יוגה להריוניות – הסיבות למה כדאי לעשות יוגה בזמן הריון

יוגה להריוניות

יוגה להריוניות מכילה בתוכה יתרונות רבים בעבור נשים בהריון, בין אם אלו תרגילי נשימה, תרגילי איזון נפשיים או תרגילים פיזיים המחזקים את השרירים החשובים לתקופת ההיריון. יוגה ידועה כפעילות מרגיעה ומחזקת וישנם קורסים המותאמים במיוחד לנשים בהריון.

במאמר הבא, אנו נציג את היתרונות של עשיית יוגה בזמן ההיריון ונסביר במה היא בעצם עוזרת לכן, הנשים ההרות.

יוגה להריוניות – מה ההבדל בין יוגה רגילה ליוגה להריוניות?

נשים בהריון, הן יותר מוגבלות בתנועה ובמה שהן מסוגלות לעשות באופן פשוט וקל מאשר נשים לא הרות. לכן, הקורסים מותאמים בעבור נשים בהריון בכך שטווחי התנועה הם קטנים יותר אך כאלה שעדיין משיגים את התוצאות הרצויות.

בנוסף לכך, בשל הסיבה שהריון מהווה תקופה יפה אך מעט קשה מנטלית, הקורסים הללו עוסקים הרבה בצד המנטלי של היוגה. שמים דגש רב על להביא אתכן למקום שבו אתן שלמות עם מה שעובר עליכן, אתן יודעות לרכז את עצמכן בדבר מסוים ויודעות איך לעבור את השלבים הקשים של ההיריון.

כמו כן, כמובן שיוגה גם מתמקדת בחלק הפיזי של העניין. יוגה עוזרת לחזק את שרירי הגוף בתרגיליה השונים אך ביוגה המותאמת לנשים בהריון ישנו דגש גדול על אזור האגן מכיוון שאזור זה עובד המון בזמן הלידה.

יוגה – מתיחות

פן מרכזי ביוגה הוא גמישות הגוף ולכן, הרבה מאוד מהתנועות קשורות בצורה כזו או אחרת למתיחות. חלק הגוף שעליו שמים את הדגש הגדול ביותר בנוגע למתיחות הוא אזור הבטן. במהלך ההיריון, בשל גדילתה של הבטן, השרירים והרצועות באזור נמתחים יותר ויותר, מה שגורם לכאבים באזור. המתיחות, מגמישות את אותן רצועות ואותן השרירים מה שעוזר להקל מאוד על הכאב.

יוגה להריוניות
החלק של המתיחות הוא חשוב ביותר

יוגה להריוניות – מנטליות

הקלישאה אומרת שהכל בראש והכל עניין של גישה. ביוגה להריוניות לוקחים את הקלישאה הזו ברצינות. ביוגה מסוג זה, אתן תעבדו המון על איך להירגע ואיך למצוא לכן את המקום בראש שבו אתם מרגישות מאוד בנוח.

כמו כן, משתמשים בתרגילי נשימות כדי להגיע למקום השקט הזה. תרגילים אלו, עוזרים גם להקל ואף למנוע את בעיות הנשימה שנשים רבות סובלות מהם במהלך ההיריון שלהן. הנשימות האלו יעזרו לכן להגיע למצב של הפגת מתחים ושחרור כעסים. כך, ההיריון שלכן יהיה הרבה יותר רגוע ושליו.

יוגה להריוניות – חברות חדשות שעוברות את אותן הדבר בדיוק

מי יכול להבין נשים בהריון בצורה הטובה ביותר? נשים אחרות בהריון. לכן, בקורסים הללו, אתן תפגשו ותכירו נשים הנמצאות איתכן באותה הסירה. כולן בהריון, בשלב כזה או אחר ואתן יכולות להתייעץ האחת עם השנייה לגבי דברים שונים ומגוונים כמו איך לעבור בקלות את השלב שבו אתן נמצאות, טיפים ללידה ועוד.

בסביבה התומכת הזו, אתן תרגישו טוב עם עצמכן כי הנשים שסביבכן עוברות את אותו הדבר בדיוק. גם להן כואב, גם להן קשה וגם להן גדל ילד או ילדה בבטן.

נשים בהריון הן נשים חזקות שזקוקות לפעמים קצת לשקט ושלווה. יוגה עוזרת לכן להגיע למקום המנטלי שבו אתן מרגישות שקט ושבו אתן שלמות לגמרי עם עצמכן ועם העובר שלכן. חיזוק השרירים הנחוצים ללידה ולמשך ההיריון הוא גם כן חלק רציני ביוגה וגם גמישות השרירים הנמתחים ככל שההיריון מתקדם.

בצעו את התרגילים בחוכמה ובעדינות בהתחלה כדי לא להעמיס על עצמכן. בדקו את הגבולות של הגוף שלכן ואל תעשו משהו שאתן לא מרגישות לנכון. בסופו של יום, היתרונות של יוגה עוזרים מאוד לנשים בהריון והאפקט שלה ממשיך גם לאחר ההיריון. אם אתן רוצות ללמוד עוד על אימונים בזמן הריון, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

יוגה להריוניות – מהו היתרון הראשי של יוגה בזמן הריון?

היתרון הראשי של יוגה בזמן הריון הוא שהוא מכניס אתכן למקום מסוים שבו אתן מרגישות שלמות ורגועות. העבודה היא יותר עבודה מנטלית מאשר פיזית והיא מלמדת אתכן להיות יותר שלוות ולא להתרגז יותר מדי.

יוגה להריוניות – על מה יש לשים דגש כשאני עושה יוגה?

כשאתן עושות יוגה, חשוב מאוד לשים דגש על תרגילי הנשימות. רוב הנשים סובלות מבעיות נשימה בזמן ההיריון ותרגולי נשימה כמו שעושים ביוגה, עשויים למנוע את תופעה זו.

יוגה להריוניות – האם ליוגה בזמן הריון יש חסרונות?

האמת היא שאנו לא מצאנו חסרונות ליוגה בזמן הריון. הסוד הוא לעשות את הדברים שאתן יכולות לעשות ולא לנסות ולעשות משהו שאתן לא מצליחות או כזה שנראה לכן יכול לפגוע בכן או בעובר בצורה כלשהי. קורסי יוגה לנשים הרות הם מותאמים לנשים בהריון ושמים דגש על הדברים החשובים כמו נשימה וחיזוק רצפת האגן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *