הליכה בקרב תינוקות – 3 הנחות נכונות ו-3 לא נכונות

הליכה בקרב תינוקות

הליכה בקרב תינוקות היא שלב קסום ומיוחד בעבור הילד וגם בעבור ההורים. להרבה אנשים יש כל מיני הנחות וכל אחד חושב שהוא יודע יותר טוב מהאחר. זה קורה בכל תחום ולא רק בתחום זה. במאמר הבא, אנו נציג בפניכם 3 הנחות נכונות ו-3 הנחות לא נכונות ונסביר למה הן נכונות או שגויות.

הליכה בקרב תינוקות – כל מה שתינוקות עושים עם הרגליים זה לזחול וללכת

הנחה זו היא כל כך לא נכונה שאנחנו הולכים להפתיע אתכם לגמרי. זה נכון שתינוקות הם קטנים מדי כדי לעשות דברים קצת יותר מסובכים עם הרגליים ונכון שזה נראה שהם משתמשים בהם רק כדי להתקדם בצורה כזו או אחרת אך זה רחוק מהמציאות.

הרגליים הם האיבר המרכזי דרכו תינוקות מכירים את העולם ואת הסביבה האישית שלהם. דרך הרגליים הם יודעים להרגיש איפה הם נמצאים ואת ההבדלים בין חום לקור למשל. בשל כך, הנחה זו היא אינה נכונה.

הליכה בקרב תינוקות
הם עושים הרבה יותר מזה

הליכה בקרב תינוקות – תינוקות זקוקים לנעליים כדי לשמור על הרגליים שלהם

התשובה היא כן והסיבה היא מאוד פשוטה – התפקיד הבסיסי של נעליים היא לשמור על הרגליים שלנו מפני לכלוך ופגיעות אחרות וזה לא שונה בקרב תינוקות.

התפקיד של נעליים הוא לשמור על הרגליים שלנו אך לשלבים הראשונים של ההליכה, לא טוב לילדים להיות עם נעליים. הליכה יחפה היא חשובה מאוד וגם טובה מאוד עבור ילדים מכיוון שהליכה יחפה עוזרת להם לשמור על היציבות.

אם אתם רוצים לקרוא על נעלי טרום הליכה,

הליכה בקרב תינוקות – הליכון הוא טוב לתינוקות

לא, לא, לא ועוד פעם לא. עוד פעם אחת – ממש לא!

הסיבה שאנו מדגישים את העניין הזה כל כך הוא שלא רק שהליכון הוא לא טוב לילד, הוא אפילו מסוכן. העיצוב של ההליכון ואיך שהילד מונח בתוכו גורמים לכך שבכל מעידה, ישנו סיכון של היפוך ובמקרה כזה, רוב הסיכויים הם שהילד ייפול על הראש או הצוואר ואלו הן פגיעות קשות מאוד. כמעט כל הפגיעות באזורים אלו בקרב תינוקות, נגרמים מהתהפכות של הליכון.

בנוסף, הסיבה לכך שהליכון הוא לא טוב לתינוקות מבחינת הליכה, היא שכל הקטע בללמוד ללכת הוא ללמוד איך להתייצב ולא איך לעשות צעד אחר צעד. אם תניחו את הילד שלכם בתוך הליכון, כל הנקודה של ללמוד ללכת פוספסה כי ההליכון הוא זה שמייצב את הילד ולא הרגליים שלו. בהליכון, הילד סוג של יושב-עומד ולכן השרירים ברגליים שלו לא באמת עובדים, מה שעלול לגרום לסוג של ניוון שרירים ולפגוע בהתפתחות שלהם.

הליכה בקרב תינוקות – נעליים צמודות עלולות לפגוע ברגליים

נעלי צעד ראשון צמודות הן בעיה. יכול להיות שזה נגרם מכיוון שהרגליים של הילד שלכם גדלו (מה שקורה די מהר) והנעליים כבר קטנות עליו או כי הן פשוט לוחצות. בכל מקרה, נעליים צמודות עלולות לגרום לבעיות כמו ציפורן חודרנית. מה שבעצם קורה זה שהלחץ על האצבעות ברגל, גורם לציפורן לחדור אל תוך האצבע עצמה ולא לגדול החוצה ממנה. תופעה זו היא לא נעימה ואף עלולה לגרום לזיהומים.

הליכה בקרב תינוקות – אם הילד הולך עקום זה כי יש לו בעיה

קודם כל נבהיר שכמו שאתם יודעים, הליכה צריכה להיות ישירה ולא עקומה כך שאם הרגל של הילד פונה פנימה או החוצה והוא נראה קצת כמו פינגווין, יש איזושהי בעיה. האמת היא שזה חלקית נכון. כן, יש בעיה כי לא ככה אמורים ללכת אבל כאשר הילד שלכם עוד לומד ללכת או שהוא נמצא די בתחילת שלב ההליכה, יכול להיות שהוא ילך עקום. זה קורה כי כך נוח להם לאזן ולייצב את עצמם, משהו שהם, משום מה, לא מצליחים לעשות כשהרגליים שלהם ישרות.

רק במידה והתופעה הזו לא עוברת לאחר זמן מה (יכול להגיע גם עד גיל שלוש), יש לגשת לרופא לאבחון מעמיק של הבעיה. ישנן נעליים מיוחדות שיכולות לפתור את הבעיה אך אל תקנו אותן לפני שאבחנתם את הבעיה באופן סופי ולאחר שהתייעצתם עם רופא.

הליכה בקרב תינוקות – יש לפנות לרופא אם הילד מרגיש כאבים ברגליים

ברור שכן. אם הילד מרגיש כאבים, יש להתייחס לזה כמו אל כל מחלה או כאב אחר וכמו שאתם הולכים לרופא עם כאבים, יש לקחת את הילד לרופא אם הוא חווה כאבים ברגליים. ההנחה הזו היא ברורה מאליה.

כאבים אלו עלולים להשפיע על הילד בכל מיני צורות כמו דרך ההליכה, כמות המשקל שהוא יכול להפעיל על הרגל ועוד. הרופא יבדוק מהי הבעיה ויציע את הטיפול האפשרי הטוב ביותר.

הליכה בקרב תינוקות
קנו להם נעליים מתאימות

כפי שראיתם, חלק מההנחות הן נכונות וחלקן לא. חשוב לשים לב לדברים הללו כדי לראות שאתם לא פוגעים בילד שלכם בצורה כלשהי (בלי להתכוון כמובן). אין צורך לגשת לרופא על כל דבר קטן אך אם הילד הולך עקום עד גיל די מאוחר, זה משהו שיש לבדוק כמו גם כאבים ברגליים. אתם תצטרכו לקנות נעליים לעיתים קרובות מכיוון שהרגליים של ילדים גדלות די מהר ונעליים לא מתאימות עלולות ללחוץ ולגרום לציפורן חודרנית.

כמו כן, אל תשתמשו בהליכון כי הוא מסוכן ועלול לפגוע בהתפתחות של הילד. בנוסף, תהיו ערים לכך שתינוקות צריכים ללכת יחפים כמה שיותר אך גם לנעול נעליים כדי להגן על הרגליים שלהם. ההליכה היחפה עוזרת להם להתייצב וגם להרגיש את הסביבה בה הם נמצאים וללמוד עליה.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *