטרון ביתי

הכנת הבובות לתיאטרון, היא העבודה הרצינית וגם היא פשוטה מאוד. כל מה שאתם צריכים זה זוג גרביים ישנות וגלילי נייר. הדביקו עליהם עיניים מפלסטיק, אפשר להוסיף ידיים, רגליים ופה ולתת לדמיון לרוץ. התיאטרון עשוי לתת לכם הצצה למה שעובר בראש של הילד שלכם.

איך להעסיק ילדים – עמדת האכלה לציפורים

בפעילות חווייתית זו, הילד ילמד על עולם החי קצת יותר. ניתן להכין קופסא מפלסטיק או עץ, לתלות אותה על העץ בגינה, להכניס פנימה קצת אוכל ולראות את הציפורים ושאר החיות מגיעות לאכול בהנאה. הילד יתלהב מאוד לראות את זה קורה. בנוסף לכך, הילד ילמד איך להתנהג ליצורים החיים וילמד שצריך לדאוג להם. 

איך להעסיק ילדים

להעסיק ילדים יכול להיות עסק מעט מסובך אך עם הפעילויות האלו, הוא הופך להיות לקל וכיפי. הילדים שלכם ילמדו תוך כדי שהם משחקים ונהנים ואתם תרוויחו זמן איכות איתם או אם הם משחקים לבד, זמן איכות עם עצמכם. אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על פעילויות לילדים, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

איך להעסיק ילדים – אילו פעילויות עם צבע לילדים קיימות?

המון. קודם כל, אפשר פשוט לתת להם לצייר וזוהי פעילות שהם מאוד אוהבים. במידה ואתם רוצים משהו מעבר, אפשר לקנות צבעים לידיים ולתת להם לצייר עם האצבעות. אתם בהחלט יכולים להצטרף אליהם.

איך להעסיק ילדים – איך אפשר לגרום לילד לעזור בבית באמצעות פעילויות?

אם אתם רוצים שהילד יעזור בבית במסווה של משחק ופעילות, אפשר לשחק את המשחק "המלך אמר" והפקודות יהיו כאלה שעוזרות לסדר. בנוסף, אפשר לקחת את הילדים לעזור בגינה או במטבח. הם ייהנו מזה מאוד.

איך להעסיק ילדים – אילו פעילויות קיימות שמפתחות יצירתיות?

ישנה פעילות שבה אתם נותנים לילד צבעים ושאר חומרי יצירה ונותנים לו ליצור סיפור משלו. הוא יבנה את הדמויות והעלילה, יצייר את האיורים שבספר ועוד. בנוסף, אפשר להכין תיאטרון בובות יחד עם הילד וזוהי פעילות מעולה לפיתוח היצירתיות.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *