סימנים לכאבי שיניים – מתי זה מתחיל ודרכי התמודדות

סימנים לכאבי שיניים

סימנים לכאבי שיניים מעידים על צמיחת שיניים אצל תינוקות אך רוב ההורים הטריים לא מודעים לסימנים ולדרכי ההתמודדות. במיוחד בשבילם, כתבנו את המאמר הבא.

סימנים לכאבי שיניים – הסימנים

סימנים לכאבי שיניים הם משתנים. יש ילדים שיציגו את כולם ויש ילדים שיציגו רק כמה סימנים בודדים. הסימנים השכיחים ביותר הם:

  1. ריר – כשהתהליך של בקיעת שיניים מתחיל, הוא גורם לריור כמעט בלתי פוסק. זהו הסימן הראשון וכנראה הבולט מכולם. שימו לב לחולצה של התינוק שלכם, אם היא ספוגה, ככל הנראה גדלות לו שיניים.
  2. פריחה – הריור, גורם לפריחה באזור הפה והצוואר של התינוק. גם אם אתם עושים הכל כדי למנוע מהריר לזלוג, ככל הנראה שכמה טיפות יגיעו ויגרמו לפריחה. כדי להקל את אי הנעימות של הפריחה, השתמשו בקרם מתאים או וזלין להרגעת העור.
  3. שיעול – אם גם לכם היה נוזל בפה באופן קבוע, גם אתם הייתם משתעלים. ביחד עם השיעול, מגיע רפלקס ההקאה שהוא נוצר בדיוק מאותה הסיבה. אין צורך להיבהל, זו לא מחלה. במידה וזה נמשך לאורך זמן, כדאי להתייעץ עם רופא.
  4. נשיכות – זהו הסימן המוכר ביותר. בעצם כך שתינוקות שיוצאות להם שיניים, נושכים חפצים, הם יוצרים קונטרה ללחץ שהשן היוצאת מפעילה על החניכיים שלהם.
  5. בכי – הגיוני לגמרי. כמובן שאין אפשרות לדעת מה פשר הבכי. יכול להיות שהתינוק רעב, עייף או סתם רוצה יחס. בכי הוא סימן לכאב שגורמות השיניים הבוקעות.
  6. מצבי רוח משתנים – בשלב זה, התינוק סובל מהכאבים ולכן הוא עצבני, בוכה המון וחסר סבלנות. בדרך כלל, זה נמשך על כמה ימים אך במידה וזה עובר את חלון הזמן הזה, אפשר להתייעץ עם רופא.
  7. אי אכילה – גם אם התינוק שלכם עדיין יונק או שהוא כבר אוכל דברים מוצקים, האכילה היא כואבת. לכן, כדי להקל את הכאב, יכול מאוד להיות שהוא לא יאכל מעט או אפילו לא יאכל בכלל. נסו לתת לו דברים קרים ורכים, זה עוזר. במידה והוא לא מסכים לאכול כמה ימים, חשוב להתייעץ עם רופא.
  8. התעוררות בלילה – הכאבים לא מפסיקים, גם לא בלילות. לכן, יכול מאוד להיות שהוא יתעורר מהכאב ואף יבכה. הכינו עצמכם ללילות לבנים.
  9. משיכה באוזן וגירוד הלחיים – בין החניכיים הכואבות, הלחיים והאוזניים, יש קשר עצבי. לכן, הכאב בחניכיים עלול להקרין לאיברי גוף אלה ולכן אתם עשויים לראות את ילדכם מגרד את הלחיים או מושך באוזנו.
סימנים לכאבי שיניים
אם הוא נושך דברים, יכול להיות שיוצאות לו שיניים

סימנים לכאבי שיניים – סדר הופעת השיניים

סדר הופעת השיניים הוא בדרך כלל קבוע אך יכול כמובן להשתנות בין התינוקות.

השיניים שכמעט בכל הפעמים מופיעות ראשונות הן שתי השיניים המרכזיות בחלק התחתון של הפה. לאחר מכן מופיעות המקבילות שלהן בחלקו העליון. אחר כך, יוצאות השיניים הצמודות לאלו שכבר יצאו. זאת אומרת, הצמודות למרכזיות התחתונות או הצמודות למרכזיות העליונות.

השיניים הטוחנות מגיעות יחסית בסוף וסדר היציאה שלהן משתנה. לפעמים יוצאות השיניים הטוחנות הקרובות ביותר לשפתיים ולפעמים יוצאות אלו הפנימיות ביותר. מה שכן, כמעט תמיד, השיניים הטוחנות האמצעיות, יהיו האחרונות לצאת.

סימנים לכאבי שיניים – דרכי התמודדות

ישנן דרכים שונות לטיפול בכאבי שיניים –

  1. נשיכה – פעולת הנשיכה מפעילה קונטרה על השיניים שמחפשות את דרכן החוצה ובכך מקלות על הכאב של הילד. אתם תראו את ילדכם נושך כמעט כל דבר, בין אם זה את הידיים שלו, את החולצה או את הצעצוע האהוב. קנו לו צעצועי נשיכה במיוחד בשביל זה.
  2. לחץ נגדי – כשיוצאות שיניים, יש לחץ כנגד החניכיים. כשאתם מפעילים לחץ נגדי, בין אם בהנחת האצבע שלכם או מברשת שיניים רכה (ללא משחת שיניים) על החניכיים הכואבות. תחילה התינוק עלול להתנגד ולהירתע כי המגע הראשוני עלול לכאוב אך בסופו של דבר, זה ירגיע את הכאב.
  3. אוכל ושתייה קרים – כמו ששמים משהו קר על נפיחות, כך גם כאן. אוכל ושתייה קרים ירגיעו את הכאבים ואת החניכיים של הילד שלכם ויקל עליו את הכאב במקצת. זהו פתרון זמני מאוד אז כדאי למצוא את הפתרון ארוך הטווח המתאים ביותר לילד שלכם.
  4. משככי כאבים – קודם כל, התייעצו עם רופא הילדים. זה אמור להיות סוג של מוצא אחרון. במידה ושום דבר לא מצליח להרגיע את הכאבים, ניתן להשתמש במשככי כאבים המתאימים במיוחד לתינוקות. שוב, התייעצו עם רופא הילדים קודם לכן!
  5. חומרי הרגעה – ישנן המלצות להשתמש בחומרים מרגיעים כמו אלכוהול או חומרים אורגניים יותר אך המלצה זו היא מסוכנת ואסורה! חומרים אלו לילדים מתחת לגיל שנתיים עלולים לפגוע בכמות ואיכות החמצן בכלי הדם וחלק מהחומרים הללו עלולים לגרום לבעיות לבביות אצל התינוקות.
סימנים לכאבי שיניים

סימנים לכאבי שיניים באים בפתאומיות באזור גיל חצי שנה. כדאי לשים לב כמה שיותר מהר כדי שתוכלו להקל את הכאב על ילדכם. עקבו אחר הסימנים לכאבי שיניים ואחר הדרכים להתמודדות איתם והקלו את החוויה על ילדכם.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא בריאות לתינוק? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

סימנים לכאבי שיניים – מהו הגיל הכי מוקדם שיכולות לצאת שיניים?

שיניים מופיעות אצל תינוקות בסביבות גיל חצי שנה אך ישנם תינוקות שהשיניים הראשונות יכולות להופיע כבר בגיל שלושה חודשים.

סימנים לכאבי שיניים – האם כשתינוקות מגדלים שיניים, הם נהיים חולים?

לרוב לא, אך יכול להיות שכן. הסימנים לכאבי שיניים הם שונים ואחד מהם הוא איבוד התיאבון. בשל כך, הרבה הורים הולכים לרופא הילדים כדי לאבחן את הילד. לרוב, זוהי לא התפתחות של מחלה אך ישנם עוד סימפטומים כמו הקאות וחום ואם זה קורה, רצוי מאוד לבדוק את העניין.

סימנים לכאבי שיניים – האם בלילה כואב להם יותר?

יכול מאוד להיות. במהלך היום ישנן הרבה הסחות דעת שמונעות מהתינוק להיות מרוכז בכאב שלו. בלילה, לעומת זאת, כמעט ואין הסחות דעת ולכן התינוק שם לב לכאב בצורה משמעותית יותר.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *