כמה תינוק צריך לישון – המדריך המלא לשינה בקרב תינוקות

כמה תינוק צריך לישון

כמה תינוק צריך לישון היא שאלת מיליון הדולר בשביל הורים. מצד אחד, הם רוצים לדעת מתי הם יוכלו לישון לילות רצופים ומצד שני הם רוצים לוודא שמי שהפך להיות הדבר היקר להם ביותר, מקבל את שעות השינה שהוא צריך.

עד גיל שנה, התינוקות ישנים המון אך זה משתנה ככל שהם גדלים. אז לכמה שעות שינה הם זקוקים בכל גיל? האם יש מצב שהוא ישן יותר מדי? או אפילו מעט מדי? האם האוכל משפיע על כמות השינה או איכות השינה?

במאמר הבא, תקבלו את התשובות לכל השאלות הללו.

כמה תינוק צריך לישון – טבלת שינה לפי גיל

תינוקות ישנים המון, הסיבה לכך היא שהם זקוקים לאנרגיה כדי להתפתח ולגדול. לכן, כל מה שהם עושים בחודשים הראשונים לחייהם הוא לישון ולאכול. אך ככל שהם גדלים, הם צריכים לישון פחות ופחות.

  1. 0-3 חודשים – תינוקות בגילאים אלו, ישנים 14-17 שעות ביום (החלום של כולנו). בלילה, הם ישנים בדרך כלל 8-12 שעות, לא באופן רצוף לצער ההורים ואת שאר השעות הם משלימים בחמישה נמנומים ביום באורך של 2-4 שעות בכל פעם.
  2. 4-6 חודשים – בגיל זה, הם כאמור ישנים פחות. שעות השינה שלהם יורדים ל-12 עד 14 שעות ביום בסך הכל. שעות אלו מתחלקות ל5-6 שעות רצופות בלילה ושלושה נמנומים ביום.
  3. 7-11 חודשים – כמות שעות השינה הכוללות היא דומה לזו של קבוצת הגיל הקודמת. החלוקה היא: 10-12 שעות בלילה ועוד שני נמנומים במהלך היום.
  4. פגים – תינוקות שנולדו פגים, זקוקים להרבה יותר שינה מתינוקות שנולדו בזמן. פגים יכולים לישון עד 22 שעות ביום (תלוי בכמה מוקדם הם נולדו). כמו כן, לוקח להם יותר זמן לישון לילות רצופים וזה עשוי להגיע גם עד גיל שנה.  
כמה תינוק צריך לישון
בכל גיל, זמן השינה משתנה

כמה תינוק צריך לישון – האם יש הבדלים באוכל

הורים שואלים האם כמות האוכל שהילד צורך משפיעה על כמות השעות שהוא ישן. התשובה היא כן ולא.

כן, כי כמו שאנחנו, המבוגרים, עייפים לאחר ארוחה גדולה וטובה, ככה גם תינוקות, הם לא שונים מאיתנו. השוני הוא במה הם אוכלים וזה מתקשר לתשובה השלילית.

לא, כי מה שבאמת משנה היא הדרך שבה התינוק שלכם אוכל. אם התינוק שלכם יונק, הוא כנראה יישן פחות מתינוק שאוכל פורמולה מבקבוק. הסיבה לכך היא שפורמולה מתעכלת לאט יותר ולכן תחושת השובע מחזיקה לזמן גדול יותר מאשר חלב אם. תינוקות יונקים כנראה יקומו יותר כדי לאכול מאשר תינוקות שאוכלים מבקבוק.

הבדל זה לא משנה את סך השעות הכולל שהתינוק שלכם ישן ביממה ובסביבות גיל 9 חודשים, גם הבדל זה יעלם.

כמה תינוק צריך לישון – האם זה אפשרי שתינוק יישן יותר מדי?

התשובה היא בהחלט כן. דיברנו על זה שתינוקות זקוקים להרבה אוכל כדי לגדול. תינוקות אוכלים בין 8-12 פעמים ביום! תינוקות שישנים יותר מדי עלולים לפספס ארוחות חשובות ומזינות וזה עלול לפגוע בהתפתחות שלהם כי הם לא מקבלים מספיק מזון.

במידה והתינוק שלכם ישן יותר מדי, העירו אותו כדי לאכול. אם הוא לא אוכל את הכמות המינימלית של 8 פעמים ביום – התייעצו עם רופא.

כמה תינוק צריך לישון
חשוב להעיר את הילד כדי לאכול

כמה תינוק צריך לישון – האם זה אפשרי שתינוק יישן מעט מדי?

לכל מטבע יש שני צדדים וכך גם כאן וגם כאן התשובה היא חיובית. בהחלט יכול להיות שהתינוק שלכם לא מקבל מספיק שעות שינה נחוצות במהלך היום. תינוקות שלא ישנים מספיק הם בדרך כלל עצבניים, רגזניים ובוכים הרבה. במידה וזה קורה, התייעצו עם רופא ילדים. סיכוי גבוה שהוא ייעץ לכם להכניס את התינוק לשגרת שינה וכך הוא יקבל את כמות השינה הנחוצה לו.

כמו שהבנתם, בכל גיל, הם ישנים פחות שעות אך לאורך יותר זמן בלילה. פגים, ישנים יותר מתינוקות שנולדו בזמן והדרך שבה הם צורכים את האוכל יכולה להשפיע קצת על השינה שלהם. הם יכולים לישון יותר מדי וגם מעט מדי, אז שימו לב לכך. לילה טוב!

רוצות לקרוא מאמרים בנושא בריאות לתינוק? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

כמה תינוק צריך לישון – באיזה גיל הם מתחילים לישון לילות שלמים?

בערך בגיל 4 חודשים, תינוקות מתחילים לישון בלילה בין 5-6 שעות רצופות וזה מה שנחשב לשינת לילה שלמה.

כמה תינוק צריך לישון – מה יכול להשפיע על השינה של תינוקות?

הדברים הרגילים שמשפיעים על השינה של כל אדם כמו אור, רעש או חוסר נוחות. בנוסף, אוכל יכול להשפיע על השינה שלהם. תינוקות שמקבלים את האוכל שלהם מבקבוק ישנים בדרך כלל שינה רצופה יותר מאשר תינוקות יונקים. לאחר כמה חודשים ההבדל הזה נעלם.

כמה תינוק צריך לישון – התינוק שלי ישן המון וכמעט ולא אוכל, מה עושים?

קודם כל, חשוב לדעת שתינוקות חייבים לאכול 8 פעמים ביום במינימום! אם הם לא מגיעים למכסה זו בגלל שהם ישנים, נסו להעיר אותם בעדינות כדי שיאכלו ואם גם זה לא מצליח – התייעצו עם רופא.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *