חום אצל תינוקות

חום אצל תינוקות

חום אצל תינוקות הוא דבר די שכיח מכיוון שיש להם מערכת חיסונית קטנה ועדינה. המערכת החיסונית שלהם עדיין לא יודעת איך להתמודד עם הדברים החדשים שהעולם מציב בפניה שלא היו כשהתינוק היה ברחם.

על מה חום מעיד? על אילו מחלות? מה זה פרכוסי חום ואיך אפשר להבדיל בין חום של מחלה למכת חום?

חום אצל תינוקות – על מה הוא מעיד?

כשמודדים חום לתינוקות, בדרך כלל משתמשים במדחום רקטלי. במדחום מסוג זה, מעל 38 מעלות, נחשב חום. חום אצל תינוקות יכול להעיד על אחת (או יותר) מהמחלות הבאות:

  1. דלקת גרון
  2. דלקת ריאות
  3. דלקת או זיהום באוזניים
  4. התקררות
  5. כאב גרון
  6. שפעת
  7. דלקות בדם, במעיים ובדרכי השתן
  8. מגוון מחלות ויראליות

בנוסף, חום עלול לגרום להתייבשות במידה והוא מלווה בהקאות או שהתינוק שלכם לא צורך מספיק נוזלים.

חום אצל תינוקות
תגרמו להם לשתות מים, גם אם הם לא רוצים

חום אצל תינוקות – דרכי הקלה

קיימות בשוק משחות שונות שמטרתן להוריד חום אך אל תשתמשו בהן על הילד שלכם לפני שהתייעצתם עם רופא הילדים.

ישנן מספר דרכים להקל את החום אצל התינוק – שתייה מספקת תצנן את הגוף, וודאו שהוא לא לובש יותר מדי שכבות של בגדים, עשו לו אמבטיה נעימה ומפנקת, השתמשו במאוורר.

אם התינוק שלכם עדיין יונק, האכילו אותו לעיתים מעט קרובות יותר כדי לוודא שהוא מקבל מספיק נוזלים.

חום אצל תינוקות
אמבטיה צוננת יכולה לעזור להוריד את חום הגוף של התינוק

חום אצל תינוקות – מתי להתקשר לרופא

במידה ולתינוק שלכם עדיין לא הגיע לגיל שלושה חודשים ויש לו חום מעל 38 מעלות או מתחת ל36 מעלות, רצוי מאוד להתקשר לרופא. בנוסף, אם החום מלווה בהקאות, שלשולים, ישנוניות באופן לא רגיל או פרכוסים – התקשרו לרופא.

חום אצל תינוקות – פרכוס חום

זו יכולה להיות חוויה מאוד מחליצה ואף טראומטית עבור הורים. חשוב לדעת שפרכוס חום כמעט ולא גורם לנזק ממושך אך כמובן שרצוי להתייעץ עם רופא ילדים בנושא.

לתינוקות מעל גיל חצי שנה עשויים להיות פרכוסים הקשורים לחום (פרכוס חום). הם לפעמים תורשתיים. לעיתים קרובות, פרכוס חום יגיע בשעות הראשונות של המחלה והוא עשוי להיות קצר יותר מדקה, לכן חשוב מאוד לשים לב לתינוק שלכם כשהוא חולה.

פרכוס חום מלווה בהתכווצויות, עיוותים וגלגולי עיניים ולאחריהם התינוק שלכם יפסיק להגיב וצבע העור שלו אף יהפוך כהה יותר.

חום אצל תינוקות – חום או מכת חום?

לפעמים, חום גוף גבוה עלול להיות סימן למכת חום וזה עשוי לקרות במידה והילד שלכם לבוש ביותר מדי בגדים ביום בו מזג האוויר הוא חם וישנה לחות.

מכת חום לא קשורה לשום מחלה אלא לסביבה בה התינוק נמצא. אם חום הגוף של התינוק שלכם הוא גבוה מאוד, יש לעשות הכל כדי להוריד אותו חזרה לנורמה וכמה שיותר מהר.

כדי להוריד את חום גופו של התינוק, עשו את הדברים הבאים: שטפו את גופו במים קרים (לא את הפנים!), אווררו את גופם בכך שתורידו מהם את הבגדים ותעבירו אותם למקום קריר ומוצל.

מכת חום היא מקרה חירום שיש לקחת ברצינות רבה ולאחר שהצלחתם להוריד את חום גופו של התינוק, חשוב מאוד לקחת אותו לרופא שיבדוק אותו.

כמו שראיתם, חום אצל תינוקות יכול להיגרם ממספר דברים וגם עשוי להודיע על דברים שונים כמו מחלה ואפילו מכת חום. שימו לב לפרכוסי חום ועדכנו את הרופא מיד במידה וזה קורה. כך גם במכת חום.

חום אצל תינוקות הוא דבר יחסית שכיח מכיוון שהמערכת החיסונית שלהם היא קטנה וחלשה ועדיין לא יודעת להתמודד עם הסביבה. חום הוא התסמין לכך שהגוף של הילד שלכם נלחם במחלה.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא בריאות לתינוק? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

חום אצל תינוקות – איך אפשר להבדיל בין חום רגיל לבין מכת חום?

במכת חום, חום הגוף של התינוק שלכם יעלה לטמפרטורות גבוהות מאוד (אזור ה40 מעלות) ובחום רגיל הוא יגיע ל- 38 מעלות לערך (תלוי כמובן בחוזק המחלה). בנוסף, מכת חום אצל תינוקות נובעת בדרך כלל מלבוש יתר במזג אוויר חם.

חום אצל תינוקות – על אילו מחלות מעיד חום?

כשלתינוק שלכם יש חום, הוא בדרך כלל נובע בשל אחת מהמחלות הבאות: דלקת גרון, דלקת ריאות, דלקת או זיהום באוזניים, התקררות, כאב גרון, שפעת, דלקות בדם, במעיים ובדרכי השתן, מגוון מחלות ויראליות

חום אצל תינוקות – מה זה פרכוס חום?

פרכוס חום הוא פרכוס הקורה אצל תינוקות מעל גיל חצי שנה והוא לעיתים תורשתי. פרכוס חום הוא קצר (פחות מדקה) ומלווה בהתכווצויות, עיוותים וגלגול עיניים. כשזה קורה יש להתקשר לרופא.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *