התנהלות נכונה – השינויים הנחוצים כדי להיות פחות לחוצים

התנהלות נכונה

התנהלות נכונה היא כנראה המפתח לחיים רגועים ומאושרים יותר. בתור הורים, קשה יותר להתנהל בצורה נכונה מכיוון שישנם הרבה מאוד דברים שיש לקחת בחשבון וישנם גם הרבה דברים שקורים בהפתעה, משום מקום ויכולים לשנות לכם את כל התוכניות. למרות זאת, בתור הורים, התנהלות נכונה היא הדבר החשוב ביותר.

זה לא סוד שלהיות הורה זה דבר לא פשוט. אתם כל הזמן דואגים, רצים ממקום למקום והאמת היא שכל העולם שלכם סובב סביב הילדים. הלחץ הוא גדול מאוד והרבה פעמים יכול לגרום לבעיות אצל הורים. כשיש לכם ילדים, אתם מבקשים דבר אחד – קצת שקט כדי לנוח. מה אם היינו אומרים לכם שאתם בהחלט יכולים למצוא את השקט הזה, אם רק תשנו כמה דברים או יותר נכון, תעשו אותם נכון.

במאמר הבא, נעזור לכם, ההורים, להשיג את הזמן החופשי הזה דרך התנהלות בצורה נכונה. נסביר מה אתם צריכים לעשות כדי שתוכלו להיות בראש מעט יותר שקט, כך שהלחץ שלכם ירד, לא תהיו חייבים להיות עם הילדים 24/7 וגם סתם יתפנו לכם עוד כמה דקות במהלך היום.

התנהלות נכונה – עוד כמה דקות לישון

דמיינו סיטואציה – יום ראשון בבוקר, השעון מעורר שלכם מעיר אתכם לשבוע חדש ואתם עוד מעוכים במיטה והדבר האחרון שבא לכם זה לקום כדי להתחיל לארגן את הילדים לבית הספר. צריך להעיר אותם, לבחור להם בגדים, להכין להם כריכים ועוד המון דברים שקשורים אליהם ועוד לא דיברנו על כך שאתם בעצמכם צריכים להתארגן לעבודה.

מה אם היינו אומרים לכם שאתם יכולים להמשיך ולישון עוד לפחות 10 דקות בכל בוקר? בטוח הייתם קופצים על המציאה. אז אולי תופתעו לדעת שאכן אפשר להשיג את זה עם כמה הכנות פשוטות בערב שלפני.

במקום לבחור את הבגדים של הילדים (והאמת, גם שלכם) בבוקר עם כל הלחץ שיש, בחרו אותם בערב לפני והניחו אותם בצורה מסודרת כך שכל מה שהילד יצטרך לעשות, זה לקום ולהתלבש ישירות. בלי לעמוד מול הארון ולהתלבט מה ללבוש היום.

בנוסף, עזרו לילד להכין את הילקוט בערב שלפני. הרבה ילדים מכינים את הילקוט בבוקר וזה לוקח זמן מהבוקר הגם ככה לחוץ. לכן, כדי להוריד מעט את הלחץ של הבוקר, הכינו עם ילדכם את הילקוט בערב שלפני.

הדבר הבא שאפשר לדאוג לו מראש הוא הכריך שהילד לוקח לבית הספר. כמובן שלא תכינו את הכריך יום לפני כי הוא לא יהיה טרי אך מה שכן אפשר לעשות, הוא לשבת עם הילד ויחד, לעשות טבלה, בה תכתבו מה הילד רוצה בכריך בכל יום בשבוע. למשל, יום ראשון, שוקולד כדי לפתוח את השבוע בצורה מתוקה וביום שלישי, גבינה עם חתיכות מלפפון. כך, לא תצטרכו לחשוב בכל יום מה למרוח בכריך. כל מה שתצטרכו לעשות זה להביט רגע בטבלה ולראות מה הילד בחר לאותו יום.

אם תעשו זאת, אתם נותנים לעצמכם לפחות עוד 10 דקות של שינה, התארגנות עצמית או סתם לשבת לקפה בבית בלי לחץ.

התנהלות נכונה
תוכלו לקחת עוד כמה דקות של שינה

התנהלות נכונה – פחות לחץ בעבודה

הורות זה לא דבר פשוט ולכן, אתם צריכים לעשות המון שינויים כדי להסתגל לסטטוס החדש שלכם בתור הורים. חלק מאותם שינויים שיש לעשות קשורים בעבודה שלכם. עבדתם קשה כדי לבנות קריירה ואת המעמד שלכם במקום העבודה אך למרות זאת, המשפחה שלכם יותר חשובה. לכן, אתם צריכים עכשיו לעבוד בשעות נוחות יותר.

כדי לעשות זאת, אתם צריכים לדבר עם הבוס שלכם, להסביר לו את המצב ולבקש לעבוד בשעות שיותר נוחות לכם. כך, אתם תורידו מעצמכם את עומס העבודה במהלך היום יום וגם תוכלו להיות בבית עם הילדים כשהם חוזרים מבית הספר והגנים.

כשאתם עושים זאת, אתם גם מבטיחים לעצמכם עבודה אפקטיבית יותר. אם תעבדו בשעות לא מתאימות, רמת הריכוז והאפקטיביות שלכם תרד משמעותית והערך שלכם כלפי החברה ירד גם הוא וזה משהו שממש לא צריך לקרות. בשל כך, גם למעסיק שלכם יש אינטרס לתת לכם גמישות בשעות כי אז הוא מרוויח עובד אפקטיבי יותר.

ישנם הרבה מקומות עבודה בהן המעסיק יציע לכם את השינוי הזה בעצמו כדי לעזור לכם וכאמור, לחברה. השינוי הזה ייתן לכם יותר זמן עם הילדים, יאפשר לכם להיות הורה מעורב וגם לפתח את הקריירה שלכם בצורה שלא מפריעה לסטטוס שלכם בתור הורים.

התנהלות נכונה – תפנו זמן לעצמכם

זהו חלק חשוב מאוד בחיים וכזה שיכול לעשות הבדל אדיר מהבחינה האישית שלכם. בלי זמן לעצמכם, אתם פשוט תשתגעו והסבלנות שלכם כלפי הילדים תהייה מאוד קצרה. לכן, אתם חייבים למצוא זמן אישי לעצמכם.

בזמן האישי אתם צריכים לעשות מה שעושה לכם טוב. זה יכול להיות אימון כושר שאתם אוהבים, לעבוד על תחביב מסוים שיש לכם כמו ציור למשל, לצאת עם החברים למסעדה טובה או לאיזה בר או גם סתם לשבת ולראות את הסדרה שלכם בנטפליקס.

הילדים, העבודה ומטלות הבית לוקחים לכם המון זמן וכמעט ואין לכם זמן אישי לעצמכם. זה יכול לתסכל ולתת לכם הרגשת לחץ לא נורמלית וזה לא דבר טוב. הלחץ הזה יכול לפגוע לכם בבריאות וזה הדבר האחרון שאתם רוצים.

הזמן האישי שלכם חייב לכלול בתוכו זמן זוגי. הזוגיות שלכם היא אחד הדברים שהכי נפגעים משינוי הסטטוס שלכם להורים ולכן, כדי לא להתרחק מבן/בת הזוג שלכם, אתם חייבים לטפח את הקשר שלכם באופן קבוע.

קחו לכם פעם בחודש לפחות שבה אתם עושים משהו זוגי שאתם אוהבים. זה יכול להיות יציאה מהבית למסעדה וסרט, זה יכול להיות ערב בבית שבו אתם נהנים בתור זוג או כל דבר אחר שאתם אוהבים לעשות. שימו לב שזה זמן זוגי ולא תירוץ לצאת עם חברים. תעבדו על הזוגיות שלכם, זה חשוב ביותר. נסו לא לדבר על הילדים או העבודה. נסו לשכוח מזה לשעה או שעתיים כשאתם ביחד ופשוט תיהנו מהחברה האחד של השנייה.

התנהלות נכונה – גן, בית הספר והבייביסיטר

בחירת המסגרות של הילד יכולה להיות מלחיצה ולא פשוטה וכדי להוריד מכם קצת לחץ ודאגה (לא הכל ירד, אין מה לעשות), אתם צריכים לעשות את הבחירה הטובה ביותר. כדי לבחור בצורה הטובה ביותר, יש כמה דברים שאתם צריכים לעשות. הדבר הראשון, זה לקבל הצעות והמלצות מבני משפחה, חברים ואפילו שכנים כדי לקבל איזושהי תמונה לגבי המסגרות שיש לכם בעיר ובקרבת הבית. הדבר השני הוא ממש לעבור בכל גן וגן באזור מגוריכם ולעשות סקר שוק.

עשו שיחות עם הגננות, שאלו על הגן עצמו, בקשו לדבר עם הורים ממליצים, שאלו על הצוות ועוד כל דבר שעולה בראשכם. רק לאחר שתעשו את הדברים הללו וכל השאלות שלכם ייענו במלואן, אתם יכולים לעשות את הבחירה הנכונה ביותר בעבור הילד שלכם.

את בית הספר אתם פחות בוחרים כי בדרך כלל העירייה משבצת את הילד לפי אזור המגורים שלכם אך גם כאן יש לעשות סקר שוק ככל האפשר. במידה ואיזושהי סיבה, בית הספר שילדכם מיועד אליו לא נראה לכם, אתם בהחלט יכולים לבקש העברה ואף לעדכן את העירייה בנוגע לחששותיכם. אולי בזמן החופש הגדול, עוד לפני שהילד שלכם מגיע אל בית הספר בפעם הראשונה, יסדרו את הליקויים.

הדבר האחרון הוא הבייביסיטר של הילד. כמו שאמרנו קודם, אתם חייבים לעצמכם זמן אישי וזוגי ולפעמים זה אומר לצאת מהבית ולהשאיר את הילד עם השגחה. גם כאן, כדי להוריד מכם את הלחץ, אתם צריכים לבחור נכון.

אם אתם משאירים את הילד עם מישהו מבני המשפחה שלכם או אחד הילדים הגדולים של החברים, אז אתם יודעים שהכל בסדר. הילד נמצא בידיים טובות שאוהבות אותו, דואגות לו ושומרות עליו מכל משמר. במצב כזה, אתם יכולים לצאת ולבלות בראש שקט.

במידה ואתם צריכים לשכור את שירותיה של בייביסיטר, גם כאן יש לעשות בדיקה רצינית. בקשו המלצות מכל מי שביקשתם ממנו המלצות על גן ועשו השוואות. אתם בהחלט יכולים להזמין בייביסיטר לסוג של ראיון עבודה, לראות איך אתם מתחברים אליה וגם לראות את החיבור שלה עם הילד.

התנהלות נכונה
התנהלות נכונה היא המפתח להכל

התנהלות נכונה תוביל להורדת הלחץ היומיומי שלכם. כדי לעשות זאת, עברו על הסעיפים שדיברנו עליהם ושנו את מה שרלוונטי אליכם. כך, אתם תהיו הורים טובים יותר, בני/בנות זוג טובים יותר וגם עובדים טובים יותר. כדי לקרוא עוד מאמרים כמו זה, לחצו כאן

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *