לימודים – הצלחת הילד תלויה גם בכם

לימודים

לימודים הם דבר שלוקח במינימום 12 שנים מחיינו. אנחנו עוברים בבית הספר היסודי, לאחר מכן עוברים לחטיבת הביניים ומסיימים בתיכון. לכל אחד מהשלבים הללו יש את האתגרים, היתרונות והחסרונות שלו. בבית הספר היסודי עוברים על הבסיס של הלמידה ושם אנחנו לומדים קריאה, כתיבה, חיבור וחיסור. בחטיבת הביניים עוברים לדברים מעט מתקדמים יותר ולומדים גם יותר מקצועות. בתיכון, אנחנו כבר לקראת הסוף, מקצועות הלימוד מתרחבים עוד יותר ורק מחכים לנשף הסיום.

למרות שכולם עוברים את אותו התהליך, לא כולם עוברים אותו בצורה דומה. יש כאלה שמקדישים את כל היום שלהם ללימודים ויש כאלה שלומדים רק בבית הספר ובערב שלפני המבחן. יש כאלה שבוחרים ללמוד בהרחבה מקצוע ספציפי כמו כימיה או תקשורת למשל ויש כאלה שמעדיפים ללכת בדרך הבסיסית והפשוטה ולא להרחיב שום מקצוע.

עם כל זאת, ההצלחה תלויה ברמת ההשקעה של הילד בלימודים. במידה והוא לא יכין את שיעורי הבית שלו, הוא כנראה גם לא יצליח במבחן כי הוא לא יידע את החומר בצורה מספקת מכיוון שהוא לא תרגל. כדי לעזור לילד שלכם להצליח בלימודים ולממש את הפוטנציאל שלו, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות. במאמר הבא, נעבור על הדברים הללו ונראה לכם איך הצלחת הילד תלויה גם בכם.

לימודים
ההצלחה שלו תלויה ברמת המעורבות שלכם

לימודים – קשר עם המחנכת

חשוב מאוד לעשות פגישה עם המחנכת של הילד שלכם. נסו לפגוש אותה עוד לפני תחילת השנה או ממש בתחילתה, הסבירו לה שאתם מעוניינים לעזור לילד ושאלו אותה אם יש לה עצות איך לעשות זאת. אין ספק בכלל שיהיו לה כמה וכמה טיפים איך אתם יכולים לעזור לילד בדרככם שלכם.

כדי להיות איתה בקשר, בקשו ממנה את מספר הטלפון שלה ותנו לה את מספר הטלפון שלכם. שימו לב, לא להפריע לה אלא לדבר איתה רק כשזה באמת נחוץ. זכרו שהילד שלכם הוא לא היחידי בכיתה ויכול להיות שאתם לא היחידים שדיברתם איתה.

לימודים – מורים מקצועיים

הכירו את המורים המקצועיים בבית הספר של ילדכם. המורים הללו אומנם לא מכירים את ילדכם היטב כמו המחנכת אך הם נמצאים שם בכדי לעזור לילד ללמוד, לצמוח חברתית ורגשית ולנווט בסביבת בית הספר. כשאתם מכירים את המורים המקצועיים ואת שאר אנשי הצוות בבית הספר של הילד, אתם תהיו הרבה יותר מעורבים בלמידה של הילד וזה הוכח כעוזר. כל בית ספר הוא שונה אך היררכיה היא אותה היררכיה בכל בית ספר ולכן כדי להכיר היטב את בוני הפירמידה.

לימודים – הגעה ליום הורים

הקשר הבסיסי שלכם עם המורים של הילד הוא כאשר אתם פוגשים אותם ביום הורים. ביום הזה, כל ההורים מגיעים כדי לשמוע מהמחנכת וממורים מקצועיים על הצלחותיו וגם על כישלונותיו של הילד בבית הספר. כשאתם מגיעים ליום הורים, אתם מראים שאכפת לכם מההשכלה של הילד ומההצלחה שלו. אתם מראים זאת לא רק למורים אלא גם לילד עצמו. בנוסף, אם אתם רואים צורך בכך, אתם גם יכולים לבקש מהמורה עוד פגישות מעבר ליום ההורים כדי להיות מעודכנים לעיתים יותר קרובות על מה קורה עם הילד בבית הספר.

לימודים – הרמה של הילד

בררו מהי הרמה של הילד בכיתה. שאלו את המורה איפה הילד נמצא בסולם ההצלחה. עשו זאת כדי להבין באמת איך אתם יכולים לעזור לילד ולא כדי לכעוס עליו במידה ורמתו נמוכה משל שאר חברי כיתתו או להשוויץ בהצלחות שלו. אם ילדכם לא עומד בקצב, במיוחד כשמדובר בקריאה, שזה הבסיס להכל, שאלו מה אתם יכולים לעשות בכדי לעזור. חשוב לפעול מוקדם לפני שיהיה מאוחר מדי כי ככל שמתבגרים, קשה ללמוד דברים חדשים. תעודות המחצית של הילד גם יכולות לתת לכם אינדיקציה לרמתו של הילד.

לימודים
הבינו מהי הרמה של הילד לעומת שאר הכיתה

לימודים – אבחון הבעיות של הילד

סעיף זה, קשור ישירות לסעיף הרמה של הילד. לפעמים, הילד נמצא מתחת לרמה של הכיתה מכיוון שיש לו איזושהי בעיה שעוד לא אובחנה. במצב כזה, יש לקחת את הילד לאבחון ולראות מדוע הוא כל כך מתקשה בלימודים. לאחר האבחון אתם תקבלו תמונה יותר ברורה לגבי המצב ותוכלו לדעת איך אתם יכולים לעזור לו ולהסביר זאת גם לבית הספר כדי שיוכלו לתת לו את ההקלות שהוא זקוק להן כדי להצליח.

לימודים – עזרה בשיעורי הבית ולמידה למבחנים

שיעורי בית הם בדרך כלל המכשול העיקרי של הילדים. שיעורי הבית הם בעצם תרגול של החומר הנלמד ובמידה והילד לא הבין את החומר, הוא יתקשה בשיעורי הבית. כשאתם יושבים עם הילד על שיעורי הבית, אתם יכולים לראות באילו מקצועות הוא חזק יותר ואילו הוא חזק פחות וכך אתם יכולים לדעת איפה הוא צריך עזרה. שימו לב שבבית יש לו מקום להכנת השיעורים בו אף אחד לא יפריע לו ולא יהיו לו יותר מדי הסחות דעת.

למידה למבחנים היא עוד דרך שאתם יכולים לעזור לילד להצליח. לפני המבחנים, עשו חזרה על החומר יחד עם הילד ונסו להעביר את החומר בצורה מהנה וכיפית כדי להשאיר אותו מעוניין. 

לימודים – מורים פרטיים

לפעמים, אתם יכולים לעזור עד גבול מסוים והילד זקוק לעזרה קצת יותר רצינית. כאן נכנסים לתמונה המורים הפרטיים. לאחר שגיליתם מהם המקצועות שהילד חזק בהם ומהם המקצועות שהילד קצת פחות חזק בהם, אתם יכולים לשכור את שירותיו של מורה פרטי שיעזור לילד שלכם באופן פרטני ומקצועי. כך אתם מוודאים שהילד יהיה חזק בכל המקצועות ולא יישאר מאחור.

ההצלחה של הילד תלויה ברמת המעורבות שלכם וברמת הנכונות שלכם לעזור לו. הקפידו להיות מודעים על מה שקורה בבית הספר כדי שתוכלו לעזור לו בצורה אפקטיבית. הגיעו לימי הורים, עזרו לו בשיעורי הבית ובלמידה למבחנים וקחו אותו לאבחון במידת הצורך. כך, אתם יכולים לתת לילד מוטיבציה ואת כל הכלים הנחוצים לו להצלחה.

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים כאלו, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *