שמש – טובה להריוניות או לא?

שמש

שמש היא דבר מדהים. היא מחממת אותנו, היא נותנת לנו ויטמינים חיוניים והיא גם יכולה לשזף אותנו ולתת לנו גוון קרמלי מדהים. מצד שני, היא עלולה לגרום לכוויות וגם עלולה לגרום לסרטן העור. כמו בכל דבר, יש לה יתרונות וחסרונות. אך מה קורה כנשים בהריון פוגשות את השמש? האם בשל ההיריון החסרונות עולים על היתרונות? האם השמש מסוכנת לילד המתוק שעוד לא נולד?

במאמר הבא, אנו מתייחסות בדיוק לנושא זה. אנו נסביר האם היא באמת מסוכנת לעובר, האם כדאי לנשים הרות להימנע ממנה וגם איך אפשר לצאת החוצה לאוויר הצח מבלי לחשוש לגביה.

הסיכוי להישרף בזמן הריון

בזמן ההיריון, הסיכוי להישרף הוא גדול יותר. הסיבה לכך היא ההורמונים המופרשים בגוף של נשים הרות. הורמונים אלו, האחראים להתפתחותו של העובר, עובדים שעות נוספות ובשל כך הופכים את העור לרגיש יותר ובשל כך נשים הריוניות הן רגישות יותר לשמש וחשופות יותר לכוויות.

אם נשרפתן, אתן חושפות עצמכן יותר לכתמים שיישארו לכן לכל החיים ובנוסף לכך, זה עלול להגיע אל העובר. זה לא פוגע בו, אבל זה עלול להגיע גם אליו.

שמש
עשו זאת בזהירות

פוגעת בעובר או לא פוגעת בעובר?

האמת היא שחשיפה לשמש אכן פוגעת בעובר אבל אין מה להילחץ מכיוון שהסיכוי שהיא אכן תפגע בעובר הוא נמוך מאוד.

כדי שהשמש תפגע בעובר היא חייבת לעבור דרכן, האימהות לעתיד. במידה ואתן לא חכמות בשמש ואתן חס וחלילה מתייבשות, זה עלול לפגוע בצורה רצינית מאוד בעובר ולא רק בכן. התייבשות עלולה לגרום לצירים בטרם עת, דבר הפוגע בעובר.

דרך נוספת שהשמש יכולה לפגוע בעובר היא באמצעות פירוק חומצה הנמצאת אצלכן בגוף. חומצה זו היא זו שמונעת מומים מולדים בעובר ופירוק שלה גורם לכך שיש ממנה פחות מה שמעלה את הסיכוי שהתינוק שלכם ייוולד בעל מום. 

שמש
היא טובה אך יכולה גם לפגוע ברמה מסוימת

דרכי מניעה

הדרכים הפשוטות שכולנו מכירות הם אלה שעובדות הכי טוב – קרם הגנה, מים, כובע, משקפי שמש ושהייה בצל. שימו לב שישנם סוגים שונים של קרם הגנה ולא כל סוג מתאים לנשים בהריון. כדאי להתייעץ עם רופא בנושא.

בנוסף, שתייה מרובה של מים תמנע את ההתייבשות שעליה דיברנו קודם, כובע ימנע פגיעה ישירה בראשכן ומשקפי שמש יגנו על העיניים שלכן. כך או כך, ישנה המלצה להימנע מחשיפה ישירה למשך זמן רב בשלושה חודשים הראשונים להריון.

שמש
רצוי שתשתמשו בו

איך לטפל בעצמכן במידה ונשרפתן

יכול להיות שהייתן מאוד זהירות – שתיתן מים, חבשתן כובע, הייתן עם משקפי שמש ומרחתן קרם הגנה אך עדיין נשרפתן. לא קרה כלום, יש דרך לטפל בזה. הדרך האפקטיבית ביותר היא למרוח אלוורה קרה על האזורים הפגועים. האלוורה מרגיעה את העור והקור מוריד את החום שהצטבר בכוויות אלו. מקלחת קרה גם עוזרת אך לזמן קצר יותר.

ישנה שמועה שחומץ תפוחים עוזר גם כן. אנחנו לא ניסינו אבל אולי אתן כן תרצו לנסות.

שמש

מתי יש לפנות לרופא

אנו מאוד מקוות שלא תגיעו למצב שבו אתן צריכות לפנות לרופא לאחר שנחשפתן לשמש. למרות זאת, יש כמה מקרים שבהם אתן תהיו חייבות לפנות לרופא במהירות האפשרית.

במידה ואתן חוות התייבשות או שהכוויות לא עוברות ואף מתחילות לבעבע או להיות מוגלתיות, רצוי מאוד שתפנו מיד לרופא. הסימנים להתייבשות הם: יובש בשפתיים, צמא, זיעה, סחרחורות, חוסר בשתן ולעיתים גם קוצר נשימה.

שמש
תהיו חכמות בשמש

כמו שאמרנו, השמש יכולה להיות מאוד טובה וגם מאוד מסוכנת ויש להיחשף אליה בזהירות רבה ובצורה חכמה. שתו מים, חבשו כובע, שימו קרם הגנה ותהיו עם יד על הדופק לגבי הזמן שאתם מבלים בחוץ. זכרו שהסיכוי שהעובר שלכם ייפגע הוא אומנם נמוך אך הוא אכן קיים. בנוסף, יש דרכים לטפל בכוויות ואין מה להילחץ מהן. במידה והתייבשתן, גשו מיד לרופא.

רוצות לקרוא עוד מאמרי טיפים? לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *