סנדלים ללא עור – 4 דברים שאתם פשוט חייבים לדעת

סנדלים ללא עור

סנדלים ללא עור הפכו מפריט הנעלה המיועד לנישה מסוימת לכזה הנחשב מיינסטרים לגמרי. אופנה טבעונית בכללה נהייתה מאוד פופולרית. בין אם הסיבה היא שיותר ויותר אנשים מאמצים אל חייהם את הטבעונות או בגלל המודעות הגוברת לנושא איכות הסביבה – התוצאות בשטח לא משקרות.

לכן, חשוב להכיר את הטרנד החדש ולא ישר לרוץ ולקנות סנדלים ללא עור מבלי לדעת כמה דברים חשובים מאוד לפני. הנה 4 דברים שאתם פשוט חייבים לדעת:

למה לא כל הנעליים טבעוניות?

שאלה טובה – שאנחנו מקווים שתיעלם בעוד כמה שנים כי כל הנעליים יהיו טבעוניות. התשובה לשאלה היא שסוגים שונים של נעליים, החל ממגפיים ועד נעלי עקב, עשויים מעור מכיוון שיש דרישה לכך וכל עוד יש דרישה – יהיה היצע. עור הוא הרוצח הגדול ביותר של בעלי חיים בתעשיית האופנה. הוא גובה למעלה ממיליארד נפשות מדי שנה. מרבית בעלי החיים הללו הם פרות, אך ניתן להכין עור גם מכבשים, חזירים, עזים ובעלי חיים אחרים. עובדה לא ידועה היא שאפשר להכין עור לאופנה גם מעור כלבים וחתולים.

למעלה משני מיליון בעלי חיים נהרגים מדי שנה בתעשיית עור הכלבים והחתולים בסין ולעתים מגיעים לשווקים בבריטניה ובאירופה בגלל שרשרת אספקה ​​אכזרית שקשה מאוד לאתר. תיוג שגוי (תיוג העור כשל פרה למשל כאשר בפועל הוא של חזיר) הוא שכיח ולעתים קרובות אין דרך לדעת בדיוק מה – או את מי – אתם לובשים כשאתם קונים עור.

עור הוא גם מפגע סביבתי עצום. חקלאות בעלי חיים היא אחת התורמות העיקריות לשינוי האקלים ועור הוא חלק מחקלאות בעלי החיים באותה מידה כמו בשר. אחת הסיבות המרכזיות לכריתת היערות באמזונס קשורה לחוות בקר, הכוללת גם עור. מלבד החומר העיקרי (עור), נעליים יכולות להכיל גם רכיבים קטנים יותר, כמו דבק, שיכולים במקרים מסוימים לנבוע מבעלי חיים. זהו דבר מסובך עד כדי כך שפעמים רבות אפילו החברה עצמה לא יכולה לדעת בוודאות אם הדבק הגיע בצורה כשלהי מבעלי חיים.

איך אפשר לדעת האם הנעליים טבעוניות?

מהסתכלות פשוטה – לא תוכלו להבדיל בין עור רגיל לעור טבעוני. בנוסף, יש הרבה מאוד מותגים שמתגאים בעובדה שהנעליים שלהם הן "100 אחוז עור אמיתי". בכל זאת, יש דרך מאוד פשוטה לדעת האם הסנדלים ללא עור שאתם שוקלים לקנות הם אכן טבעוניות –

במקום כלשהו על הנעל (בדרך כלל על התווית בלשונית הנעל) יהיה סימון שבעזרתו תוכלו לדעת מאיזה חומר יוצרה הנעל. אם הסימון נראה כמו עור של פרה – הנעל יוצרה מעור אמיתי של בעלי חיים. אם הסימון נראה כמו יהלום/רשת – הנעל יוצרה מחומרים מעשי ידי אדם והם טבעוניים. חותמות אישור מסוימות כמו לוגו הטבעוני המאושר על ידיPETA , מבטיחים כי המוצרים נקיים מכל חומרים מבוססי בעלי-חיים.

סנדלים ללא עור
טבעוני או לא טבעוני? פשוט בדקו את התווית

ממה עשויות סנדלים ללא עור?

עורות טבעוניים מעשה ידי אדם מילאו חלק בייצור נעליים במשך שנים רבות. עורות מלאכותיים מבוססי נפט כגון PVC – חומר פלסטי רעיל ביותר – או פוליאוריטן המזיקים מעט פחות מאשר עור, משמשים באופן נרחב לייצור נעליים טבעוניות. חומרים אלה אמנם פחות פוגעים בסביבה מאשר עור בעלי חיים, אך הם עדיין אינם בחירה אידיאלית. חומרים אלה אינם מתכלים וישחררו רעלים שנים רבות לאחר ייצורם. שימוש בכימיקלים רעילים פוגע במי שעובד איתם ואלו החיים בסביבת המפעל.

למרבה המזל, היום אנו חיים בעולם בו אנחנו כבר לא צריכים לבחור בין עורות של בעלי חיים ופלסטיק. חידושים טבעוניים טבעיים כוללים חומר העשוי סיבי עלי אננס המספק לחקלאי האננס זרם הכנסות נוסף. עור טבעוני מסוג זה, כבר שימש בייצור של מגוון נעליים טבעוניות והוא תחליף העור הטבעוני הבולט ביותר.

חידושים אחרים כוללים עור העשוי מקליפות ענבים, קליפות קקטוס וקליפות תפוח. חומרים אלה אינם רעילים וכמובן לא מגיעים מבעלי חיים.

ישנם עוד חומרים המשמשים לייצור סנדלים ללא עור אך אלה הם החומרים הטבעוניים הבולטים.

סנדלים ללא עור
חומר מעולה ליצירת סנדלים ללא עור

האם סנדלים ללא עור הם ידידותיים לסביבה?

לכל מה שאנו מייצרים תהיה השפעה כלשהי על הסביבה! עור טבעוני, במיוחד אם מדובר באחד הסוגים שהזכרנו קודם, הוא בחירה הרבה יותר ירוקה מאשר עוד אמיתי.

בשנת 2017, נקבע שעור הוא החומר המזהם ביותר בעולם האופנה. כן, יותר מניילון, פוליאסטר או כל חומר אחר שנעשה בו שימוש באופנה. העלות של גידול בקר לשימוש בעורות הוא גבוה מאוד ומצריך המון משאבים סביבתיים ולכן הוא לא ידידותי לסביבה.

נכון, חלק מהחומרים שבהם נעשה שימוש ליצירת העור הטבעוני הם לא הכי ירוקים שיש. כמו שכבר אמרנו, חלק מהם מצריך שימוש בכימיקלים רעילים המזיקים מאוד לסביבה. לכן, אם החלטתם לקנות סנדלים ללא עור, אולי כדאי לבחור כאלה העשויים מהחומרים הטובים שידברנו עליהם קודם או חומרים טובים אחרים כמו שעם.

החדשות הטובות הן שחומרים אלה צוברים פופולריות מדי יום, מה שמוביל לדרישה גבוהה יותר שלהם בשוק. ניתן למצוא מוצרים העשויים מחומרים טבעוניים ידידותיים לסביבה ברשתות הגדולות ביותר, דבר שרק לפני כמה שנים היה נראה כמו פרי דמיונו של פעיל סביבתי.

סנדלים ללא עור
שעם הוא חומר ידידותי לסביבה

אנו מאוד מקווים שטרנד זה לא יהיה טרנד חולף ושנראה הרבה יותר סנדלים ללא עור בחופים, במסלולי הטיולים או סתם ככה ברחוב. אופנה טבעונית עוזרת לשמור על הסביבה ועל בעלי החיים. בסופו של דבר, עם כל זה שאנשים אוהבים לאכול בשר, הם לא רוצים שהחיות יסבלו. השינוי הזה, של לקנות אופנה טבעונית אולי לא יעשה לכם כזה הבדל בארון או בחוש האופנה אבל לסביבה ולחיות זה שינוי אדיר שיכול להציל חיים.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *