תינוקות וחתולים – 4 דרכים ליצירת אינטראקציה נכונה

תינוקות וחתולים

תינוקות וחתולים יכולים להיות החברים הכי טובים אך כשהילד עוד קטן, האינטראקציה ביניהם יכולה להיות מסוכנת ולא נעימה לשניהם. כדי להפוך את החוויה לטובה, חשוב לשים לב למספר דגשים. הנה הם:

תינוקות וחתולים – להיזהר מפני תקיפה

תינוקות וחתולים הם יצורים סקרניים מאוד. תינוקות יכולים בקלות לשלוח יד או להרים את החתול ולהפחיד אותו מה שעלול לגרום לתגובה מגוננת של החתול. תגובה זו עלולה לפגוע בילד בצורה כזו או אחרת. חתול, עלול גם הוא להיות סקרן ולקפוץ בפתאומיות על התינוק שלכם וגם זה עלול לגרום לפציעה, גם אם היא קלה.

גם לחתולים, כמו לבני אדם, יש הבעות פנים. במידה ואתם רואים אישונים מורחבים, זנב שזז מצד לצד או אוזניים מתוחות לאחור או לצדדים, כדאי מאוד שתרחיקו את הילד שלכם מהחתול כי הוא עלול לתקוף בקרוב. לכן, עדיף שתהייה השגחה של מבוגר באינטראקציות שבין תינוקות וחתולים.

תינוקות וחתולים
הם חמודים מאוד אך יכולים להיות גם מסוכנים

תינוקות וחתולים – האינטראקציה

האינטראקציה בין תינוקות וחתולים יכולה להיות מאוד כיפית ומשחקית אך גם עלולה להיות לא נעימה. חתולים הם חיות שעלולות לתקוף בשנייה אם עושים דבר קטן שלא נראה להם. תינוקות, כמו שכבר אמרנו, אוהבים מאוד להרים ולהחזיק דברים. חתולים לעומת זאת, לא אוהבים שהם הדבר שהילדים מרימים ומחזיקים. גם כשהילד מלטף את החתול, הוא עלול לעשות זאת באגרסיביות. חשוב ללמד את ילדכם איך ללטף את החתול שלכם מבלי לפגוע בו. דבר מעולה להתחלה היא ללמד אותו ללטף באמצעות אצבע אחת בלבד.

האינטראקציה הטובה ביותר בין תינוקות וחתולים היא על הרצפה. החתול זקוק לאפשרות לעזוב מתי שהוא רק רוצה, בין אם זה כי נמאס לו לשחק או כי הוא לא אוהב את האינטראקציה שמתרחשת באותו רגע.

גם חתולים זקוקים להפסקות ואם הילד שלכם עדיין קטן ורק עכשיו מתחיל את האינטראקציות הראשוניות שלו עם החתול, הם עדיין בשלב הגישושים וזהו שלב עדין מאוד. חשוב מאוד לא לכפות על אף אחד מהם את האינטראקציות, תנו לזה להגיע בטבעיות.

אתם אומנם לא צריכים לכפות את האינטראקציה אך כן חשוב שתעודדו אותה. החתול שלכם כבר רגיל אליכם אך עדיין לא רגיל לזה שהתינוק שלכם זוחל, הולך ומנסה לשחק איתו. כדי לעודד את האינטראקציה ביניהם, שחקו עם החתול בחדר שבו נמצא התינוק שלכם אך וודאו שיש מספיק מרחק ביניהם כדי שאף אחד מהם לא ייבהל מהשני. העבודה שאתם צריכים לעשות היא עם החתול ולא עם הילד. כשהוא משחק איתכם ומתנהג כראוי בסביבת תינוקכם, אתם יכולים לצ'פר אותו בחטיפים וכשהילד לא בחדר, אל תצ'פרו אותו. זה יבהיר לו שיש קשר בין הדברים והוא ישייך את קבלת הממתקים לתינוק וזה יבהיר לו שהתינוק הוא טוב בשבילו.   

תינוקות וחתולים
הם יכולים להיות החברים הכי טובים

תינוקות וחתולים – מקום מפלט

בהמשך לפסקה האחרונה, כדאי שיהיה לחתול שלכם מקום אליו הוא יוכל "לברוח" מהתינוק שלכם. תינוקות ירצו מאוד לשחק עם חתול הבית ולהיות במגע איתו אך כאמור, לא בטוח שהתחושה היא הדדית. אנו מציעים להכין לחתול מקום מיוחד, עדיף מוגבה, שאליו התינוק לא יוכל להגיע. זהו מקום המפלט של החתול, מקום המרגוע שלו. גם הוא צריך קצת שקט ומנוחה.

תינוקות וחתולים – משחק מסוכן

גם לאחר שהם התרגלו האחד לשני וכבר אוהבים האחד את השני, כשתינוקות וחתולים משחקים זה עדיין יכול להיות מסוכן. התנועות של התינוקות עלולות להפעיל אצל החתולים איזשהו טריגר חייתי או טריגר משחקי. חתולים אוהבים לשחק עם חתולים אחרים בכך שהם קופצים אחד על השני ומתחילים להתגושש. אם החתול יעשה זאת עם הילד, זה לא יהיה נעים לילד.

לכן, שימו לב אם החתול שלכם מתחיל להתרגש יתר על המידה ושימו בהישג יד דברים שיכולים בשנייה להסיח את דעתו. בין אם זה צעצוע אחר, אוכל או כל דבר אחר. שימו לו את החטיף או הצעצוע במקום המפלט של כדי לתת לו להירגע ורק לאחר שזה קרה, אפשר לחבר אותם יחד חזרה.

תינוקות וחתולים יכולים להיות החברים הכי טובים. זה מוכח מדעית שילדים שגדלים עם חיות מחמד, מפתחים תכונות אישיות מסוימות בצורה טובה יותר מאשר ילדים שלא גדלו עם חיות מחמד סביבם. למרות זאת, זו יכולה להיות חוויה לא נעימה ואף מסוכנת בשלבים מסוימים, שימו לב לדגשים שדיברנו עליהם וכך תוכלו לוודא שהיחסים שלהם יהיו טובים.

רוצות לקרוא עוד מאמרי טיפים? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

תינוקות וחתולים – מה לעשות אם הילד מציק לחתול?

זהו דבר שיכול לקרות לעיתים קרובות. הילד בסך הכל רוצה לשחק עם החתול והוא לא יודע המגע הזה לא נעים לחתול. לכן, כזה קורה, כדאי מאוד להרחיק אותם האחד מהשני, בין אם זה להרים את הילד אליכם או להעביר אותו לחדר שלו, או פשוט לתת לחתול להתרחק בעצמו ולמנוע מהילד שלכם ללכת אחריו.

תינוקות וחתולים – שמעתי שילדים שגדלים בסביבת חתולים מפתחים תכונות אישיות באופן עמוק יותר, זה נכון?

כן. ילדים שגדלים בסביבת חתולים, או בסביבת כל חיית מחמד שאפשר לבצע איתה אינטראקציה דו כיוונית, מפתחים דימוי עצמי גבוה יותר והם לרוב ישתלבו טוב יותר במצבים חברתיים.

תינוקות וחתולים – החתול לא מסתדר עם הילד ולא משחק איתו. מה אפשר לעשות?

אתם צריכים לקשר בין דברים הנתפשים כטובים בעיני החתול לבין הילד שלכם. הכוונה היא שהילד יהיה בקרבת מקום כאשר אתם משחקים עם החתול ותנו לו חטיפים מדי פעם. כשאתם משחקים עם החתול והילד לא נמצא בחדר, אל תתנו לו חטיפים. זה יעשה את הקישור בין קבלת החטיפים לבין הימצאו של ילדכם בקרבת מקום, במוחו של החתול.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *