סנדלים טבעוניות – האם החומרים הסינטטיים באמת טבעוניים?

סנדלים טבעוניות

סנדלים טבעוניות הן מוצר נהדר. הן שומרות על הסביבה בכך שאף חומר שהגיע מן החי לא מעורב בייצור שלהן, החומרים מהם מייצרים אותן הם בדרך כלל חומרים שאפשר למחזר או כאלה שכבר עברו שימוש מחדש. בנוסף, סנדלים טבעוניות הן איכותיות מאוד, נוחות ואופנתיות.

חלק מהחומרים בהם משתמשים בייצור של סנדלים טבעוניות הם פלסטיק ממוחזר, צמיגים ישנים, שעם, שאריות מזון וחומרים סינטטיים. כולם משמשים להכנתן לאחר שעברו עיבוד. החומרים הסינטטיים הם כאלה שמשתמשים בהם הרבה באופנה הטבעונית. מייצרים איתם נעליים, תיקים, חגורות ועוד המון פריטי לבוש ואקססוריז המתאימים לטבעונים.

אך האם באמת זו המציאות? כנראה שלא. הרבה מאוד חומרים סינטטיים המשמשים לייצור של סנדלים טבעוניות, הם לא באמת טבעוניים. הנה ההבדלים בין סנדלים טבעוניות אמיתיות לכאלה מחומר סינטטי.

קודם כל, אנחנו צריכים להבין מהי הנחת המוצא של הטבעונות: "טבעונות הוא אורח חיים ומערכת ערכים השואפת להימנע מגרימת סבל לבעלי חיים עבור מזון, ביגוד, בידור, או כל מטרה אחרת. מבחינה תזונתית מערכת ערכים זו מתבטאת בתזונה צמחית והימנעות ממזון מהחי כגון בשר בעלי חיים, חלב וביצים. בנוסף למניע המוסרי נגד ניצול בעלי חיים, בחירה בתזונה טבעונית עשויה לנבוע ממניע אקולוגי או בריאותי, וכן מסיבות דתיות, רוחניות, ואחרות".

חומרים

ההבדל החשוב ביותר בין מותג טבעוני לנעל הסינטטית הממוצעת הוא שמותגים טבעוניים משתמשים בחומרים איכותיים שהם וריאציות של עור טבעוני, כמו מיקרופייבר. נעליים סינטטיות זולות נוטות להיות עשויות מפוליוויניל כלורי (PVC), מה שאומר שהן לא נושמות ואינן ידידותיות לסביבה. החומרים המשמשים להכנת סנדלים טבעוניות באמת הם חומרים נושמים, איכותיים וכאלה שאין להם שום קשר לעור אמיתי ככה שאין בייצור שלהם פגיעה בבעלי החיים.

סנדלים טבעוניות
טבעוניות? לא בטוח בכלל

איכות

מותגים טבעוניים דואגים לאיכות הנעל. הן מרופדות, שוקלות מעט, נוחות ועמידות. נעליים של מותג טבעוני, מיוצרות לעיתים קרובות במפעלים קטנים באירופה. ישנם מותגים אשר נמנעים באופן מכוון מלהגדיר עצמם כשייכים לעולם האופנה המהיר והחד פעמי. הם יוצרים קולקציות של סנדלים טבעוניות שנועדו להחזיק מעמד לאורך שנים.

אין פגיעה בבעלי חיים

מותגים טבעוניים מבטיחים כי כל מרכיבי הנעל נקיים ממוצרים המגיעים בצורה כלשהי מבעלי חיים. מותגים רבים המשתמשים בחומרים סינתטיים משתמשים בחומרים המכילים דבק על בסיס בעלי חיים או רכיבים המכילים לקטוז. החלק הקשיח המקיף את הנעל עשוי גם הוא להיות מורכב מתערובת של קרטון ועור.

שמירה על איכות הסביבה

מעבר לפגיעה בבעלי החיים, השימוש בחומרים אלה גם פוגע בסביבה. חלק גדול מהחומרים הסינטטיים האלו צריכים לעבור עיבוד כימי בכדי שיהיה אפשר לעבוד איתם. כימיקלים אלו הם רעילים מאוד ולא ידידותיים לסביבה.

סנדלים טבעוניות
יותר ידידותיות לסביבה

הומניות

מותגים טבעוניים דואגים לאנשים ומתרחקים ממפעלים הידועים כמנצלים את עובדיהם. כמו ששמענו המון פעמים, ישנם בעולם מפעלים המנצלים את עובדיהם, שחלק לא מבוטל מהעובדים הללו הם ילדים. אם מחיר הסנדלים או הנעליים הוא נמוך מאוד, אפשר להניח שהעובדים במפעל שממנה הנעל הגיעה, לא מקבלים תנאים הוגנים ושכר הולם.

בנוסף, החומרים הרעילים עליהם דיברנו מסכנים את הבריאות של אותם עובדים. מותגים טבעוניים אמיתיים דואגים לסביבת עבודה בטוחה ונקייה לעובדים שלהם.

סנדלים טבעוניות
פשוט אין צורך בהם

כמובן שישנם מותגים "טבעוניים" שהם יוצאים מן הכלל ולא עובדים לפי הכללים האלה. אך באופן כללי נעל של מותג טבעוני היא בהחלט לא נעל סינתטית זולה! סנדלים טבעוניות אמיתיות הן מוצר מעולה ומיוצרות לפי תהליך ייצור העומד בקנה המידה של הטבעונות. מותגים טבעוניים אלה, מטרתם לייצר מוצר איכותי שיחזיק שנים, מבלי לפגוע בבעלי החיים, באנשים, בסביבה וכמובן, ברגליים שלנו.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות בנושא סנדלים טבעוניות

האם סנדלים טבעוניות עמידות כמו סנדלים רגילות?

התשובה היא כן. סנדלים טבעוניות הן עמידות מאוד ומחזיקות לאורך זמן.

כמה עולות סנדלים טבעוניות?

התשובה תלויה בחומרים, בנעל עצמה ובתמחור של המותג. ברוב הפעמים, המחיר הוא לא גבוה מזה של הסנדלים הרגילות.

איך מבדילים בין סנדלים טבעוניות לסנדלים רגילות?

אם אתם לא מבינים בנושא, ככל הנראה שלא תצליחו להבדיל. בקשו עזרה מהמוכר בחנות. הם כבר ידעו מה לתת לכם למדוד.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *