נעלי ילדות – החסרונות בשימוש בנעלי עקב בקרב ילדות

נעלי ילדות

נעלי ילדות כוללות בתוכן סוגים רבים של נעליים. זה מתחיל בנעלי טרום הליכה, ממשיך עם נעלי צעד ראשון ומשם ממשיכים לנעליים רגילות. ישנם גם כמה סוגים של נעליים שהם מיוחדות לנשים כמו למשל נעלי עקב.

נעלי עקב, הן נעליים מגונדרות מאוד והן משמשות בעיקר באירועים או בתור נעלי יומיום לנשות עסקים. בדרך כלל, לא רואים ילדות הולכות עם נעלי עקב חוץ מכמה פעמים בתור ילדות מאוד קטנות שבהם הן גונבות את הנעליים של אימא שלהן ועושות תצוגה ברחבי הבית. בשנים האחרונות, נעלי עקב החלו להיכנס יותר ויותר לשוק של נעלי הילדות בשל הביקוש הגדל.

במאמר, נציג את הסבר לתופעה הזו של נעילת נעלי עקב בגיל צעיר ונפרוש בפניכם את החסרונות הגדולים בשימוש בנעלי עקב בקרב ילדות.

נעלי ילדות – הסבר התופעה

ילדות קטנות עם נעלי עקב. זה קצת מוזר נכון? זה לא משהו שנשמע לנו הגיוני כל כך. נעלי עקב מקושרות לנו לנשים בוגרות, בסיטואציות מסוימות כמו חתונה או אירוע אופנה או עם נשות עסקים שצריכות לשדר רצינות ואופנתיות באופן קבוע.

בשנים האחרונות, הביקוש לנעלי עקב בקרב ילדות הולך וגובר ויצרני הנעליים מתחילים לאט לאט להיכנע לכך. הסיבה לביקוש הגדול היא כפולה: מצד אחד, הילדות פשוט רוצות להיות כמו אימא שלהן. הן רואות את אימא שלהן על עקבים, מאופרת ולבושה מהודר והן רוצות לחקות אותן. מצד שני, אצל ילדות קצת גדולות יותר (גילאי 10 ומעלה), הרשתות החברתיות משחקות תפקיד רציני.

הרשתות החברתיות הכניסו לנו לראש שהמראה החיצוני הוא אחד הדברים החשובים ביותר בחיים, אם לא החשוב שבהם וכדי לשפר את המראה החיצוני שלהן ולנסות לעמוד באידיאל היופי הלא הגיוני, ילדות ונערות צעירות, מבקשות ללכת עם נעלי עקב בשילוב של איפור ועוד.

נעלי ילדות – מתי אפשר ללכת עם נעלי עקב

אין באמת גיל או שלב מסוים בחיים שזה נכון ללכת עם נעלי עקב אך רצוי להתחיל כמה שיותר מאוחר. הסיבה היא שעד לגיל 12 בערך העצמות שלנו מתפתחות בקצב די מהיר. נעילת נעלי עקב בגיל צעיר, עלולה לעכב את ההתפתחות הזו וזה לא משהו שרצוי שיקרה.

נעלי עקב, עלולות לגרום לבעיות בריאותיות שונות (עליהן נרחיב בהמשך) ולכן כדאי להימנע משימוש בהן בגיל מוקדם. רק בגיל 16 בערך, כשקצב ההתפתחות יורד משמעותית, ניתן להתחיל לנעול נעלי עקב אך גם כאן, הסוד הוא במינון.

הגבילו את הילדות שלכן (וגם את עצמכן) לנעילת נעלי עקב רק באירועים ולמשך זמן מוגבל מאוד וממש לא במשך כל היום ובאופן יומיומי. נעלי עקב צריכות להיות נעליים מיוחדות שנועלים אותן רק באירועים מיוחדים.

האמת היא שנעילת נעליים עם עקבים, תלויה יותר בשליטה של הילדה בהליכה עם עקבים. במידה והילדה לא מצליחה לאזן את עצמה, לא נוח לה או שפשוט נראה שהיא לא מצליחה לתפוס את העניין, היא לא צריכה לנעול עקבים. רק במידה והיא הולכת בצורה יציבה ומאוזנת, היא יכולה להשתמש בהן.

נעלי ילדות

נעלי ילדות – החסרונות

לשימוש בנעלי עקב, יש המון חסרונות בריאותיים עבור הנשים הנועלות אותן ואצל ילדות, הסיכון גדול עוד יותר. בשל כך שהעצמות של הילדות מתפתחות וגדלות, שימוש בנעלי עקב יכול לעכב את ההתפתחות הנורמלית של העצמות בנוסף לשאר הסכנות שמיד נציג.

נעלי עקב, מכריחות את הרגל להיות בזווית לא נוחה ולא טבעית ולכן, גורמות להפעלת לחץ על אצבעות הרגליים ועל העקב. בשל כך, נעלי עקב גורמות להתכווצות של גיד האכילס, לציפורניים חודרניות, לאצבעות פטיש, לכאבי גב ולשרירי קרסול קצרים יותר. בנוסף, במידה של נפילה, הסיכוי לעיקום הקרסול הוא גדול ואצל ילדים, קשה יותר להחלים מפציעה זו בגלל העובדה שהעצמות שלהם לא התפתחו במלואן.

הבעיות הללו, לא נגרמות רק לילדות אלא לנשים בכל גיל וגיל. לכן, חשוב מאוד להגביל את הזמן שלכן ושל הילדות שלכן על עקבים כדי למנוע את הפציעות הללו ככל הניתן.

נעלי ילדות – בחירת הנעליים

אם בכל זאת החלטתן לאפשר לילדה שלכן ללכת עם נעלי עקב או שהיא פשוט הגיעה לגיל המתאים, עדיין ישנם כמה דברים שיש לקחת בחשבון בבחירת הנעליים המתאימות. הנעליים, צריכות להתאים לרגל של הילדה כדי שהיא תוכל ללכת בנוח (ככל האפשר) ושהנעליים לא ילחצו לה על הרגל.

כדי לעשות זאת, יש ללכת אל חנות הנעליים, לבחור נעליים במידה הנכונה, למדוד אותן וללכת איתן במשך כמה דקות כדי לבחון את הנוחות שלהן. בנוסף, רצוי לקנות את הנעליים בשעות הערב ולא בבוקר. הסיבה לכך היא שבמהלך היום, הרגליים שלנו מתנפחות ובמידה ותקנו נעלים בשעות הבוקר, יכול מאוד להיות שתנסו לנעול אותן בשעות הערב והן פשוט לא יתאימו לכן.

גם ככה זה לא מאתגר ללכת עם נעלי עקב ויש לבחור את הנעליים המתאימות כדי להקל על הילדה כמה שיותר. במטרה להקל, רצוי לבחור בנעליים עם עקב כמה שיותר נמוך ועבה, לוודא שהנעליים הן לא שפיציות אלא עגולות במטרה לתת מקום לאצבעות ולהגביל את זמן השימוש בהן למינימום ההכרחי.

כפי שהבנתן, נעלי עקב הן לא מומלצות לילדות למרות הביקוש ההולך וגדל שלהן. נסו לדחות את השימוש של הילדה שלכן בהן כמה שיותר וכשמגיע הרגע שבו אתן כבר לא יכולות להגיד להן לא, עליכן להגביל את השימוש בהן למינימום האפשרי. שימו לב שהן לא הופכות את השימוש בהן ליומיומי אלא רק כשצריך. הזהירו אותן לגבי הסכנות של נעלי עקב וודאו שהנעליים שהן קונות או שאתן קונות להן, הן מתאימות לצורת הרגל הייחודית שלהן.

אם אתן רוצות לקרוא עוד מאמרים בנושא נעליים, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *