נעליים על חוטי חשמל – למה זה קורה?

נעליים על חוטי חשמל

נעליים על חוטי חשמל הן מראה מעט מוזר אך כזה שניתן לראות מדי פעם. חשבתם פעם למה זה קורה? מהן הסיבות מאחורי העניין הזה? האמת היא שהתשובות הן רבות ומגוונות. במאמר הבא, נציג בפניכם את כל התשובות לשאלה הזו וננסה להבהיר לכם מעט את העניין המשונה הזה. בנוסף, ניתן לכם את התשובות לעוד תופעה דומה.

נעליים על חוטי חשמל – הסבר

נעליים כידוע, לא אמורות להיות על חוטי חשמל אך לעיתים ניתן לראות את המחזה הדי מוזר הזה. למה זה קורה? הסיבה הברורה והפשוטה ביותר היא שנעליים אלו הן כבר בלויות או כבר לא מתאימות לבעליהן והוא מחליט במקום לזרוק אותן לפח, לשעשע את עצמו ולזרוק אותן על חוטי החשמל. כנראה שזו הסיבה המרכזית שזה קורה כאן בארץ אך בחו"ל זה כבר סוג של מסורת לעשות זאת בנסיבות מסוימות.

ישנה מסורת לזרוק נעליים על חוטי חשמל כאשר חוגגים ציון דרך מסוים כמו סיום לימודים או סיום הכשרה צבאית. הסיבה לכך היא שבצורה זו, הבוגרים שסיימו את הלימודים, משאירים איזשהו סימן מאחור. תחשבו על זה כמו על הכיתוב "היינו כאן". חיילים המסיימים הכשרה בסיסית, צובעים את מגפי הצבא שלהם וזורקים אותם על חוטי החשמל בשכונה בה הם גרים.

שאר הסיבות לתופעה זו הן לא כל כך נחמדות. כשאדם אהוב נפטר, נהוג לקחת זוג נעליים שהיו שייכות לו ולזרוק אותן על חוטי חשמל וליצור סוג של הנצחה של המת. חברי כנופיות רבים עושים זאת במקום המוות של חבריהם.

הסיבה הבאה קשורה ישירות לכנופיות שבארה"ב. חברי הכנופיות הצעירים זורקים נעליים על חוטי חשמל כדי לסמן טריטוריה. עושים זאת בצמתים המרכזיים בטריטוריה של אותה כנופייה. בנוסף, עושים זאת כדי לסמן מקום למכירת סמים.

הסיבה האחרונה היא בריונות. בריונים רבים מתעללים בקורבנות שלהם בכך שהם גונבים להם את הנעליים וזורקים אותן על חוטי חשמל. לעיתים רבים הקורבנות הם חסרי בית או ילדים חלשים וכאלה שהם לא מקובלים חברתית.

נעליים על חוטי חשמל

נעליים על חוטי חשמל – תופעה דומה נוספת

כבונוס, נסביר לכם על מחזה דומה שגם אותו ניתן לראות מפעם לפעם והוא נעליים של תינוקות שתלויות ברכבם של אנשים.

אנשים רבים מחליטים לתלות את נעלי טרום הליכה או נעלי צעד ראשון של ילדיהם במקומות שונים ברכב. חלקם תולים אותם על חלקו האחורי של האוטו או שהם תולים אותם על מראת הרכב. כל אחד וההעדפה שלו.

גם לזה יש מספר סיבות וחלקן מוזרות ממש. הסיבה המוזרה ביותר היא שאנשים משתמשים בנעליים כאמצעי להגנה עצמית במקרה שהם יהיו זקוקים לכך והנעליים הללו הן בעצם סוג של נשק זמין ופשוט. יש גם אנשים שפשוט חושבים שזה יפה ושמים את הנעליים בתור קישוט לרכב.

הסיבה המרכזית שעושים זאת היא התראה. הנהג, בעצם התלייה של הנעליים, מסמן לנהגים האחרים שיש לו תינוק ברכב ומבקש שינהגו בזהירות בסביבתו. זה גם יכול לסמן שברכב נוסעת אישה בהריון וגם במקרה זה יש להיות זהירים (כמובן שתמיד יש להיות זהיר בכביש!).

גם כאן ישנן כמה סיבות לא נעימות והמרכזית שבהן היא שישנה אמונה שמאבדים ילד בתאונת דרכים, יש לתלות את הנעליים שלו ברכב כדי שרוחו תשמור על הנוסעים ברכב. סיבה נוספת הקשורה לאמונה היא שתליית הנעליים תמנע עין הרע כנגד התינוק.

הסיבה האחרונה היא סוג של מסורת – בארה"ב, כשזוג מתחתן, נהוג לקשט את הרכב שלו עם צרורות של פחיות הנגררות מאחור. חלק מהקישוטים הוא זוג נעלי צעד ראשון שהוא כביכול סוג של ברכה להריון מהיר ובריא.

מחזות אלו הם מעט מוזרים אך ניתן לראות אותם מדי פעם. עכשיו, אתם יודעים מה הסיבה שזה קורה וכבר לא תהיו מופתעים כשתראו נעליים על חוטי חשמל או על חלקו האחורי של רכב כלשהו.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על נעליים, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *