נעלי ילדים טבעוניות – איך נדע להבדיל?

נעלי ילדים טבעוניות

נעלי ילדים טבעוניות הן לא הדבר הראשון שאתם הולכים לחפש כשהחלטתם לאמץ את האורח חיים הטבעוני. זהו לא דבר שאפשר להיכנס אליו ישירות באופן אבסולוטי אלא יש לעשות זאת בהדרגה.

ככל הנראה, הדבר שממנו תתחילו הוא האוכל. אתם תימנעו ממוצרים המגיעים מן החי ותקראו כל תווית ותווית המוטבעת על המוצרים שאתם קונים בסופר כדי לוודא שהם אכן עשויים מחומרים המקובלים על הטבעונות. בחלק מהפעמים, אתם תמצאו מוצרים המתויגים כטבעוניים אך במבט קרוב יותר אתם תשימו לב שחלק מהחומרים עשויים חלב או ביצים.

סופרים וחנויות לאט לאט מתרגלים לעולם המשתנה והמתפתח בנושא זה ועושים הכל כדי לרצות את הקהל הזה. כיום ישנם מחלקות שלמות בסופרים וחנויות המיועדות לטבעוניים בלבד ועוד לא דיברנו על סופרים טבעוניים בבסיסם. יותר ויותר אנשים מתחילים להיות מודעים למה שמונח על הצלחת שלהם, איך זה הגיע לשם ומי נפגע בדרך.

את אותו הדבר, לא ניתן להגיד על האופנה שאנו לובשים. ישנם הרבה פריטי לבוש העשויים בדרך כזו או אחרת מחומרים המגיעים מן החי, בין אם אלו מעילי פרווה או נעלי עור. בכל הנוגע לנעליים, ככל שהעולם הטבעוני מתפתח, כך גם מתפתח ייצור הנעליים הטבעוני.

החומרים הטבעוניים הפכו למוצר כה מבוקש עד שהרבה מאוד פעמים החברות, בלי ידיעתן (או שכן) משתמשות בחומרים שעל הנייר הם טבעוניים אך בפועל הם לא. אז איך נוכל לדעת האם החומרים שבהם השתמשו הם טבעוניים? הנה ההסבר.

מהן נעלי ילדים טבעוניות?

נעליים טבעוניות הן כאלה העשויות מחומרים שאין בהם כל שימוש במוצרים מן החי. זה כולל עור, זמש, צמר, משי ופרווה. כל החומרים הללו מגיעים לאחר מעשים אכזריים כלפי בעלי חיים ולכן הטבעונים לא מאמינים שיש להשתמש בהם במוצר כלשהו, נעלים או כל מוצר אחר הקשור לחיינו.

דרך מהירה לראות אם הנעליים שעליהם אתם מסתכלים עשויות מאחד מהחומרים הללו היא להסתכל על התווית בצד התחתון של הנעליים. עם זאת, גם אם התווית מציגה את הנעל כעשויה מטקסטיל או כל חומר אחר המעודד טבעונות, עדיין אי אפשר לומר שהנעל טבעונית במאה אחוז מבלי לראות בבירור תווית שאומרת לך זאת במפורש, או לאחר שביצעתם מחקר קצר באינטרנט וגיליתם בדיוק אילו נעליים הן נעלי ילדים טבעוניות.

נעלי ילדים טבעוניות
בנעליים טבעוניות לא תמצאו שום דבר שהגיע מהן

החומרים מהם עשויות נעלי ילדים טבעוניות

הנה משהו שאולי לא ידעתם – הדבק שבו משתמשים בחלק מהנעליים, עשוי בצורה מסוימת מחומרים המגיעים מבעלי חיים ולכן אינו מתאים לכאלה המבקשים לקנות נעלי ילדים טבעוניות. היום, הדבק מיוצר בדרך כלל מחומרים סינטטיים שהם כן ידידותיים לסביבה ולכן מתאימים לטבעוניים, אך זהו עניין שחשוב לברר לפני שמגיעים לחנות אם הוא קריטי בשבילכם.

רוב החומרים שבהם משתמשים באופנה הם כאלה המגיעים מהחי. אז אילו חומרים לא מגיעים מבעלי החיים ומשמשים לייצור של נעלי ילדים טבעוניות?

פוליאוריטן – פוליאוריטן הוא חומר דמוי עור העשוי פלסטיק איכותי ומשמש בדרך כלל לגופיות וסוליות נעליים בצורות שונות.

כותנה – כותנה היא חומר רך ונושם שממנו מכינים נעליים טבעוניות נהדרות לקיץ. בשל נוחותו של החומר, הוא פופולרי מאוד לנעליים טבעוניות לנשים, ובנעליים טבעוניות לעבודה. נעליים עשויות מכותנה הן לא עמידות למים, מה שיכול להיות חסרון.

גומי טבעי וממוחזר – גומי טבעי מגיע מעץ הגומי ומשמש לרוב בנעליים טבעוניות לילדים כסוליות הנעליים. זהו חומר מאוד ידידותי לסביבה וניתן למחזר אותו. חלק ממותגי הנעליים הטבעוניים לוקחים את השימוש בגומי צעד רחוק יותר ומשתמשים רק בגומי ממוחזר לסוליות הנעליים שהם מייצרים.

שעם – השעם הפך לחומר שימושי מאוד בכל הנוגע לייצור נעליים טבעוניות לילדים, מכיוון שהוא אורגני וטבעי. יש הרבה יתרונות אטרקטיביים לשימוש בו, כולל זה שהוא קל משקל וגם עמיד בפני אש. זוהי בחירה פופולרית עבור נעליים טבעוניות מכיוון שהוא חומר נושם ובעל תכונות אנטי בקטריאליות. זה נותן נעל את המראה הטבעי שאנשים אוהבים.

מותגים טבעוניים מחפשים ללא הרף דרכים ידידותיות יותר לסביבה ליצור את המוצרים שלהם, כך שאני בטוח שנראה בקרוב נעליים טבעוניות העשויות מעוד ועוד סוגי חומרים.

מותגים גדולים המייצרים נעלי ילדים טבעוניות

הרבה מאוד מותגים גדולים מייצרים נעלי ילדים טבעוניות לגמרי בנוסף לנעליים הרגילות. הנה שניים מרכזיים שכולנו מכירים.

נייק – ככל הנראה מותג ההנעלה המוכר ביותר בעולם. הפך את הייצור שלו לטבעוני בכך שהחליף את הדבק המסורתי שבו השתמשו ועבר לדבק שלא עשוי בבסיסו מבעלי חיים. כך, אתם יכולים רק לבדוק האם החומר ממנו עשויה הנעל הוא טבעוני ואם כן, אתם יכולים להיות בטוחים שהנעל כולה היא טבעונית.

אדידס – הדגם המוכר ביותר שלהם, סטן סמית', הפך לטבעוני לאחר שהם בדקו כמה בעלי חיים יינצלו אם הם רק יעברו לשימוש בחומרים דמויי עור.

נעלי ילדים טבעוניות
נייק – מייצרים גם נעליים טבעוניות

רובנו הגדול הוא כזה האוהב חיות. אנו מתקוממים למראה אנשים המתעללים בבעלי חיים וקוראים להדיר אותם מהחברה שלנו. אז למה כשזה קשור לאוכל שלנו או לבגדים שאנו לובשים אנו לא מעבירים ביקורת? כי לא אנחנו פגענו ישירות בבעל החיים?

האופנה הטבעונית היא עולם שלם שמתפתח מתחת לאף שלנו אך הוא חייב לקבל יותר מקום וחשיפה. התחום הגדול ביותר עד כה בכל הנוגע לאופנה הטבעונית הוא תחום ההנעלה. נעלי ילדים טבעוניות הן חלק בלתי נפרד מהמגוון הרחב שמציעות חנויות הנעליים וחשוב מאוד לבדוק האם הנעל באמת טבעונית באמצעות הדרכים שהסברנו כאן.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות בנושא נעלי ילדים טבעוניות

האם לנעליים טבעוניות יש ריח לא נעים?

כן, אבל לתקופה לא ארוכה. כשאתם קונים נעליים, כל סוג של נעליים, יש להן ריח של חדשות. הריח של העור הטבעוני הוא חזק יותר מאשר של נעליים רגילות. לאחר תקופת קצרה של שימוש, הריח נעלם והנעל מריחה כמו כל נעל אחרת שיש לכם בארון.

האם נעליים טבעוניות מחזיקות לאורך זמן?

כן. החומרים מהן עשויות הנעליים הטבעוניות הם חומרים איכותיים וכאלה המחזיקים לאורך זמן. הכל גם תלוי בשימוש בנעליים ובתחזוקה שלהן.

איפה ניתן לקנות נעלי ילדים טבעוניות?

היום, המון מותגים גדולים מייצרים נעליים טבעוניות ולכן אפשר למצוא אותן בהמון חנויות. אין מקום ספציפי שבו תוכלו למצוא נעליים טבעוניות. פשוט היכנסו לחנות ושאלו את המוכר אם הוא מחזיק נעליים טבעוניות.

האם נעלי ילדים טבעוניות הן יקרות יותר?

התשובה היא לא. כמו שהזכרנו, יש מותגים מוכרים שעברו לייצור טבעוני כמעט באופן מלא ולכן המחיר אותו אתם רואים בחנות הוא גם המחיר של הנעליים הטבעוניות. מן הסתם, כל מותג מתמחר את הדגמים לפי הקריטריונים שלו אז יכול להיות שתתקלו בנעליים טבעוניות שיהיו יקרות יותר מכאלה שהן לא טבעוניות אך ככל הנראה זוהי לא הסיבה.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *