מדריך להורים מתחילים

מדריך להורים מתחילים

מדריך להורים מתחילים הוא מדריך שחובה שיהיה בכל בית ובית אך לצערנו הוא לא קיים. אנו ננסה לעזור לכם להתחיל אחד כזה במספר טיפים חשובים להורים מתחילים.

מדריך להורים מתחילים – אף אחד לא יודע הכל

בואו נגלה לכם סוד קטן – עם הזמן אתם תדעו לסווג את סוגי הבכי של התינוק שלכם. אתם תדעו איזה בכי מסמל רעב, איזה בכי מסמל כאב ואיזה בכי מסמל עייפות. יש כאן שתי מילות מפתח – עם הזמן. אף אחד לא יודע הכל ברגע שהילד נולד, כולם לומדים ככל שהזמן עובר. זכרו את זה ואל תתנו למצב הרוח שלכם לרדת במידה ואתם טועים או פשוט לא יודעים מה לעשות במצב מסוים.

מדריך להורים מתחילים – לצלם, לצלם ועוד פעם לצלם

אתם תרצו להסתכל שוב ושוב על הרגעים הגדולים (וגם הקטנים) בחייו של התינוק שלכם. הצעד הראשון, המילה הראשונה ועוד רגעים כאלה ואחרים צריכים להיות מתועדים ולכן יש לכם מצלמה קטנה שהולכת איתכם לכל מקום – הטלפון החכם שלכם. שלפו אותו מדי פעם וצלמו את הילד, את התגובה שלו ואת התגובות שלכם, ההורים הגאים.

מדריך להורים מתחילים
תצלמו הכל

מדריך להורים מתחילים – אל תישארו רק בבית

בשלב מסוים, יימאס לכם להיות סגורים בין ארבע קירות וגם לילד שלכם זה כבר יימאס. לכן, צאו איתו החוצה. עשו איתו סיבוב בפארק, צאו לטייל ברחבי הארץ או סתם הליכה קצרה בקרבת הבית, תעשה לכם וגם לו, טוב. האוויר הצח והצבעים השונים שהוא ייראה ילמדו אותו הרבה על העולם שבו הוא חי.

מדריך להורים מתחילים – אל תיקחו את כל מה שמציעים לכם

כמעט תמיד, יהיה לאנשים שאתם מכירים משהו לתת לכם בעבור הילד. כיסא אוכל, עריסה ובגדים הם רק חלק מהדברים שעוברים לפעמים בתוך המשפחה או בין חברים. לפעמים, זה לא נכון לקבל את הדברים שמציעים לכם. אם הבגדים שמציעים לכם הם טובים, כמובן שכדאי לקחת אותם. אם כיסא האוכל במצב תקין, קחו אותו. עריסה, אפשר לקחת כל עוד היא במצב טוב אך עדיף לקנות מזרן חדש בעבור הילד שלכם.

לעומת זאת, במידה ומציעים לכם דברים שלא השתמשו בהם, עדיף לא לקחת. הסיבה היא פשוטה – אם זה שנותן לכם את הדברים לא מצא להם שימוש, למה שאתם תמצאו לו שימוש? לכן, לפני שאתם לוקחים משהו, חשבו מהו השימוש שתעשו בו.

מדריך להורים מתחילים – מנשא לתינוק יכול להיות לעזר

יכול להיות שלא כל כך תאהבו את הרעיון אך מנשא יכול לעזור לכם מאוד. לפעמים קורה מצב שרק אחד ההורים נשאר בבית עם הילד. אתם אנשים עסוקים ויש דברים שאתם צריכים לעשות ברחבי הבית ואי אפשר פשוט להשאיר את הילד בלי השגחה. לכן, מנשא יכול להשאיר לכם ידיים פנויות לעשות את מה שצריך ועדיין להשאיר את הילד קרוב אליכם ככל האפשר.

מדריך להורים מתחילים – החתלה

חיתולים יהיו באופן קבוע ברשימת הקניות שלכם ובכל יום אתם תחליפו לפחות שלושה חיתולים ולכן חשוב לדעת איך לעשות זאת. אנו מציעים ללמוד לחתל עוד לפני שהילד נולד. כך, תדעו איך לעשות זאת בצורה נכונה ולא יקרה מצב שאתם שמים את זה הפוך או לא הדוק מספיק.

מדריך להורים מתחילים
תלמדו מראש איך עושים זאת נכון

מדריך להורים מתחילים – אל תוותרו על זמן איכות

אתם לא היחידים שיסתובבו סביב הילד כל היום וזה טבעי ונורמלי. הדבר החשוב הוא לא לשכוח את עצמכם ואת הזוגיות שלכם כשזה קורה. קחו לעצמכם ערב חופשי מדי פעם כדי לצאת וליהנות בלי הילד. אתם יכולים להשאיר את הילד לילה אחד אצל סבא וסבתא (אם זה אפשרי כמובן, אל תיפלו עליהם בהפתעה) ולעשות לכם ערב ביתי מהנה או לצאת למסעדה או בר. זה שיש לכם ילד, לא אומר שהפסקתם לחיות, שלבו בין השניים.

מדריך להורים מתחילים
אל תזניחו את הזוגיות שלכם

עכשיו, כשהמדריך שלכם מתחיל להיות מוכן, אתם יכולים לחלוק אותו עם הורים טריים אחרים. הורות היא לא פשוטה אך היא מתגמלת מאוד. חשוב מאוד לא לשכוח מעצמכם, ללמוד איך עושים את הדברים החשובים כמו החתלה ולזכור שאין דרך אחת נכונה לגידול ילדים, לכל אחד יש את הדרך המיוחדת שלו.

רוצות לקרוא עוד מאמרי טיפים? לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *