בטיחות לתינוק בבית – מדריך איך לאבטח כל חדר

בטיחות לתינוק בבית

בטיחות לתינוק בבית היא חשובה ביותר, בין אם הילד שלכם עוד לא זוחל ובין אם הוא כבר מתרוצץ בבית. אבל איך מאבטחים את הבית בצורה נכונה? הנה מדריך קצר הסוקר כל חדר וחדר בבית ואיך לאבטח אותו בצורה מיטבית.

בטיחות לתינוק בבית – התחילו בדברים הגדולים

זו ההתחלה מכיוון שאלו כל הנראה דברים שככה או ככה, תינוק או לא תינוק, אתם צריכים לתקן. בין אם זה חלון שבור, דלת ארון שעומדת ליפול, ברז דולף או אריח רופף – תקנו אותם קודם. בנוסף, בדקו שיש לכם את כל הדברים הנחוצים לאסון (חס וחלילה) – מטף כיבוי ודרך יציאה מהירה ונוחה. נכון, ישראל היא לא מדינה הרת אסונות טבע כמו ארה"ב למשל אך כמו שאתם יודעים, גם לנו לא חסר בלאגן.

ילדים מאוד אוהבים להיאחז בדברים כשהם גדלים כי הם חוקרים את הסביבה שלהם. כדאי מאוד לקבע (אם אפשר כמובן) את הדברים שעלולים ליפול על הילד או פשוט למקם מחדש את הדברים שלא ניתן לקבע. ככה, בעבודה הפשוטה הזו, אתם עושים הבדל אדיר מבחינת בטיחות לתינוק בבית.

בטיחות לתינוק בבית
התחילו בדברים הגדולים

בטיחות לתינוק בבית – מטבח

הדבר הראשון שאתם צריכים לרוץ לקנות הוא מנעולים מיוחדים נגד תינוקות. ישנם מנעולים מגנטיים מעולים שאפשר פשוט להדביק לפנים הדלת או המגירה ובכך למנוע את הפתיחה שלהם על ידי התינוק שלכם. אתם, כמובן, תוכלו לפתוח אותם בקלות רבה.

דבר חשוב נוסף הוא לקנות כפתורי בטיחות לכיריים שלכם. כשילדכם יגדל ויתחיל לעמוד וללכת (קרוב יותר ממה שאתם חושבים), הוא יתחיל לגעת בדברים. כדי למנוע אסון של שריפה או כוויה לילד, כדאי לקנות כפתורים מיוחדים שהם לא יצליחו להדליק את הכיריים.

דבר אחרון אך חשוב ביותר הוא להרחיק את חומרי הניקוי מהישג ידם של הילדים. העבירו את חומרי הניקוי לארון גבוה או כזה שאתם יכולים לנעול אותו במפתח.

בטיחות לתינוק בבית – סלון

זה לא כל כך ידוע לכל, אך הרבה מאוד מהפציעות הביתיות של תינוקות מגיעים מפינות של רהיטים. לחלק מאותם רהיטים, כמו לשולחן עץ למשל, יש קצוות חדים והילדים המון פעמים מקבלים מכה בראש או בכל מקום אחר בגוף מהפינות החדות והם נחתכים. כדי למנוע זאת, אתם יכולים לקנות מגיני פינות מספוג. זה אומנם לא כל כך יפה אך זה ישמור על הילד שלכם. הפתרון השני לבעיה זו – החליפו את השולחן לשולחן עגול.

דרך נוספת לשמור על בטיחות לתינוק בבית, היא לכסות את כל שקעי החשמל המפוזרים בבית ולא רק בסלון. ילדים עלולים להכניס לשם ידיים או כל דבר אחר ובטעות להתחשמל. המניעה של זה היא פשוטה ודורשת מכם לקנות כיסויים לשקעים. הם פשוטים מאוד להתקנה והסרה בשבילכם, אך בשביל תינוקות זה מסובך מאוד.

אם יש לכם חבלים או רצועות המחזיקים את הווילונות או כל דבר אחר, נסו להיפטר מהם או לקשור אותם במקום שהילד לא יגיע אליו. רצועות וחבלים אלו הם סכנת חנק רצינית.

בטיחות לתינוק בבית – חדר שינה

הרבה מאוד הורים, מעצבים את חדר השינה של הילד שלהם בדרכים יצירתיות. אין שום בעיה עם זה אך יש בעיה עם מדפים ודברים תלויים אחרים. אם החלטתם להתקין מדפים או כל דבר תלוי אחר, אל תתקינו אותם מעל העריסה של התינוק. תמיד יש את הסכנה שדברים אלו יתנתקו וייפלו על ילדכם החמוד שישן בעריסה. גם משחקים ומוביילים עדיף לא לתלות בדיוק מעל המיטה וגם אם כן אז וודאו שהילד לא יכול להגיע אליהם ולמשוך אותם מטה.

משטחי החתלה הם גם בעיה בטיחותית. הם מאוד שימושיים אך הרבה מאוד הורים לא שמים מחסום ואתם לא יודעים כמה ילדים פשוט מתגלגלים ישירות לרצפה. כשאתם קונים משטח החתלה, שימו לב שיש לכם מחסום שאפשר לנתק אותו מכיוון שלאחר שילדכם יעבור את הגיל שהוא זקוק להחתלה, תהייה לכם שידה שימושית מאוד.

בטיחות לתינוק בבית – מקלחת ושירותים

רוב האנשים מאחסנים את התרופות שלהם בחדר זה. כמו שכבר אמרנו, ילדים, ברגע שהם מתחילים ללכת, אוהבים להרים כל דבר שהם מצליחים להגיע אליו. לכן, חשוב מאוד לנעול את ארון התרופות שלכם כדי למנוע מהילד שלכם ליטול כדורים או כל תרופה אחרת.

חשוב גם לשים לב לדברים כמו סל הכביסה. ילדים עלולים לנסות להיאחז בו במטרה להרים את עצמם ובטעות להפוך עליהם את סל הכביסה הכבד.

בטיחות לתינוק בבית – בדיקה כוללת

לאחר שאבטחתם את כל הבית והוא מוכן לכל תקופה בחייו של התינוק, חשוב מאוד לעשות מעקב אחרון שלא שכחתם שום דבר. כל בית הוא בסופו של דבר מעוצב ומאובזר לפי הטעם האישי של הדיירים. לכן, יכול להיות שישנם דברים מסוכנים בבית שלכם שלא דיברנו עליהם ולא נמצאים בבתים של הורים אחרים.

עכשיו, אתם באמת מוכנים לכל תרחיש בטיחותי שיבוא עליכם. בכל זאת, חשוב מאוד לשים לב לכל מה שהילד עושה כי לא משנה כמה הבית יהיה בטוח, תמיד יהיה משהו שלא חשבתם עליו.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא בטיחות בבית וברכב? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

בטיחות לתינוק בבית – כמה זמן מראש יש להפוך את הבית לבטיחותי?

זו החלטה שלכם אבל ההמלצה היא לאבטח את הבית כאשר הילד מתחיל להתהפך. הסיבה היא שכאשר הוא מגיע לאבן דרך זו, הוא קרוב מאוד להתחיל לזחול וברגע שזה קורה הוא יתחיל לזוז ברחבי הבית ולגעת בדברים. לכן, חשוב מאוד שהבית יהיה בטיחותי לפני שהתינוק מתחיל לזחול.

בטיחות לתינוק בבית – מהו הדבר הראשון שיש לאבטח?

הדברים הראשונים שחשוב לאבטח הן הדברים הנמוכים יותר שיכולים לפגוע בתינוקכם. בין אם זה פינות השולחן, שקעי החשמל או רצועות הווילונות, חשוב קודם כל לאבטח את הדברים שהוא יכול להגיע אליהם. 

בטיחות לתינוק בבית – איך אמנע את היתפסות האצבעות של התינוק בדלת?

כדי למנוע תפיסת אצבעות של ילדכם בדלת, יש שתי אפשרויות בולטות: מעצורים מיוחדים שישאירו את הדלת פתוחה וספוגים מיוחדים המודבקים לכל מסגרת הדלת כך שגם אם הוא יכניס את אצבעותיו והדלת תיסגר, הכאב יהיה משמעותית יותר קטן ומסוכן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *