מסגרות לילדים – החוג שאתם חייבים לרשום את הילד שלכם אליו

מסגרות לילדים

מסגרות לילדים הן חשובות ביותר. ילד, חייב איזושהי מסגרת הכוללת חוקים וכללים ברורים כדי שלא יעשה מה שהוא רוצה. ילדים זקוקים לגבולות והמסגרות נותנות לו אותם. במהלך חייו, הילד יעבור המון מסגרות כמו גן הילדים, בתי ספר שונים (יסודי, חטיבת ביניים ותיכון), צבא ועבודה.

מעבר למסגרות הללו שכולם עוברים בהן, ישנן עוד כמה מסגרות שהן שונות אצל כל אחד ואחד – משפחה, חברים, זוגיות וכשאנחנו ילדים, גם חוגים. חוגים נותנים לילדים ערכים, מקום להתפתח, לפתח את היצירתיות שלהם, לשמור על כושר וגם נותנים להם משהו לעשות בשעות אחר הצהריים ומקום להוציא בו אנרגיות.

החוגים השונים מציגים ונותנים לילדים ערכים שונים – חוג כדורגל או כדורסל יתנו לילד ערך של דבקות במטרה וחתירה לניצחון, חוג ציור יגרום לילדים לשים לב לפרטים הקטנים, חוג ג'ודו יפתח את חוסן המנטלי והפיזי שלהם וחוג ריקוד יעשה את כל הדברים הללו גם יחד.

לא סתם הזכרנו את חוג ריקוד אחרון מכיוון שהוא הנושא של המאמר שלנו. הוא החוג שאליו אתם חייבים לרשום את הילד שלכם. כמות היתרונות שהילד יקבל מחוג ריקוד היא גבוהה ביותר וכוללת את כל הדברים שהזכרנו ועוד. במאמר, נציג את הדברים עליהם דיברנו וגם עוד כמה יתרונות של חוג ריקוד בתקווה שנצליח לפחות להבהיר לכם, למה החוג הזה הוא כה חשוב לילדים.

מסגרות לילדים – משפר את הביטחון העצמי

בתור בני אדם, אנחנו אוהבים לראות אנשים שמצליחים לעמוד מול מצלמה או קהל בקלות, לדבר ולהעביר את המסר שלהם בצורה טובה ומעניינת או אנשים שמצליחים להשיג את הדברים שהם רוצים. אנשים כאלו הם אנשים שבאופן טבעי, אנחנו נמשכים אליהם ורוצים להיות כמוהם.

מה שיש לאנשים אלו זה ביטחון עצמי. ביטחון עצמי הוא אחת התכונות החשובות לאדם, לא רק בגלל הדברים שהזכרנו אלא גם כדי שיהיה לו ביטחון להיות הוא עצמו ולא יצטרך להתחבא מאחורי מסכות כאלה ואחרות רק כדי שהחברה תקבל אותו. כדי לעשות זאת, צריך להתחיל לפתח את הביטחון העצמי כבר מגיל צעיר וחוג ריקוד עושה זאת בצורה מעולה בכך שהוא נותן לילד להרגיש שהוא לא לבד ושיש עוד כמוהו אז הוא מרגיש בנוח להביע את עצמו כפי שהוא רוצה.

מסגרות לילדים

מסגרות לילדים – קשרים בין אישיים

חלק מרכזי מחוסר ביטחון אצל ילדים, הוא בגלל שבמסגרות המסורתיות שבהן הם נמצאים (בית ספר), הם מרגישים שהם בלתי נראים ולא כל כך מצליחים להתחבר לאנשים שאיתם במסגרת. חוג הריקוד, עוזר למנוע זאת.

כשהילד נמצא בחוג, הוא פוגש המון ילדים בני גילו המגיעים מסיטואציות שונות, ממש כמו בבית הספר אך כאן יש לכל המשתתפים מכנה משותף מאוד מאוד מרכזי שסביבו הם מרוכזים וזהו הריקוד. במצב זה, הילדים מחוברים כבר מהרגע הראשון שבו הם נכנסו בדלת וההרגשה שם היא של משפחה ולא חברים. חוג הריקוד ייתן לילד שלכם עוד רובד שדרכו הם יוכלו לפתח את הקשרים הבין אישיים שלהם ולרכוש חברים.

מסגרות לילדים – שמירה על כושר

אורח חיים בריא הוא דבר חשוב מאוד ובמיוחד אצל ילדים. ילדים שעדיין גדלים, צריכים לחזק את השרירים שלהם ככל האפשר. כמובן שהכוונה היא לא שהם יתחילו ללכת לחדר הכושר וירימו משקולות אך כן שיצאו מהבית ויעשו פעילות ספורטיבית כלשהי. גם ריצה וטיפוס על המתקנים בגן השעשועים השכונתי זו פעילות טובה עבורם.

חוג הריקוד כולל שימוש בתנועה של כל הגוף, בתזוזות, קפיצות ובסגנונות ריקוד מסוימים, גם הנפות. כל אלו עוזרים לילדים לשמור על כושר ולחזק את השרירים כך שהחוג בעצם תורם להם רבות להתפתחות של הגוף.

מסגרות לילדים – שיפור הזיכרון

חוץ מאת הגוף, חוג הריקוד מאמן גם את המוח של הילדים ועוזר להם לפתח המון תכונות קוגניטיביות כמו למשל זיכרון. חוג הריקוד כולל כאמור המון תנועות גוף וצעדים שהילד צריך לזכור בעל פה. הוא צריך לזכור מה עושים בכל רגע ורגע וכך הזיכרון שלו משתפר ומתחזק. יכולות נוספות שהחוג מעניק לילד הן: קואורדינציה, תיאום בין חלקי הגוף, יציבה נכונה ועוד.

מסגרות לילדים – מפתח יצירתיות

כמו שכבר אמרנו, חוגים שונים נותנים ערכים ויתרונות שונים ומגוונים. חלק מהחוגים עוזרים לפתח גם את החלק היצירתי במוח וחוג ריקוד הוא אחד מאותם חוגים שעושים זאת. כשהילד עוקב אחרי הצעדים והתנועות, הוא מבין את הסיפור שהכוראוגרף מנסה לספר. עם הזמן הוא תופס את העניין ומצליח להבין איך הוא בעצמו יכול לספר את הסיפור שהוא רוצה דרך התנועות והריקוד. זה מצריך יצירתיות וחוג הריקוד תורם לכך.

מסגרות לילדים

חוגים שונים יציעו לילד ערכים ויתרונות שונים וחוג הריקוד מציע כמה וכמה כאלה. יתרון נוסף שיש לחוג ריקוד שאין כל כך בחוגים אחרים הוא שבריקוד יש מגוון רחב של סגנונות כך שהילד יכול לבחור באחד שהוא הכי מתחבר אליו ולקבל את כל הדברים שדיברנו עליהם וגם את הערכים והיתרונות שסגנון הריקוד הספציפי שבו הוא עוסק מעניק לו. אתם חייבים לפתוח להיפתח לאפשרות של חוג ריקוד בעבור הילד שלכם, לא משנה אם יש לכם בת או בן. חוג ריקוד הוא לא מגדרי וכולם יכולים להשתלב בו ולהרגיש חלק ממשהו.

אם תרצו לקרוא עוד מאמרים בנושא התפתחות הילד, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

מסגרות לילדים – מהם היתרונות הגדולים של חוג ריקוד?

היתרונות הגדולים של חוג ריקוד הם – כושר גופני, כושר מנטלי, שיפור ביטחון עצמי, יצירתיות ויצירת חברויות.

מסגרות לילדים – איך חוג ריקוד עוזר לכושר הגופני?

חוג הריקוד תורם לכושר הגופני בכך שהוא משלב תנועה המפעילה את כל השרירים בגוף מה שעוזר להם להתחזק ולהתעצב.

מסגרות לילדים – איך חוג ריקוד עוזר ליצירתיות?

חוג הריקוד עוזר לפיתוח היצירתיות בכך שהוא מאפשר במה לביטוי עצמי כמו שהילד רוצה. אפשר לספר סיפור בלי מילים ולחשוב על איך לעשות זאת מה שמכריח את האדם להשתמש ביצירתיות שלו.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *