נעלי ילדים – הסוגים השונים וכאלה שיש להימנע מהם

נעלי ילדים

נעלי ילדים הן כל כך חמודות ומתוקות כי הרעיון של הרגליים הקטנות בתוך הנעליים הקטנות התואמות הוא כזה הממיס את הלב. הרבה מאוד אנשים מגלים זאת רק כשהם הופכים להיות הורים אך ישנם כמה סוגים של נעלי ילדים וכל סוג מתאים לשלב מסוים בתהליך למידת ההליכה של הילד.

נעלי טרום הליכה מתאימים לצעדים הראשונים, נעלי צעד ראשון הן כבר נעליים של ממש ורק עוזרות לדחוף את הילד לקו הסיום של לימודי ההליכה ואפילו ישנם כמה סוגים שהם לא טובים לילדים שלומדים ללכת.

במאמר הבא, נדבר על הדגשים שיש לקחת בחשבון בבחירת אחד מסוגי הנעליים הנ"ל וגם נציג את הנעליים שיש להימנע מהם וכמובן גם נסביר למה. אז בלי עוד עיכובים – בואו נתחיל.

נעלי ילדים – הסוגים השונים והדגשים של כל אחד מהם

כמו שאמרנו, סוגים שונים של נעלי ילדים מתאימים לשלבים שונים בהם נמצא הילד. תינוק שעשה את צעדיו הראשונים, זקוק לנעלי טרום הליכה וילד שכבר הולך בצורה יציבה וטובה אז עדיין נמצא בשלבים האחרונים של הלמידה, זקוק לנעלי צעד ראשון. הסיבה לכך היא שלכל סוג יש מאפיינים שונים המעניקים לילד משהו אחר. מהם הדברים הללו?

נעלי טרום הליכה – נעליים אלו מאופיינות ברכות ובגמישות שלהן. מאפיינים אלו תורמים בכך שהם מאפשרים לילד טווח תנועה מרבי ומדמות הליכה יחפה שהיא דרך ההליכה הטובה ביותר עבור תינוקות הלומדים ללכת.

נעלי טרום הליכה נותנות לילד את הבסיס של היציבות והאיזון כי הם בעצם הדברים הקשים שבלימודי הליכה. העניין של לשים רגל אחת אחרי השנייה היא די פשוט. לשמור את עצמך על הרגליים וללכת בצורה מאוזנת וישרה, זה החלק הקשה.

נעלי צעד ראשון – אלו הן נעליים של ממש וכל מטרתן היא ללמד את הילד את הדברים האחרונים. תכלס, הקטע של נעליים אלו הוא "לשייף" את יכולות ההליכה של הילד ולחזק אותן. ילדים המגיעים לשלב זה, של נעלי צעד ראשון, הם ילדים שכבר יודעים ללכת טוב ויציב. המטרה של נעליים אלו היא ללמד את הילד לאזן את עצמו עוד יותר טוב וללמד אותו ללכת עם נעליים שהן לא רכות אלא קשיחות מעט.

ישנם שני דגשים חשובים החלים על שני סוגי הנעליים. האמת שהם חלים על כל סוגי הנעליים, לא משנה אם אלו הם נעליים לילדים או למבוגרים. הדגשים הללו הם התאמה לרגל ונוחות.

זה נשמע מאוד הגיוני וטריוויאלי אך הרבה מאוד אנשים בוחרים נעליים על פי הנראות שלהן ולא לפי התאמה ונוחות. אצל מבוגרים, אם הנעל לא תתאים היא לא תהייה נוחה וגם אם הנעליים לא נוחות אך כן מתאימות, אין שום סיבה לקנות אותן כי אתם לא תרצו לנעול אותן. אצל ילדים, שני הדגשים הללו הם די קריטיים. נעל לא מתאימה, עשויה לפגוע בהתפתחותו של הילד. נעל קטנה מדי, לוחצת על רגלו של הילד, מפריעה לגדילה הטבעית של הרגל ועלולה אפילו לעשות נזק רציני לרגליים שלו.

נעליים גדולות מדי פשוט מאבדות את כל המטרה שלהן. הילד לא יצליח ללכת בצורה נורמלית עם נעליים גדולות ולכן לא ילמד ללכת בצורה נכונה. הוא בעצם לא ילמד איך לאזן את עצמו כי אין לו את התמיכה הנחוצה. בנוסף, נעליים גדולות גורמות למעידות.

נעלי תינוקות
נעלי טרום הליכה

נעלי ילדים – ממה להימנע

ישנן כמה סוגי נעליים שיש להימנע מהן כל עוד הילד שלכם לומד ללכת והאמת היא שהסיבות הן הגיוניות ומובנות לגמרי.

הסוגים שיש להימנע מהם הם כל הנעליים הפתוחות – כפכפים, קרוקס (אם עוד יש לכם) וכדומה. הסיבה לכך היא שנעליים האלו פשוט ייפלו מהרגל של הילד. כשהנעל נופלת מהרגל של הילד, היא לא מגינה על רגלו, שזו המטרה הבסיסית ביותר של נעליים.

אמרנו כבר שהליכה יחפה היא הטובה ביותר וזה נכון לגמרי אך חשוב מאוד לתת לילדים ללכת עם נעליים כדי שהם יתרגלו לעניין וגם כדי לשמור על הרגליים שלהם מפני חתכים ופציעות אפשריות.

נעלי ילדים – עוד קצת דגשים

החומר ממנו עשויות הנעליים הוא גם עניין שיש לקחת בחשבון. חשוב מאוד לבחור נעליים העשויות מחומרים גמישים ונושמים. רגליהם של ילדים נוטות להזיע יותר ולכן, חשוב מאוד שהנעל תהייה "נושמת" ומאווררת ככל האפשר. גמישות החומר משפיעה באופן ישיר על גמישות הנעל ועל החשיבות של נעל גמישה כבר דיברנו קודם לכן.

הסוליה היא חלק נוסף שיש לשים לב אליו. הסוליה צריכה להיות מחוספסת כדי למנוע החלקה של הילד כשהוא לומד ללכת. לכן, כשאתם קונים נעליים לילדים, בין אם אלו הם נעלי טרום הליכה או נעלי צעד ראשון, הסתכלו על סוליית הנעל ובדקו האם יש בה חריצים, נקודות או כל דבר אחר היכול לעזור למנוע החלקה.

נעלי ילדים

הסוגים השונים של נעלי ילדים הם חשובים וכפי שהבנתם, כל סוג נעליים אחראי על תחום אחר בתוך תהליך למידת ההליכה של הילד. שימו לב שאתם עוברים על כך הדגשים, מתאימים את הנעל לרגל של הילד ומוודאים שהיא אכן נוחה לו.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על נעלי ילדים ונעלי צעד ראשון, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *