נעלי צעד ראשון – 3 דברים שחייבים לדעת

נעלי צעד ראשון

נעלי צעד ראשון הן נעליים מיוחדות בעבור הילד וגם בעבורכם. הסיבה היא שהן מעידות על כך שהילד עבר עוד שלב בחייו והוא כבר יודע ללכת ואלו הן הנעליים האחרונות שאיתן הוא לומד עוד קצת על הליכה ולאחריהן הוא כבר הולך על שתיים מן המניין. למרות זאת, יש כמה דברים שחייבים לדעת בכל מה שקשור לנעליים לילדים שהורים רבים חוטאים בכך בלי ידיעתם.

לכן, המאמר הבא בא להציג ולהסביר מהם אותם 3 דברים שחייבים לדעת. רמז קטן – אחד מהם הוא טיפ שיכול לעזור לכם לעבור בקלות משהו שהורים רבים סובלים ממנו.

נעלי צעד ראשון – בחירת הנעליים

זהו הדבר החשוב ביותר בנעלי צעד ראשון – לדעת איך לבחור אותן נכון. בחירת נעליים לילדים היא יותר מורכבת משחושבים. הורים רבים קונים נעליים לילדים באופן עצמאי וזה פשוט לא נכון מכיוון שחשוב מאוד שהילד יהיה שם כדי למדוד את הנעליים.

התאמת הנעליים לרגלו של הילד היא החלק המרכזי בבחירת הנעליים. הנעליים חייבות לשבת טוב כי אם זה לא יקרה, הנעל לא עושה את עבודתה. הנעל חייבת להיות במידה ולהיות נוחה לילד כדי שהוא ילך איתה וכדי שהיא תעזור לו ללמוד את הדברים האחרונים הקשורים בהליכה. כדי לעשות זאת, יש לקחת את הילד לקנות נעליים, לתת לו למדוד את שתי הנעליים ולתת לו להסתובב איתן דקה או שתיים כדי לראות שהן אכן נוחות ומתאימות.

הדבר הבא הוא סוליית הנעל. חשוב לשים לב שהסוליה היא גמישה ככל האפשר כדי לאפשר טווח תנועה כמה שיותר מלא וטבעי אך גם חשוב שהסוליה תהייה קשיחה כדי לעזור לילד להשיג את הכיוונון האחרון של היציבות והאיזון שיעזור לו ללכת בצורה הטובה ביותר.

ריפוד הנעל הוא גם חלק חשוב מאוד שיש לשים לב אליו בבחירת הנעליים. הריפוד מעניק את הנוחות וככל שהנעל תהייה יותר נוחה הילד יותר ייהנה ממנה. בנוסף, הריפוד צריך להגיע עד לחלק של העקב כדי למנוע מגע ישיר של העקב עם עור הנעל מה שעשוי לגרום לשפשופים וחתכים.

כשאתם קונים נעליים לילד, יש בפניכם שתי אופציות של הידוק – סקוטש ושרוכים. אנחנו מציעים לבחור בנעליים המציעות את שתי האופציות יחדיו. הסיבה היא שכך אתם יכולים להדק את הנעל בצורה המיטבית ביותר ולשמור על רגלו של הילד עוד יותר.

נעלי צעד ראשון – השלב הבא

אז איך יודעים שהילד שלכם צריך לעבור לנעלי צעד ראשון? האם זה קשור לגיל, למידת הנעל או למשהו אחר? התשובה היא – משהו אחר.

הילד שלכם צריך לעבור לנעלי צעד ראשון רק אחרי שהוא כבר הולך באופן סדיר ויציב. אם הילד נופל והוא לא יציב על הרגליים שלו, אין סיבה לעבור לנעלי צעד ראשון. זה יקרה לכל הילדים בסביבות אותו הגיל (כל אחד מתפתח בקצב אחר) ולכן לפעמים יציגו גיל מסוים שבו יש לעשות את המעבר בין סוגי הנעליים אך המדד האמיתי הוא התפתחותו של הילד.

אם הילד הולך יציב לאורך זמן, הוא הולך כבר תקופה והוא מרגיש כבר בנוח על שתי רגליים, הוא בשל לעשות את המעבר מנעלי טרום הליכה לנעלי צעד ראשון.

נעלי צעד ראשון – המאבק הקטן שלא תצטרכו לעמוד מולו

נעילת נעליים יכולה להיות מאבק עיקש בין ההורים לילדים. הילדים לא מוכנים להתיישב, רצים ממקום למקום כדי להתחמק, בוכים וצורחים כשתוספים אותם ועושים זאת בכוח ואף מנסים להוריד את הנעליים מיד לאחר שנעלו להם אותן. אין שום סיבה שזה יקרה לכם וישנן דרכים להימנע מזה.

הדרך הראשונה למנוע את המאבק הזה, מתחילה עוד בחנות הנעליים, כשאתם קונים לו אותן. חשוב מאוד לקנות נעליים שיהיו לו נוחות ושהילד יאהב אותן. אם הנעליים לא נוחות לילד, קודם כל זה אומר שהן לא מתאימות ויש להחליף אותן וכמובן שהוא ירצה להוריד אותן. אם תקנו לילד נעליים שהוא יאהב, למשל כאלה עם ציור של ספיידרמן או משהו דומה, הוא יתחבר אליהן יותר מאשר אם הן יהיו "משעממות" ולכן כדאי לקנות לו נעליים שהוא יאהב. אפשר גם לתת לו לבחור בעצמו את הנעליים שלו וכך אתם יכולים להיות בטוחים שהוא יאהב אותן.

הדרך השנייה היא בעצם דרך המונעת ממנו להוריד את הנעליים מהרגליים. דיברנו קודם לגבי כך שישנן נעליים המציעות גם שרוכים וגם סקוטש. נעליים מסוג זה מסבכות את הורדת הנעליים עבור הילד מכיוון שהוא צריך למצוא דרך גם לפתוח את הסקוטש וגם להתיר את הקשר שבשרוכים כדי להוריד אותן. נעליים כאלה מבטיחות לכם כמעט לחלוטין שקט בגזרה הזו.

נעלי צעד ראשון

נעלי צעד ראשון הן השלב האחרון של הילד בתהליך למידת ההליכה ולכן יש לבחור אותן נכון. שימו לב שאתם נותנים לילד לבחור את הנעליים ותנו לו למדוד את שתיהן לפני הרכישה. בנוסף, שימו לב לכל הדברים שדיברנו עליהם בכל הנוגע לבחירה נכונה של נעליים. בנוסף, עכשיו, אחרי שאתם יודעים איך להימנע מהמאבק הקטן הזה שדיברנו עליו, אתם יכולים לנעול לילד שלכם נעליים בשקט וברוגע, בלי התנגדויות.

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים בנושא, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *