תינוק עומד בעריסה – הדרכים לגרום לו להפסיק

תינוק עומד בעריסה

תינוק עומד בעריסה זו סכנה של ממש, גם בטיחותית וגם לשינה שלכם. הבן שלנו הצליח לישון לילות שלמים בגיל מאוד מוקדם. הוא כמעט ולא היה מתעורר ואם הוא כן היה מתעורר, הוא היה חוזר לישון כמעט מיד. לילה אחד, אני שומעת בכי מהחדר שלו, אני נכנסת פנימה ופתאום, אני רואה אותו עומד בעריסה!

קודם כל ולפני הכל, זוהי סכנה בטיחותית. אם הוא יודע איך לעמוד בעריסה, לא יעבור הרבה זמן עד שהוא ימצא את דרכו החוצה וזה עלול להוביל לאסון. השינה שלכם עלולה גם היא להיפגע מתינוק עומד בעריסה מכיוון שאם הוא עומד, זה אומר שהוא ער ואם הוא ער זה אומר שאתם גם ערים או שבקרוב הוא ידאג לכך שתהיו ערים.

תינוק עומד בעריסה – הבעיה

אז אמרנו שהסכנה היא בטיחותית וקשורה לשעות השינה שלנו, זו בעצם הבעיה לא? זו הבעיה שלנו, ההורים, כאן אנו נדבר על הבעיה מצידו של הילד.

כשיונתן (הבן שלנו), התחיל לעמוד בעריסה, הבנו שברגע שזה קורה, הוא לא הצליח להבין איך לרדת שוב למצב של ישיבה או שכיבה. זה הגיע למצב שהוא היה בוכה בעמידה, עד שהוא נרדם בעמידה ובשלב מסוים, הגוף קולט שלא נוח לו (כי הוא עומד), מעיר עצמו וחוזר חלילה.

בעלי ואני פשוט לא ידענו מה לעשות. בכל לילה, הוא פשוט נעמד כל שעה או שעתיים. כבר היינו חסרי אונים עד שמצאנו את השיטה לסיים את ההרגל המוזר הזה שיונתן אימץ לעצמו.

תינוק עומד בעריסה

תינוק עומד בעריסה – כיצד להחזיר את התינוק לישון

שיטה ראשונה –

בשיטה זו, אתם תהיו חייבים להיות קרים אל התינוק שלכם. נכון, זה יהיה קשה אבל פשוט אין ברירה. אם אתם רוצים שהוא ישן באופן רציף ויפסיק לעמוד בעריסה שלו, אתם תהיו חייבים להיות קצת קשוחים.

בשיטה זו, כל מה שעליכם לעשות זה פשוט מאוד להחזיר אותו בעצמכם למצב שכיבה. כן, הוא כמעט בוודאות יקום פעם אחר פעם ואין מה לעשות, אתם תצטרכו להשכיב אותו חזרה פעם אחר פעם. יכול להיות שתצטרכו לעשות זאת 100 פעמים עד שהוא יחזור לישון אבל בסופו של דבר, הוא יבין את העניין. במשך הזמן, כמות הפעמים שתצטרכו להשכיב אותו חזרה רק תפחת ולאט לאט הוא כבר יפסיק לעמוד בעריסה שלו.

מה שחוויה זו לימדה אותנו זה שבעלי ואני יכולים להתמודד עם מכשולי ההורות הללו בצורה הרבה יותר טובה אם אנו עובדים יחד ומציגים בפני יונתן מסר חד משמעי – אסור לו לקום ואף אחד לא ירחם עליו, לא אבא שלו ולא אני. אם אתם לא תציגו חזית מאוחדת, זה עלול לפגוע במטרה הסופית שלכם.

אני מציגה את השיטה הזו ראשונה מכיוון שזו השיטה שעבדה עבורנו. נכון, זה לקח כמה ימים והיו לילות קשים מאוד, אבל בסופו של דבר, זה הצליח.

שיטה שנייה –

שיטה זו מאמינה בעצמאות לילד. במידה והילד שלכם נעמד בעריסה ומתחיל לבכות, פשוט קחו שהוא יחזור לישון באופן עצמאי. אתם יכולים להיות לידו, להחזיק לו את היד ואף לדבר איתו אבל בשום אופן אל תחזירו אותו לשכיבה בעצמכם. רק ככה, הוא ילד איך לעשות זאת בכוחות עצמו.

אנו ניסינו גם את השיטה הזו ולנו היא אומנם פחות צלחה מכיוון שיש לנו עוד ילד והוא חולק חדר עם יונתן. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שכל הבית לא ישן אז כדי שהוא לפחות לא יבכה, היינו שם לידו. במידה ואתם יכולים להרשות לעצמכם שהוא יבכה עד שהוא יבין בעצמו שאם הוא לא יעשה זאת, אף אחד לא יחזיר אותו לישון, הוא יאגור את הכוחות וימצא את הדרך למטה.

תינוק עומד בעריסה
שבו בכיסא ותנו לו לחזור לישון לבד

תינוק עומד בעריסה – מה קורה עכשיו?

מאז הפעם הראשונה שניסינו את השיטות על יונתן, עברו בערך ארבעה חודשים ועד עכשיו (ברוך השם, טפו טפו טפו), זה עובד מצוין. אנחנו כבר כמעט ולא צריכים להגיע לחדר שלו כדי להשכיב אותו חזרה לישון ובלילות שכן, הוא חוזר לישון אחרי בערך פעמיים. האמת היא, בפעם האחרונה שזה קרה, הוא חזר לשכיבה ברגע שהתקרבתי אל העריסה שלו. כנראה הוא כבר הבין מה הולך לקרות והחליט לעשות את זה בעצמו.

תינוק עומד בעריסה
עם הזמן, הם יחזרו לישון לבד, אבל בהתחלה הם צריכים עזרה

רוצות לקרוא עוד מאמרי טיפים? לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *