מושב בטיחות לאוטו – המדריך לבחירת מושב הבטיחות המתאים ביותר

מושב בטיחות לאוטו

מושב בטיחות לאוטו – אחד טוב, יכול לעשות את ההבדל בין טראומה קלה שלכם ושל הילד לבין אסון רציני. אנשי הבטיחות ממליצים להושיב ילד עד גיל 8 על כיסא בטיחות כזה או אחר כדי להבטיח שהילד שלכם יהיה בטוח ככל האפשר בזמן הנסיעה ברכב.

אך מה חשוב לדעת בנושא? מהם האלמנטים החשובים בכיסא כזה ומה צריך לעשות בחנות?

מושב בטיחות לאוטו – אפשר לקנות יד שנייה?

רצוי מאוד שלא. מושב בטיחות הוא דבר שנשחק. התזוזות, הישיבה בו והעברה ממקום למקום פוגעת באיכות שלו בסופו של דבר. לכן, אם תקנו מושב בטיחות משומש, יש סיכוי (אומנם די קטן אך הוא קיים), שהוא לא יעבוד כמו שצריך ולא יעשה את עבודתו שהיא לשמור על החשוב לכם מכל.

לכן, אל תקנו מושב בטיחות משומש רק כדי לחסוך כמה שקלים. בטיחות היא מעל הכל וזהו נושא שאסור לחסוך בו בשום צורה ואופן. קנו מושב בטיחות חדש שמתאים לילד שלכם.

מושב בטיחות לאוטו – הוראות

לפני שאתם לוקחים כיסא בטיחות לקופה ומשלמים עליו, העיפו מבט בהוראות היצרן. לכל חברה יש הוראות שונות ולא כל כיסא יתאים לילד שלכם. כיסאות בטיחות של חברות שונות מגיעים בגדלים שונים עם אלמנטים שונים שיכול להיות שלא יתאימו לילד שלכם. יש כיסאות שמתאימים לטווח גילאים מסוים אך יכול להיות שהם לא מתאימים לילד שלכם מבחינת מגבלת הגובה. חשוב מאוד לוודא שהילד שלכם חגור טוב בכיסא הנבחר ושהוא עומד בקריטריונים של השימוש בו. רצוי מאוד להביא את הילד שלכם איתכם כאשר אתם הולכים לקנות מושב בטיחות לאוטו ואף להושיב אותו ולראות שהכל באמת יושב כמו שצריך – החגורה לא חונקת ואכן מגינה עליו, נוח לו ושהראש שלו מונח היטב במשענת.

מושב בטיחות לאוטו
שימו לב להוראות היצרן כדי שהוא יוכל לנוח בבטחה

מושב בטיחות לאוטו – קנו לטווח הארוך

ישנה המלצה להישאר עם כיסא הבטיחות ככל האפשר, לכן, כשאתם קונים מושב בטיחות, חשבו לטווח הארוך. בחרו כזה שהוא נוח לילד וכזה שיכול להחזיק לשנים רבות גם מבחינה בטיחותית וגם מבחינת המגבלות שהוא מציב (גיל, משקל וגובה). וודאו שהוא עבר את כל המבדקים הנחוצים לכיסא בטיחות כדי שיהיה לכם ראש שקט.

מושב בטיחות לאוטו – אלמנטים חשובים

עד כה דיברנו על הדברים שמסביב, על ההוראות, על האם לקנות חדש או משומש ועוד. עכשיו, בואו נדבר תכלס, על המושב עצמו. אחד הדברים הקריטיים ביותר במושב בטיחות היא משענת הראש. משענת הראש בולמת את ההדף שהנוסעים חוטפים במקרה של תאונה ולכן חשוב מאוד שלילד שלכם תהייה משענת ראש טובה שתתמוך בו במקרה הצורך. מושב סל-קל הוא הבטוח ביותר מכיוון שהוא מערסל את ראשו של התינוק וגורם לו להחליק בבטחה בתוך המושב תוך כדי שהוא תומך גם בצוואר ובחלקו העליון של הגב.

דבר חשוב נוסף היא דרך ההרכבה. הרבה פעמים יש להעביר את מושב הבטיחות ממקום למקום בשל כל מיני סיבות. לכן, רצוי שיהיה קל ופשוט להרכיב ולפרק את הכיסא במקרה הצורך. וודאו שתופסני הכיסא תקינים לפחות פעם בחודש ובמידה ויש איזושהי תקלה איתם, פנו לחנות.

הדבר האחרון שנדבר עליו הוא הריפוד. במדינתנו החמה, רצוי להימנע מריפוד עור ועדיף ללכת על ריפוד בד נושם כדי שהוא לא יסריח את הרכב. השתדלו לקנות גם ריפוד שאפשר להוריד כשרוצים ולהכניסו למכונת הכביסה.

מושב בטיחות לאוטו

מושב בטיחות לאוטו היא קנייה שאסור להקל בה ראש וחייב לקחת אותה ברצינות. כיסא מתאים וטוב עשוי לעשות את ההבדל בין חיים ומוות, עד כדי כך. בחרו חכם והתייעצו עם אנשי המקצוע אם אתם לא בטוחים בעצמכם. בצעו את המחקר המתאים ואל תקנו יד שנייה.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא בטיחות בבית וברכב? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

כיסא בטיחות לאוטו – עד איזה גיל ילד צריך לשבת בכיסא בטיחות?

עד גיל 8. עד גיל זה הם לא גבוהים מספיק כדי שחגורת הבטיחות תשמור עליהם בצורה הטובה ביותר והכיסאות השונים פותרים בעיה זו.

כיסא בטיחות לאוטו – האם אפשר לקנות יד שנייה?

אפשר אבל לא כדאי. כיסא יד שנייה הוא שחוק ומאבד מהאפקטיביות שלו. לכן, כדאי לקנות כיסא חדש כדי לדעת שאתם שומרים על הילד שלכם ככל האפשר.

כיסא בטיחות לאוטו – כיסא בטיחות או סל-קל? מה עדיף?

סל-קל הוא עדיף כיוון שהוא שומר על הילד שלכם בצורה אפקטיבית ומלאה יותר אך בשלב מסוים הילד שלכם יהיה גדול מדי בשביל הסל-קל ותהיו חייבים להחליף כיסא בטיחות לאוטו אך כדאי לדחות את ההחלפה ככל האפשר לפי מגבלות היצרן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *