שיער אצל תינוקות – 10 טיפים לצמיחה מהירה יותר

שיער אצל תינוקות

שיער אצל תינוקות הוא לא דבר נדיר. תינוקות נולדים עם רעמת שיער די מרשימה ולאט לאט היא נושרת אך אל דאגה, תוך זמן די קצר, השיער צומח חזרה. במאמר זה אנו עוסקים בכמה טיפים שיעזרו לילדכם לקבל שיער יפה. עם זאת, טיפים אלה מומלצים יותר לתינוקות בני 6 חודשים או יותר. אם ילדכם עדיין לא הגיע לגיל זה, כנראה שזה לא הזמן המתאים להתחיל להשתמש בטיפים אלה.

שיער אצל תינוקות – שימוש בוויטמין E

מחקרים הראו כי יחד עם היותו מעולה לעור, ויטמין E מסייע לצמיחת שיער טובה ומשמש במוצרי טיפוח רבים לשיער. אפשר להשיג ויטמין זה מבוטנים, פלפל אדום, מנגו, אבוקדו ועוד.

שיער אצל תינוקות – שקדים

שקדים הם מקור נהדר לחלבונים וחומצות אמינו חיוניות. נסו לתת לפעוט שלכם 2-3 שקדים ביום כדי להגביר את צמיחת השיער. אפשר גם להשתמש בשמן שקדים כדי לעסות את ראשו של התינוק.

שיער אצל תינוקות
מקור מעולה לחלבונים שעוזרים לחיזוק השיער

שיער אצל תינוקות –  ברזל

ברזל הוא חומר מזין חשוב נוסף המסייע בשיפור צמיחת השיער, מכיוון שהוא מונע שבירה של קווצות שיער, מה שמוביל לשיער עבה וארוך יותר. הכניסו ברזל לתזונה של ילדכם. ברזל נמצא במזון כמו ירקות עלים ירוקים, שעועית, דלעת ועוד.

שיער אצל תינוקות –  טיפוח

עצם שימוש עדין במסרק על קרקפת ילדכם יכולה גם לסייע בשיפור צמיחת השיער בשל כך שזה יכול לשפר את זרימת הדם בקרקפת. תספורת יכולה לעזור עם עיצוב השיער והענקת מראה שופע ובוהק אך עם זאת, היא אינה מבטיחה צמיחה מוגברת.

שיער אצל תינוקות – שוטפים באופן קבוע

עדיף לשטוף את שיער ילדכם עם שמפו לתינוק אחת ליומיים-שלושה כדי להפחית את הצטברות הלכלוך ולשמור על ניקיון הקרקפת. השתמשו תמיד במים פושרים שאינם חמים מדי ולא קרים מדי, בכדי למנוע מילדכם להתמודד עם אי נוחות.

שיער אצל תינוקות – השתמשו במגבת רכה

ייבוש שיערו של תינוקכם במגבת מחוספסת עלול לפגוע בזקיקי השיער ולגרום לדילול ונשירת שיער. במקום זאת, השתמשו במגבת רכה ושפשפו קלות את שיערו הרטוב של תינוקכם, כדי למנוע גרימת נזק לעורו ולשיער שלו.

שיער אצל תינוקות
חשוב שהמגבת תהייה רכה

שיער אצל תינוקות –  שמן לשיער

שמן ועיסוי הקרקפת מסייעים לזרימת הדם ומספקים את הלחות הדרושה לצמיחת שיער בריאה. אפשר להשתמש בשמן קוקוס טהור ואורגני לקבלת תוצאות נהדרות, או בכל שמן אחר שאתם מעדיפים.

שיער אצל תינוקות –  שימוש במרכך

אתם יכול להשתמש במרכך, אם השיער של הילד שלכם מתולתל וסמיך מדי. מרכך ידידותי לילדים יכול לא רק לעזור בטיפול בשיער בצורה קלה יותר, אלא גם לספק חומרים מזינים חיוניים לקרקפת. מרכך גם עוזר בהסרת קשקשים. מומלץ לנסות כמה מרככים טבעיים כדי לדעת מה עובד הכי טוב על שיערו של הילד שלכם וגם כדי לגוון קצת. המרככים, ברובם אינם מכילים כימיקלים מזיקים העלולים לפגוע בתינוק והם יכולים לעשות פלאים בריכוך שיערו.

שיער אצל תינוקות
תכשירים שונים יכולים לעזור

שיער אצל תינוקות – אלוורה

כולם יודעים שאלוורה עושה דברים מעולים לעור, אבל זה יכול גם לעזור מאוד בצמיחת השיער. תוכלו למרוח מיץ או קרם אלוורה ישירות על הקרקפת של ילדכם או לערבב אלוורה עם שמפו או מרכך לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

שיער אצל תינוקות – נסו מוצרים שונים

שיער מגיע בסוגים ומרקמים שונים. בעוד שמפו ומרכך אחד מתאימים לשיער מתולתל, יתכן שהוא לא יתאים לשיער חלק. יתר על כן, מוצרים המיועדים רק לתינוקות נקיים מכימיקלים ובטוחים לשימוש. נסו מוצרים שונים, עד שתמצאו אחד שמתאים בצורה מושלמת לשיער של ילדכם, במקום להיצמד למוצר אחד. נסו להשיג בקבוקים של שמפו ומרכך שונים ונסו להשתמש בכל שבוע באחד אחר. בסופו של דבר תדעו איזה מהם מתאים בצורה הטובה ביותר לשיערו של הילד שלכם.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא בריאות לתינוק? לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *