חדר הילדים – 5 טיפים לסידור מהיר

חדר הילדים

חדר הילדים הוא, ברוב הבתים, החדר המבולגן ביותר בבית. זה נובע מכך שהילדים משחקים בו, עושים בו יצירות ומוציאים הרבה אנרגיה. הצעצועים, הניירות, הצבעים, בגדים ועוד המון דברים אחרים, נמצאים מפוזרים ברחבי החדר והופכים את הסידור שלו למעט קשה יותר.

הורים רבים מנסים לשמור על חדר הילדים מסודר ולפעמים עושים זאת באמצעות הגבלת ילדיהם בכל הנוגע לכמות המשחקים, הצבעים ושאר הדברים שהם רשאים להשתמש בהם באותו יום. זה אמיתי לגמרי. יש הורים שמגבילים את הילדים שלהם ל-5 צעצועים ביום למשל, רק כדי שיהיה להם קל יותר לסדר את חדר הילדים בסוף היום.

אין שום סיבה לעשות זאת, אתם צריכים לתת לילדים שלכם לפרוש כנפיים ולעשות כיד הדמיון שלהם. זה זמן שבו הוא מפותח מאוד ולוקח אותם למחוזות מעניינים. כדי לא להגביל אותם ולתת להם יד חופשית, החדר המבולגן יצטרך לעבור סידור בסוף היום. לכן, במאמר זה, אנו נציג בפניכם 5 טיפים לסידור מהיר של חדר הילדים.

חדר הילדים – סידור המיטה

אתם בכלל לא מבינים כמה סידור המיטה ייתן לכם רוגע. לאחר שתסדרו את המיטה של הילדים, אתם תרגישו כאילו אתם ממש עוד רגע מסיימים והולכים לנוח.

בכל חדר, המיטה היא ליבו של החדר ולכן, סידור החלק המרכזי בו, יראה כאילו הרוב הגדול כבר סודר. הזיזו את הדברים שלא צריכים להיות על המיטה כמו בגדים וצעצועים והתחילו להוריד את המצעים.

לאחר שהורדתם את המצעים, שימו מצעים חדשים (לאוהבי הניקיון הגדול, אפשר לשאוב את המזרון), סדרו את הכריות ואת השמיכה בצורה יפה ושימו לב איך כבר ההרגשה שלכם תהייה יותר טובה.

חדר הילדים – שתפו את הילדים

אין שום סיבה שתעשו את הכל לבד ואתם בהחלט יכולים ואף צריכים לשתף את הילדים בכל פעולת הסדר והניקיון. זה נכון שהם ילדים וכל מה שהם רוצים זה לשחק אבל עם כל הכיף, ישנה גם אחריות מסוימת שהם צריכים למלא וזו אחת מהן. חוץ מזה, הם אלו שעשו את הבלגן אז הם אלו שצריכים לסדר.

בכך שתשתפו את הילדים, אתם בעצם מלמדים אותם ערכים של עזרה להורים ולבני אדם בכלל, מחדירים להם שסדר הוא חשוב ומלמדים אותם מהי אחריות. ילדים, מחפשים שההורים יתנו להם איזשהו תפקיד אחראי ואם תעשו זאת בצורה הנכונה, הילדים שלכם רק יחפשו לעזור כמה שיותר.

הפכו את פעולת הסידור למשהו כיפי, מהנה ושיתופי שלא ירגיש להם (וגם לכם) כמו מטלה מעצבנת אלא כמו משהו שכיף לכם לעשות יחד, כמשפחה.

חדר הילדים
שתפו אותם במטלות

חדר הילדים – החלק המרכזי

הגענו לחלק המרכזי בסידור החדר וזהו החלק הקשה ביותר בדרך כלל. הצעצועים של הילדים הם הדבר היקר להם ביותר. הם שומרים עליהם מכל משמר, משחקים בהם כל היום ולרוב, לא מחזירים אותם למקום בסוף המשחק אלא משאירים אותם על הרצפה או השולחן. בסוף היום, יש לאסוף אותם.

שימו לב – לפני שאתם נכנסים לחדר לסידור הצעצועים, כדאי שתעשו סריקה קצרה כדי לראות את מצב הפיזור כדי שלא תדרכו בטעות על צעצוע כלשהו. אם אתם יחפים, זה עלול לכאוב מאוד ואם אתם עם נעליים, אתם עלולים לשבור את הצעצוע והילד שלכם לא יאהב את זה בלשון המעטה.

פנו לכם דרך מסודרת כדי שתוכלו להגיע אל כל פינה שבה יש צעצוע, חפשו אותם מתחת למיטה, לשולחן ולמדפים כדי שבאמת תוכלו להרים את כולם. סדרו אותם בארגז או במקום אחר ייעודי ושטפו צעצועים מאובקים מאוד.

חדר הילדים – פח הזבל

דבר אחד שהרבה הורים שוכחים משום מה, הוא לרוקן את פח הזבל. לאחר שסידרתם את הכל, אספתם את כל הזבל מרחבי החדר שכלל ניירות, עטיפות, שקיות ועוד, חשוב מאוד לא לשכוח לרוקן את פח הזבל. אי ריקון של פח הזבל, עלול משוך אורחים לא רצויים (ג'וקים, זבובים ועוד), להשאיר ריח לא נעים וחוסר סדר בעיניים.

הצעה – חפשו זבל ממש בכל החדר, גם במקומות שלא אמור להיות בהם זבל כלשהו. ילדים עושים דברים מבלי לשים לב ויכול מאוד להיות שתמצאו במגירת הנעליים שלהם, איזה גזיר נייר מאחת היצירות שהם עשו.

חדר הילדים – המפתח הוא מצב הרוח הנכון

זהו הדבר הראשון שצריך לדאוג לו לפני התחלת הסידור והניקיון ואנחנו מזכירים אותו אחרון כדי שהוא הדבר הראשון שיעלה לכם בכל הקשור לסידור חדר הילדים.

מצב רוח טוב, יעזור לכם לעשות כל מטלה, לא משנה כמה היא מעצבנת ולא נעימה, בצורה כיפית ומהנה יותר. לכן, חשוב מאוד שתגיעו לסידור החדר עם מצב הרוח המתאים. מצב רוח ירוד, עלול לגרום לכם לעשות את הניקיון לא ביסודיות ולפספס המון דברים. זה יכול להוביל להשארת אבק וחיידקים ברחבי החדר העלולים לגרום לכך שהילדים יחלו. לכן, מצב הרוח המתאים הוא חשוב.

כדי להגיע אל מצב הרוח המתאים, כדאי לכם להפעיל מוסיקה שאתם אוהבים וכזו שתעזור לכם להגיע למצב רוח מרומם וכך, המטלה של סידור וניקוי החדר והבית לא תיראה כל כך נוראה.

חדר הילדים
היכנסו למצב הרוח המתאים

חדר הילדים, צריך להיות נקי ומסודר ככל האפשר. לכן, יש לסדרו בכל יום ולנקות אותו ביסודיות לפחות פעם בשבועיים אם לא לעיתים קרובות יותר. השתמשו בטיפים שהצגנו בפניכם – סידור המיטה בהתחלה, שיתוף הילדים, ריקון הפח, סידור של הצעצועים ולהיות במצב הרוח המתאים. השתמשו בהם ואתם תראו איך סידור חדר הילדים יהיה פשוט מאוד.

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרי טיפים, ממש כמו זה, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *