צעדים ראשונים – 5 טיפים לגרום לילד להתחיל ללכת מוקדם יותר

צעדים ראשונים

צעדים ראשונים הם הדבר הקשה ביותר לילדים שמתחילים ללכת. זוהי פעולה שהם עדיין לא מכירים אבל רואים את כולם מסביבם עושים אותה בלי בעיה. הם מנסים לחקות אותנו ולעמוד על רגליהם הקטנות, אבל הם מיד נופלים. אומנם יש להם דרך להגיע ממקום למקום – הם פשוט זוחלים, אבל הם רואים את שכולם מהירים יותר מהר והם גם רוצים.

בשל כך, אנו חייבים לעזור להם להגיע למטרה וכדאי לעשות זאת כמה שיותר מוקדם. אז איך עושים את זה? המשיכו לקרוא ותגלו.

התחילו מוקדם –

חישוב פשוט – התחלה מוקדמת שווה סיום מוקדם. זה טבוע בנו כבני אדם לנסות ולעמוד, גם אם ילדכם עדיין לא נמצא בשלב זה בהתפתחות שלו, שווה לנסות. החזיקו אותו זקוף ותראו איך הוא מנסה לשלוח את רגליו לקרקע ולהיות בתנוחת עמידה. דבר נוסף שתרוויחו מהתחלה היא ששרירי הרגליים של ילדכם כמו גם זיכרון השרירים שלו יתפתחו מהר יותר.

הליכה יחפה –או עם נעלי צעד ראשון?

נעלי צעד ראשון לילדים הם דבר חמוד מאוד אבל כשהם עושים צעדים ראשונים זה עדיף להיות יחפים. הליכה יחפה עוזרת מאוד לשיפור האיזון וההתפתחות הכללית של הרגל. זאת מכיוון שהם מסתמכים על ההרגשה של הקרקע שתנחה אותם לצעד הבא שלהם. אם כל הזמן ילדכם יהיה עם נעליים, זה יעכב לו את ההתפתחות של הרגליים.

צעדים ראשונים

תציעו להם צ'ופרים –

סעיף זה מתחלק לשני תתי סעיפים:

  1. צ'ופרים פיזיים – הכוונה כאן היא לאוכל שהילד אוהב או איזשהו צעצוע מועדף. שימו אותו במרחק ממנו ותנו לו להגיע אליו. זה יגרום לו להבין שהוא צריך להגיע לנקודה הזו כמה שיותר מהר לפני שהצ'ופר כבר לא יהיה שם.
  2. צ'ופרים מילוליים – כאן זה כבר לילדים שהתחילו לעשות צעדים ראשונים. מילות עידוד תמיד עוזרת ונעימות לאוזן, לא משנה באיזה גיל. כשילדכם מצליח לעמוד לבד או עושה כמה צעדים בצורה עצמאית, תגידו לו "כל הכבוד" , "יופי", "מעולה" וכדומה כדי לעודד אותו לעשות זאת שוב.

הניחו אותו על הרצפה

אתם אוהבים את הילד שלכם, אין בכלל ספק בזה. אתם רוצים לחבק אותו כל היום ושיהיה לו כמה שיותר קל. אתם תרימו אותו ותזיזו אותו בעצמכם אם יש צורך. לא! אל תעשו זאת. הניחו את ילדכם על הרצפה ותנו לו לעשות את שלו. אם הוא יזחל, הוא בסופו של דבר יעבור להליכה. אם הוא בוכה, לא משנה כמה זה כואב, השאירו אותו שם לרגע ותעודדו אותו להגיע אליכם בצורה עצמאית, רק ככה הוא באמת ילמד.

חיזוק הרגליים שלהם

אתם יודעים למה להחזיק את התינוק שלכם בתנוחת עמידה ולתת לו לקפוץ למעלה ומטה זה טוב? כי ככה הוא מחזק את הרגליים שלו. אתם גם יכולים לעזור לו בכך שתקפיצו אותו בעצמכם. למדו אותם להתכופף (בצורה נכונה ובריאה!), גרמו להם להיות בתנוחת סקוואט וכל דבר אחר העולה בראשכם. העיקר לחזק את שרירי הרגליים שלהם.

קיבלתם 5 טיפים על איך ללמד את ילדכם לעשות את צעדים ראשונים. קחו אותם ויישמו אותם בבית, בחוץ או בכל מקום אחר. הדבר החשוב ביותר הוא לא להאיץ בהם. ילד שיאיצו בו עלול לא להתפתח בצורה נכונה כי הוא לא יסיים את כל השלבים במלואם. קחו את הזמן ואל תחששו אם הוא עדיין לא עומד או הולך, כל ילד בזמן שלו, הוא יגיע לזה בסופו של דבר.

רוצים ללמוד עוד על צעדים ראשונים אצל ילדים? לחצו כאן  

שאלות נפוצות בנושא צעדים ראשונים

האם כדאי לקנות הליכון לילדים?

ממש אבל ממש לא! מחקרים מראים שהליכון הוא גורם מרכזי מאוד לפגיעות ראש וצוואר אצל ילדים שעושים צעדים ראשונים. עדיף לקנות להם צעצוע שהם יכולים לדחוף תוך כדי הליכה כמו עגלה למשל.

הילד שלי התחיל קצת ללכת אבל חזר לזחול, זה בסדר?

כן. הסיבה היא שהם עדיין לא רגילים לעניין ההליכה והם חוזרים לדבר המוכר והבטוח. במידה והוא לא מנסה ללכת שוב לאחר מספר ימים – כדאי להתייעץ עם רופא ילדים.

הרגליים של הילד שלי שטוחות. יכול להיות שזה פלטפוס?

יכול להיות אבל כנראה שלא. עד גיל שנתיים-שלוש הרגליים של ילדכם עדיין מתפתחות ומקבלות צורה. זה טבעי לגמרי אם רגליהם שטוחות.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *