פעילות גופנית לנשים בהריון – יתרונות ואפשרויות אימון

פעילות גופנית לנשים בהריון

פעילות גופנית לנשים בהריון נשמע כמו עוד איזה קורס שפתחו בקאנטרי. האמת היא שהאימונים שם הם בסדר גמור אך אין שום סיבה לשלם כסף על אימונים בזמן שאתן בהריון. להתעמלות יש יתרונות רבים והם אף חשובים יותר כשאתן בהריון.

במאמר הבא, אנו נסביר מהם אותם יתרונות ולמה בזמן ההיריון הם עוד יותר חשובים. אנו נציג כמה אפשרויות אימון מעולות עבורכן.

פעילות גופנית לנשים בהריון – הופכת את ההיריון לשמח יותר

גם אם אתן לא אוהבות להתאמן ואתן מעדיפות לרבוץ על הספה לראות טלוויזיה, רצוי שתעשו פעילות גופנית ולא רק כדי שתיראו מעולה בקיץ. פעילות גופנית הופכת אותנו לשמחות ושלוות יותר. פעילות גופנית תורמת למצב הרוח שלכן ובנוסף מחזקת את הגוף שלכן כך שיהיה לכן קל יותר בזמן ההיריון עצמו.

פעילות גופנית לנשים בהריון – יתרונות

לפעילות גופנית יש יתרונות גם בעבורכן וגם בעבור הילד שלכן. פעילות גופנית יכולה למנוע דלקות אצל נשים בהריון. זה שכיח מאוד שנשים בהריון סובלות מדלקות כאלה ואחרות ופעילות גופנית יכולה למנוע חלק מאותן דלקות. בנוסף, כל הנשים ההריוניות, סובלות מבעיות או קשיי נשימה. אימונים מסוימים, כמו מדיטציה או יוגה, משלבים בתוכם תרגילי נשימה שונים. אלו, יכולים לעזור לכן עם בעיות הנשימה שלכן.

עד כה, דיברנו על יתרונות בעבורכן, האימהות לעתיד. עכשיו, נדבר על היתרונות שהעובר מקבל מכך שאתן עושות פעילות גופנית.

הדלקות שאתן מונעות גורמות לכך שהגן שלהן, עשוי לא לעבור אל העובר ובכך בעצם אתן פותחות פתח למעבר של גנים טובים יותר וחזקים יותר. אימון גופני גם הוכח כעוזר להתפתחות המוח של העובר. שילוב של מוזיקה עוזר לכך עוד יותר.

פעילות גופנית לנשים בהריון

פעילות גופנית לנשים בהריון – אפשרויות אימון

ישנם המון סוגים של אימון – אירובי, כוח, יוגה, ספינינג ועוד. אנו לא נמליץ על אימונים מיוחדים כמו ספינינג למשל (לא כי הם לא טובים אלא כי זה מצריך רישום ותשלום לשיעור) אלא נמליץ על אימונים שאפשר גם לעשות בבית ובסביבה הקרובה שלכן.

אם יש לכן אופניים ואתן יודעות (ואוהבות) לרכב, צאו לרכיבה. הרכיבה תחזק סיבולת לב-ריאה ובנוסף, תחזק את שרירי הרגליים שעובדים המון בזמן הריון. אימוני כוח פשוטים המתמקדים בשרירי הרגליים, שרירי האגן ושרירי הליבה, הם אימונים מעולים לחיזוק הגוף והשרירים הנחוצים לסחיבת הילד בבטן ואותם שרירים הם גם אלה שעוזרים בלידה עצמה.

אימון פשוט ודי קל, הוא הליכה. צאו להליכה של חצי שעה לפחות כדי שהאימון יהיה אפקטיבי. ישנה עדיפות לעשות את ההליכה בטבע ופחות ברחוב העירוני כיוון שהאוויר הפתוח והצבעים הירוקים ידועים כמרגיעים.

האימון האחרון שעליו נדבר הוא אימון מהנה מאוד, כזה שלא מזיעים בו הרבה וכזה שאפשר לשלב עם דברים נוספים. האימון שעליו אנחנו מדברים הוא פשוט לרקוד. ריקוד משלב בתוכו שלושה דברים – תנועה, מוזיקה ומדיטציה ושלושת הדברים הללו ידועים כחיובים גן לכם וגם לעובר.   

פעילות גופנית לנשים בהריון
פשוט תרקדו

לפני שנסיים, אתן חייבות לדעת שישנו דבר חשוב שפשוט אסור לכן לעשות והוא ספורט אתגרי. ספורט אתגרי עלול להפעיל לחץ מסוים על התינוק וזה מסוכן מאוד. לכן, הישארו באימונים ה"פשוטים" ואל תעמיסו על עצמכן.

תקופת ההיריון היא לא תקופה פשוטה אך ישנה דרך שהיא יכולה להיות מעט יותר קלה, גם עבורכן וגם בעבור הסובבים אתכן. הדרך הפשוטה הזו תלויה בכן. אנו מבינות (ויודעות) שלהיות בהריון זה לא קל אך לא כולם צריכים לסבול את ההורמונים והעצבים. אין שום בעיה לשתף ולפרוק אך זכרו שהסביבה שלכן אוהבת אתכן ורוצה לתמוך אך אם הגישה מצידכן תהייה לא נעימה, גם הגישה שלהם לא תהייה נעימה. שמרו על חיוך וזכרו שאתן בקרוב תקבלו את המתנה הכי גדולה שיש.

רוצות לקרוא עוד מאמרי טיפים? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

פעילות גופנית לנשים בהריון – מהו היתרון הגדול ביותר של התעמלות במהלך הריון?

היתרון הגדול ביותר של התעמלות במהלך הריון הוא חיזוק הגוף. גוף חזק יותר יעזור לכן לעבור את ההיריון בצורה בריאה וקלה יותר. בנוסף, התעמלות מונעת דלקות המתפתחות במהלך ההיריון מה שעוזר להעברת הגנים החיובים יותר אל העובר.

פעילות גופנית לנשים בהריון – מהי ההתעמלות הטובה ביותר במהלך הריון?

אין כזה דבר התעמלות טובה אלא לא טובה (ספורט אתגרי ואינטנסיבי) אך לריקוד יש יתרון משולש – תנועה, מדיטציה ומוסיקה.

פעילות גופנית לנשים בהריון – כמה זמן צריך להיות כל אימון?

קודם כל, זה שאתן בכלל מתאמנות זה מעולה. לתוצאות מיטביות, יש לבצע אימון יומי של חצי שעה לפחות. האימון יכול להיות מדיטציה, הליכה, רכיבה על אופניים או כל התעמלות אחרת שאתן אוהבות. שימו לב שאתן מקבלות אישור מרופא הנשים שלכן והתייעצו איתו/איתה לגבי סוג האימון הנכון בשבילכן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *