לפני הלידה – מספר דברים שיעזרו לכן להיות יותר מוכנות

לפני הלידה

לפני הלידה, יש כאוס אחד גדול. אתן רצות ממקום למקום כדי לארגן את הדברים האחרונים, בודקות ששום דבר לא חסר ועושות הכל כדי שלתינוק שלכן יהיה נוח כשהוא יגיע הביתה. חוץ מזה, יש לכן עבודה, מטלות בבית כמו כביסה וכדומה ואתן גם בנות זוג, בנות ואחיות.

הרבה פעמים, בתור כל הכאוס והלחץ הזה, אתן מפסיקות להתכונן לדבר הגדול ביותר בחייכן שיגיע יותר מהר ממה שאתן חושבות וזוהי כמובן הלידה. במאמר הבא, אנו נעזור לכן להתכונן ללידה עם כמה דברים פשוטים שאתן יכולות לעשות.

לפני הלידה – ללמוד

כשאתן נמצאות בהריון ראשון, אין לכן מושג מה עומד להיות. לכן, חשוב ללמוד כמה שיותר על הריון, לידה וכל מה שמסביב. אתן יכולות לקרוא ספרים (קיימים בשפע) או לראות סרטוני הדרכה ולימוד. המטרה היא שפשוט תבינו יותר את המצב בו אתן נמצאות, השלבים השונים בו שאתן עומדות לעבור וגם על הלידה עצמה.

ככל שתלמדו יותר, אתן מן הסתם תדעו יותר ואז לא תילחצו כאשר קורה משהו שאתן לא מכירות (כי אתן תכירו) ואתן תהיו יותר מוכנות לכל דבר שעשוי לקרות. אתן תכירו את האפשרויות העומדות בפניכן, מה הסימפטומים של כל שלב ושלב בהריון וגם איך להפוך את הלידה עצמה לקלה יותר.

לפני הלידה – לנוח

עם כל הארגונים והריצות ממקום למקום שהזכרנו קודם, הרבה נשים שוכחות את אחד הדברים החשובים ביותר בזמן הריון  – מנוחה. כן, מנוחה אכן יכולה לעזור לכן להיות מוכנות יותר ללידה וגם בינינו, מי לא רוצה לנוח?!?

המנוחה הזו עוזרת לדם לזרום בצורה נקייה יותר, אתן נושמות בלי שום לחץ וגם נותן לכן זמן לאגור כוחות להמשך היום ולהמשך ההיריון. אנחנו מבינות שיש הרבה דברים להספיק ולסדר לפני שאתן ניגשות אל חדר הלידה וחוזרות עם פלא קטן, אבל זה יעשה לכן (וגם לתינוק) רק טוב אם תנוחו קצת ולא רק בלילה כשאתן ישנות.

לפני הלידה – להתאמן

אין לכן מושג בכלל כמה אימון יכול לעשות לכן טוב. קודם כל, אימון, יכול לחזק את השרירים שלכן, מה שעוזר לכן בזמן ההיריון. חיזוק השרירים יעזור לכן לסחוב את התינוק בצורה קלה יותר ככל שההיריון יתקדם. בנוסף, חיזוק שרירים ספציפיים כמו שרירי האגן, יכולים לעזור לכן בלידה עצמה.

בנוסף, אימון גורם לגוף שלכן להיות בריא יותר, מה שאוטומטית עוזר לעובר שלכן להיות בריא יותר. אתן יכולות לקרוא עוד בנושא במאמר שכתבנו. אין אימון ספציפי שהוא טוב יותר מאחר. יוגה, פילאטיס, הליכה וגם ריקוד – כולם מעולים ועוזרים לכן בצורה כזו או אחרת. בחרו את האימון הטוב ביותר בשבילכן ואת זה שאתן הכי אוהבות. כמובן, שימו לב שאתן לא מעמיסות על עצמכן יותר מדי. עדיף לא לעשות אימון בכלל מאשר לעשות אימון כשאתן עייפות מאוד או לא מרגישות טוב.

לפני הלידה – הסביבה ונטרול שלה

הסביבה שלכן היא חשובה ביותר והיא גם זו שתעזור לכן לעבור את התקופה בצורה הכי קלה שאפשר. לכן, אתן צריכות סביבכן את האנשים הקרובים אליכן ביותר. בן הזוג כמובן, הוא זה שיהיה שם 24/7 כדי לעזור לכן בכל מה שצריך, ההורים שלכן ושלו, אחים ואחיות והחברות הקרובות. אנשים אלו הם אלה שיעשו הכל בשביל שיהיה לכן קל יותר לעבור את ההיריון ואת הלידה וגם לאחר מכן, יעזרו לכן בטיפול בילד. חשוב להקיף את עצמכן באנשים הנכונים אז בחרו אותם בקפידה.

דבר נוסף, הוא נטרול הסביבה. חוץ מהסביבה הקרובה שעכשיו דיברנו עליה, ישנה גם סביבה מעט יותר רחבה. העבודה שלכן, חברות מעט רחוקות יותר, חברות של אמא שלכן ועוד המון אנשים הקשורים אליכן בצורה כזו או אחרת (וגם לפעמים כאלה שלא קשורים אליכן) יספרו לכן על החוויות שלהן מההיריון. לפעמים, הסיפורים שלהן הן לא נעימים וכאלה שזורעים בכן פחד. מה שאתן צריכות לעשות זה לנסות ולנטרל את אותם האנשים. מה שנקרא, לתת לסיפור שלהן להיכנס לאוזן אחת ומיד לצאת מהאוזן השנייה. זכרו שהחוויות שלהן, הן לא החוויות שלכן. מה שהן עברו, אתן לא בטוח תעברו. בנוסף, יכול להיות שהן זוכרות את החוויות בתור כאלה לא נעימות אך מבחינתכן, לעבור את זה יכול להיות מעולה.

לפני הלידה

לפני הלידה – להתכונן לכל מצב אפשרי

חשוב להיות מוכן, לא משנה למה. לכן, כדאי לעשות הכנות מראש. יחד עם בן הזוג, הריצו תרחישים שעלולים לקרות כדי שכאשר הם יגיעו, אם תדעו בדיוק מה צריך לעשות. זה יכול להיות הדבר הקטן ביותר כמו למשל לוודא ששום דבר לא מפריע במידה וצריך לצאת מהמיטה ועד הדבר הרציני ביותר כמו מצב של לידה ביתית לא מתוכננת. אין כזה דבר להיות יותר מדי מוכן, עדיף להיות מוכן וששום דבר לא יקרה מאשר להיתפס לא מוכן ברגע האמת.

לפני הלידה – דבר נוסף

תעצרו רגע כדי ליהנות מזה שאתן בהריון. יחד עם בן הזוג שלכן, תנצרו כל רגע ורגע מההיריון כי הוא לא חוזר. אתן לא תהיו שוב פעם בהריון ראשון ואתן לא תחוו את הדברים הללו בפעם הראשונה יותר. לכן, קחו את הזמן כדי להבין את גודל הדבר הזה – חיים נוצרים בבטן שלכן. תעשו הכל בצורה כיפית ומהנה ובאמת תחוו את ההיריון כולו, את הדברים הטובים שלו וגם את אלה הפחות נעימים.

אם אתן רוצות לקרוא עוד מאמרים ממש כמו זה, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *