ילד בעייתי – 4 דרכים שבעזרתם תוכלו לשנות את ההתנהגות שלו בקלות

ילד בעייתי

ילד בעייתי יכול להיות אתגר רציני בעבור הורים. הם צריכים להתמודד עם הכעס שלו, עם חוסר הציות שלו, זה שהוא פשוט עושה מה שהוא רוצה ובעיות התנהגות רציניות אחרות. הרבה פעמים טוענים שילד בעייתי הוא לא באמת בעייתי אלא ההורים הם הבעייתיים. טוענים שהילד לא מקבל מספיק תשומת לב, יחס ויש כאלה שאף טוענים להזנחה.

האמת היא שזו לא הזנחה ולא חוסר תשומת לב. העניין הוא תקשורת. כן, אנחנו יודעים שזה נשמע נדוש אך זו באמת הסיבה. אי הבנה בין ההורה לבין הילד היא זו שגורמת להתנהגות הלא רצויה של הילד ולסבל של ההורים. גם הילד סובל מזה. ממש לא נעים לו שההורים שלו כועסים עליו כל היום וצועקים עליו.

מיד נציג בפניכם 4 דרכים פשוטות שיכולות לעזור ולשנות את ההתנהגות של הילד שלכם. כמובן, זה לא מדע מדויק אך דרכים אלו הוכחו כעובדות ברוב הפעמים אז שווה לעשות ניסיון.

ילד בעייתי – 4 הדרכים

  1. מגע וקשר עין
  2. באמת להקשיב
  3. שימוש בטון ניטרלי ומתחשב
  4. להתחיל מחדש

ילד בעייתי – מגע וקשר עין

לפעמים העניין הוא לא התנהגות מתמשכת אלא עניין רגעי. יכול להיות שקראתם לילד שלכם כמה פעמים והוא לא בא. יכול להיות שביקשתם ממנו משהו אך הוא לא ביצע את מה שביקשתם. ילדים לפעמים יכולים להיעלם בתוך העולם שלהם. לרוץ בדמיון ובמחשבות ולעבור ממשחק אחד לאחד בשניות. זה אחד החלקים הכיפיים בלהיות ילד.

במידה וזה המצב אצלכם, כל מה שאתם צריכים זה רגע להחזיר אותם לעולם האמיתי ולהוריד אותם לקרקע. שימו להם יד על הכתף בעדינות וקראו בשמם. תנו להם חיוך, רדו אליהם כדי שתהיו איתם בגובה העיניים ורק לאחר מכן, בקשו את מה שרציתם.

המגע, החיוך והדיבור בגובה העיניים יגרום להם לשתף איתכם פעולה. בנוסף, אתם מקבלים פה רגע מקסים שבו אתם מסתכלים בעיניים הילדותיות והתמימות של הילד שלכם ומה יותר טוב מזה?!?

ילד בעייתי
תסתכלו להם בעיניים

ילד בעייתי – באמת להקשיב

איזה מטריף זה כשאתם בשיחה עם מישהו שברור לכם שלא מקשיב לדבר ממה שאתם אומרים או יותר גרוע, נראה שבכלל לא אכפת לו ממה שאתם אומרים?

אם לכם, בתור אנשים בוגרים, סבלניים ומביני עניין זה קורה, חשבו איך הילד מרגיש. ברגע שאתם לא נותנים לו להביע את מה שהוא מרגיש וחושב, קוטעים אותו וממש אומרים לו שלא אכפת לכם מה יש לו להגיד ושהוא חייב לעשות מה שביקשתם עכשיו, הוא ירגיש שאין לו מקום לביטוי עצמי ולכן יסגור בפניכם את הדלת הזו מהצד שלו ולא יקשיב לדברים עתידיים שתבקשו.

תנו לו להסביר למה הוא מתנהג כמו שהוא מתנהג במקום מיד לצעוק עליו ולכעוס. כך, אתם נותנים לילד שלכם את המקום להסביר מה עובר עליו ורק בדרך זו תוכלו להבין מה הבעיה ולפתור אותה.

אם תצעקו עליו, תכעסו או אפילו תתנו לו סוג של שוחד במידה והוא יתנהג יפה, רק ירחיק אותו מכם או שזה יכול להיות סוג של יתרון שלו עליכם ואסור שזה יקרה. כשמשתמשים בשיטות אלה, ילדכם מציית רק בגלל שהוא מפחד מהתוצאה או סתם רוצה שתרדו לו מהווריד במקום לשתף פעולה כי הם באמת מכבדים אתכם ואת הכללים. נשמע הגיוני נכון?

אז לפני שאתם צועקים עליו על משהו רע שהוא עשה, קחו נשימה עמוקה ונסו להבין מה קורה. בדרך זו, גם אתם וגם הילד תקבלו הרגשה הרבה יותר טובה.

ילד בעייתי
תקשיבו באמת

ילד בעייתי – שימוש בטון ניטרלי ומתחשב

שינויי הטון שלנו קורים בעקבות מצב הרוח שבו אנו נמצאים. במידה ואנו לחוצים, עצובים או כועסים, הקול שלנו משתנה בהתאם וניתן לשים לב לכך. במידה וחזרתם עם מצב רוח לא הכי טוב מהעבודה או שהילד ממש מתחיל לעלות לכם על העצבים – קחו רגע לנשום ולנוח ותחזרו לילד עם גישה חדשה. אל תרימו את הקול ותדברו בקול רגיל, ניטרלי ומרגיע. ככה, הילד יוכל להקשיב לכם ולא להיסגר בגלל צעקות.

ילד בעייתי – להתחיל מחדש

יש לכם את הכוחות להפוך בוקר לא נעים להמשך יום מעולה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה "למחוק" את מה שהיה ולהתחיל מחדש.

זה לא משנה אם הילד שלכם צעק ובכה במהלך הקניות, זה לא משנה אם הוא זרק דברים לרצפה במסעדה או כל דבר אחר. אחרי שאתם חוזרים הביתה והרוחות קצת נרגעו, כנסו את המשפחה ונסו להתחיל מחדש. "היום לא הולך לנו כל כך טוב ויש קצת כעסים ועצבים. אנו מבקשים מכולם לנסות להירגע, לשכוח ממה שהיה ולהתחיל מחדש. אנחנו אוהבים אתכם ויודעים שאם נדבר על הדברים, אנחנו יכולים להצליח לפתור את כל הדברים" – זה מה שאתם צריכים להגיד לילדים שלכם.

ילד בעייתי יכול להיות אתגר רציני בעבור הורים אך חשוב לזכור שאפשר לצלוח כל אתגר. השתמשו בדרכים שהצגנו בפניכם ותראו איך ההתנהגות של הילד משתפרת פלאים. כמו שאמרנו, הכל זה בתקשורת. אם אתם מעוניינים לקרוא עוד מאמרים בנושא, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *