זוג הנעליים הראשון – יש בו צורך בכלל?

זוג הנעליים הראשון

זוג הנעליים הראשון של הילד הוא המרגש ביותר. לראות את הילד שלכם עושה את הצעדים הראשונים שלו זו אחת מהחוויות היפות בחייהם של הורים ולא הרבה לאחר מכן, מגיעות גם הנעליים הראשונות שלו.

נעלי טרום הליכה, שהן הנעליים הראשונות של הילד, מקבלות לאחרונה הרבה ביקורת ברשתות והורים רבים טוענים שפשוט אין בהן צורך מכיוון שאפשר לקבל את מה שהן נותנות בדרך אחרת. הטענה היא שאפשר פשוט לחכות עם זוג הנעליים הראשון של הילד עד שהוא מגיע לשלב של נעלי צעד ראשון.

במאמר הבא, נציג את הצד שלנו בנושא זה וכמובן שגם נסביר את דעתנו. בנוסף, ניתן כמה דגשים לבחירת הנעליים הראשונות של הילד שלכם.

זוג הנעליים הראשון – התחלנו ללכת

ילדים מתחילים ללכת בסביבות גיל שנה. יש כאלה שמתחילים מעט מוקדם יותר ויש כאלה שמתחילים הרבה יותר מאוחר. זה טבעי ובסדר גמור. הצעדים הראשונים והזהירים שלהם יהיו אלה שיגרמו לכם לתדהמה ואולי להורדת דמעה או שתיים. אז מתי קונים את הנעליים הראשונות של הילד? רק לאחר שהוא כבר הולך כמה שבועות בכוחות עצמו. לפני כן, אין שום סיבה לקנות לו נעליים ובהמשך המאמר גם נסביר בדיוק למה.

אין צורך כבר לרוץ לקנות לה נעליים

זוג הנעליים הראשון – האם אפשר לוותר עליהן?

זוג הנעליים הראשון של הילדים נקרא נעלי טרום הליכה. נעליים אלה הן נעליים מיוחדות עבור תינוקות שרק התחילו ללכת ממש לא מזמן. נעליים אלו הן גמישות ורכות והמטרה שלהן היא לתת לילד הרגשה שהוא הולך בלי נעליים בכלל במטרה שהוא יצליח להרגיש את האדמה עליה הוא הולך ולהתרגל למאפייני השטח השונים בין המשטחים השונים.

הסיבה לוויתור על נעלי טרום הליכה נעוצה בכך שאנשים מאמינים שמה שהתינוק הנועל אותן מקבל, אפשר לקבל גם מגרביים עבות ובכלל, עדיף שהילד יהיה יחף כמה שיותר. זה נכון לגמרי שעדיף לילד ללכת יחף. היתרונות של הליכה יחפה הם רבים ועליהם נרחיב בהמשך אך הטענה שאפשר לוותר לגמרי על נעלי טרום הליכה היא אינה נכונה.

נעלי טרום הליכה, למרות שהן בעצם סוג של גרביים, עושות דברים שגרביים רגילות לא עושות וזה את עבודתן בתור נעליים. המטרה הבסיסית, הפרימיטיבית, של נעליים, היא לשמור על הרגליים שלנו מפני לכלוך, חתכים ואף מפני השמש והקור. גרביים, לא עושות בדיוק את אותה העבודה שנעלי טרום הליכה עושות אך נעלי טרום הליכה כן עושות את העבודה שגרביים עושות. לכן, מאוד לא רצוי לוותר עליהן.

זוג הנעליים הראשון – היתרונות של הליכה בלי נעליים

כשילדים לומדים ללכת, הבעיה האמיתית היא ללמוד איך הוא צריך לאזן את עצמו ואיך להישאר על הרגליים מבלי ליפול. החלק של לעשות צעדים הוא די פשוט. הם מבינים את המכניקה שבעניין.

בהליכה בלי נעליים, הילדים לומדים איך להישאר יציבים מבלי שום עזרים חיצוניים. הנעליים נותנות להם קונטרה מסוימת, גם אם היא קטנה ובעצם ההליכה בלעדיהם, הם אלה שמייצבים את עצמם. בשל כך, ישנה המלצה מאוד חזקה לתת לילד ללכת יחף כמה שיותר ולהשתמש בנעליים רק במידת הצורך, כשיוצאים מהבית וכדומה.

זוג הנעליים הראשון – בחירת הנעליים

כמו שאתם לא לוקחים עבורכם את הזוג הראשון שאתם רואים בחנות, כך גם תנהגו כשאתם קונים נעליים לילד. חשוב מאוד שנעלי הילדים שאתם קונים, יהיו מתאימות לילד שלכם. הכוונה היא שהמידה תהייה מתאימה. המידה היא חשובה מאוד מכיוון שמידה לא נכונה עלולה לפגוע בגדילה הטבעית של הרגל. כדי לדעת את המידה הנכונה, רצוי למדוד את רגליו של הילד לפחות כל חודשיים. הסיבה לכך היא שהרגליים של הילדים גדלות די מהר ובכך שתמדדו את הרגל שלו, אתם תוכלו לדעת מתי יש צורך לקנות לו נעליים חדשות.

נעליים גדולות מדי, יגרמו לכך שהילד לא יצליח ללכת בצורה טובה ועלול לגרום למעידות. בשל כך שהוא לא מצליח ללכת טוב, הוא יעשה את מה שצריך כדי ללכת נכון ויציב שזה לכווץ את האצבעות ובכך זה מונע ממנו את הגדילה הטבעית של הרגל. כמו כן, נעליים קטנות מדי גם עלולות לגרום לבעיות בהתפתחות. נעליים קטנות ילחצו לילד על הרגל ויעצרו את הגדילה שלה. בנוסף, גם כאן הוא יצטרך לכווץ את האצבעות כדי להכניס את עצמו לנעל ועל הבעיות שזה יוצר כבר דיברנו.

כדי לוודא את ההתאמה של הנעליים, יש למדוד לילד את שתי הנעליים. רק כך תוכלו לדעת באמת שהנעל נכנסת טוב על רגלו של הילד. בנוסף, הנוחות היא חלק חשוב נוסף בקניית נעליים מכיוון שאם הנעליים לא נוחות, הילד פשוט יסבול כשהוא ינעל אותן וזה משהו שרוצים להימנע ממנו.

זוג הנעליים הראשון
שימו לב שהנעליים מתאימות

הידוק הנעליים הוא דבר נוסף שיש לשים לב אליו. ילדים רבים לא אוהבים לנעול נעליים ולפעמים ינסו להוריד אותן. לכן, טוב תעשו אם תקנו נעליים שיש בהן שתי דרכים להידוק הנעל, למשל, נעליים עם שרוכים וסקוטש יחד. המטרה כאן היא גם לאבטח את רגלו של הילד בצורה הטובה ביותר וגם לגרום לו להסתבך מעט עם הורדת הנעליים שלא צריך.

רצוי מאוד שנעליים יהיו מאווררות וגמישות. נעל גמישה תעניק לילד טווח תנועה מקסימלי ואוורור יבטיח נעימות ושמירה על ריח נעים בנעליים. רגליהם של ילדים נוטות להזיע יותר ממבוגרים ולכן איוורור הוא חשוב ביותר.

זוג הנעליים הראשון הוא חשוב מאוד, גם אם יש כאלה שאומרים אחרת. לכל אחד יש אתה הדרך שלו לראות את הדברים וזה בסדר גמור אך אנחנו ממליצים מאוד לא לוותר על נעלי טרום הליכה ובטח לא על נעלי צעד ראשון. נעליים אלו מעניקות לילד דברים חשובים מאוד. למרות זאת, רצוי שהילד ילך יחף כמה שיותר מכיוון שכך הוא לומד באופן עצמאי את הדברים החשובים והקריטיים כמו איך לאזן את עצמו לבד.

שימו דגש על הדברים שדיברנו עליהם כשאתם הולכים לחנות הנעליים במטרה לרכוש נעליים חדשות לילד שלכם. כך אתם תוכלו להבטיח שאתם נותנים לילד שלכם את הדבר שיהיה טוב ביותר בעבורו. לסיכום, אל תוותרו על נעלי טרום הליכה אך אל תשתמשו בהן כל הזמן ותנו לילד שלכם זמן להיות יחף, קנו בצורה מושכלת את הנעליים של הילד והכי חשוב, תיהנו מהרגעים הללו כי הם לא חוזרים.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על נעליים לילדים ונעלי צעד ראשון, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *