טיפול נכון – רגליים

טיפול נכון

טיפול נכון ברגליים של תינוקות וילדים הוא קריטי ביותר במטרה לאפשר התפתחות טבעית ונכונה של הרגליים שלהם. הרגליים של ילדים מתפתחות עד גיל 13 וזה הזמן שבו הן מתעצבות ותופסות את הצורה הייחודית להן. כל ילד הוא שונה וחשוב מאוד לתת לו את האפשרות לגדול ולהתפתח בצורה נוחה ומבלי לאלץ חלקים בגופו למשהו מסוים.

ישנן כמה דרכים לטפל ברגליים של הילד שלכם והן קשורות לנעליים, לציפורניים ואף לגרביים שהוא גורב. שימו לב לכל סעיף וסעיף שמיד נדבר עליהם וכך תוכלו בקלות לטפל ברגל של הילד שלכם בצורה נכונה שתאפשר לה לגדול באופן טבעי.

טיפול נכון – איך זה קשור לנעליים

קודם כל, הכל קשור לנעליים. בחירה נכונה של נעלי צעד ראשון, יכולה לעשות הבדל של שמיים וארץ. הנעלים הנכונות יכולות לעזור לרגלו של הילד להתפתח כפי שטבע תכנן לה ונעליים לא מתאימות עושות בדיוק את ההפך. נעליים קטנות מדי, לוחצות על רגלו של הילד וגורמות לדחיסה שלה. בנוסף, חוסר המקום להתפתחות גורם לכך שהרגל נעצרת וגדלה לאט הרבה יותר.

נעליים גדולות מדי, למרות שהן כן מאפשרות מקום לגדול ולהתפתח, גורמות לכך שהאיזון של הילד יהיה לא טוב וגם הן גורמות לעיכוב התפתחותי. הסיבה היא שבשל כך שהנעל גדולה, הילד צריך למצוא דרך שבה הרגל שלו תתפוס את הנעל (מה שצריך להיות הפוך) וכדי לעשות זאת, הוא מכווץ את האצבעות ובכך גורם לעיכוב ההתפתחות. בנוסף, נעליים גדולות, בגלל שהן לא נותנות תמיכה מספקת, גורמות לחוסר איזון של הילד וזה החלק הקשה ביותר בללמוד ללכת.

החלק האחרון בנעליים הוא החומר ממנו עשויה הנעל. כשמדובר בילדים, כבר אמרנו שהרגליים שלהם מתעצבות ומשתנות עד גיל 13 בערך ולכן עד גיל זה הן עוד עדינות. לכן, הנעליים שלהם צריכות להיות כאלה שיאפשרו להם כמה שיותר תנועה. כדי שהתנועה שלהם לא תהייה מוגבלת, חשוב שהנעליים יהיו מיוצרות מחומרים גמישים כמו עור למשל. כך, הנעל תתעצב לפי הרגל ולא להפך וגם התנועה של הרגל תהייה טבעית. כמו כן, חשוב שהנעליים יהיו מאווררות ונושמות. ברגליים יש המון בלוטות זיעה ואצל ילדים, הן מתפרשות על פחות שטח ולכן הרגליים של ילדים מזיעות יותר ובשל כך חשוב שהנעל תתאוורר.

טיפול נכון – איך זה קשור לגרביים

ממש כמו נעליים, גם הגרביים צריכות להתאים לרגלו של הילד בצורה מדויקת ככל האפשר. ממש כמו נעליים, גרביים קטנות וצמודות עלולות לפגוע בגדילה של הרגל בשל חוסר המקום ובשל כך שהן צמודות יותר מנעליים, הן אף עלולות להגביל את הגעת הדם אל אזור הרגליים וזה מסוכן מאוד. גרביים גדולות מדי, עשויות לגרום לשלפוחיות רציניות ברגליים של הילד. שימו לב לגרביים שאתם קונים לילד, זה חשוב יותר ממה שאתם חושבים.

טיפול נכון

טיפול נכון – איך זה קשור ליד שנייה

יד שנייה היא דרך מעולה לחסוך כסף. לא תמיד חייבים לקנות דברים חדשים לילד אלא בהחלט אפשר למחזר פריטים. חולצות של האח הגדול שעדיין נמצאות ברשותכם, משחקים ששמרתם בבוידעם וגם עגלה שהייתה שייכת לאחיין או בן הדוד הקטן, יכולה לעשות עבודה מעולה. אך ישנו פריט אחד שפשוט אסור לקחת יד שנייה – נעליים.

כפי שאמרנו, כל ילד מתעצב בצורה שונה וכך גם הרגליים שלו. בשלב מסוים, הנעליים מקבלות את הצורה הייחודית של הרגל ומתאימה את עצמה אליה. לכן, אם תקבלו נעליים יד שנייה עבור הילד שלכם, אתם בעצם מכריחים את הרגל שלו להתעצב לפי הנעל ולא להפך כפי שצריך להיות.

טיפול נכון – איך זה קשור לציפורניים

הציפורניים הן חלק בלתי נפרד מהרגל של הילד וחשוב מאוד לטפל גם בהן. טיפול לקוי בציפורניים עלול לגרום לכאב וחוסר נעימות לילד. שימו לב לאורכן של הציפורניים וגזזו אותן בעת הצורך. הגזיזה צריכה להיות ישרה ולא עקומה בנוסף ללא קצרה מדי. גזירה עקומה וגם גזירה קצרה מדי, עלולות להוביל לציפורן חודרנית.

טיפול נכון

טיפול נכון – איך זה קשור לפעילות גופנית

הליכה, קשורה ישירות לשרירים ברגליים שלנו ולכן, חשוב מאוד לחזק אותם. כדי לעשות זאת, רצוי לעודד את הילד לפעילות גופנית בגיל מוקדם ככל האפשר. כך, אתם מוודאים ששריריו של הילד מתחזקים וכשהוא יתחיל ללכת, יהיה לו קל יותר והוא ילמד מהר יותר. רצוי לשים דגש על פעילות גופנית הכוללת את כל הגוף ולא רק את הרגליים כדי לעזור לילד בעתיד בדברים נוספים.

טיפול נכון יעזור להתפתחות נכונה של הילד. חשוב מאוד לעודד אותו לפעילות גופנית בגיל מוקדם ככל האפשר, לגזוז לו את הציפורניים כשצריך ולבחור בעבורו את הנעליים והגרביים המתאימות ביותר. לא משנה כמה לוחצים עליכם, אל תקבלו נעליים יד שנייה כדי לא לפגוע בעיצוב הטבעי של הרגל.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על תינוקות, רגליים ונעליים, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *