הגשמת העצמי בתור אימא – 5 צעדים פשוטים להשגת המטרה

הגשמת העצמי בתור אימא

הגשמת העצמי בתור אימא היא הארץ המובטחת שלצערנו, המון נשים לא מגיעות אליה. אימהות רבות נסחפות בתשומת הלב הרבה שהילדים דורשים, בעבודות הבית השונות ובעבודה שלהן. הן לא מצליחות לפנות אפילו כמה דקות של מנוחה לעצמן. נשים רבות זונחות את החלומות והתקוות שלהן כדי להגשים את אלה של הילדים וכדי להיות אימהות טובות.

אם היינו אומרים לכן שיש אופציה לעשות את הכל – גם להיות אימהות מדהימות וגם להשיג הגשמה עצמית. במאמר זה, אנו נסביר איך אפשר לעשות זאת ב-5 צעדים פשוטים. חשוב לומר, הצעדים הם פשוטים ודורשים הרבה פחות ממה שאתן חושבות, אך לא פשוט לעשות אותם כי הם מצריכים שינוי תודעתי שהוא הדבר הקשה ביותר לביצוע.

הגשמת העצמי בתור אימא – שינוי תודעתי

לילדים יש המון צרכים, זוהי עובדה. הם רוצים לשחק, הם רוצים ללמוד, הם רוצים לצאת החוצה, הם רוצים והם רוצים והם רוצים. זה לא נגמר. בתור הורים, אתם רוצים שכל רצון שלהם יתמלא כדי שחס וחלילה לא יחסר להם משהו אבל לפעמים מילוי הרצון שלהם הוא לא אופציה ולפעמים, צריך פשוט לא למלא אותו. 

אם תבלו את כל חייכן במילוי הבקשות של הילדים שלכן, זה פשוט לא ייגמר. עשו רגע חושבים האם הוא חייב אוכל חם או שאפשר לחמם לו את מה שהכנתן אתמול או שלשום. האם הוא יכול לשחק לבד לכמה שעות או שאתן חייבות לשחק יחד איתו. דרך אגב, זמן משחק לבד, הוא טוב מאוד להתפתחות הילד.

האמת היא, כל העניין תלוי בסדרי עדיפויות – הילד כמובן במקום הראשון אבל אתן צריכות לשים עצמכן במקום השני. עבודות הבית יכולות לחכות, המחויבויות לגן או לבית הספר של הילדים יכולות לחכות. שימי את עצמך בראש הסולם הזה, אחרת, לא תשיגו את מה שאתן רוצות להשיג. חזרו לתחביב הישן שלכן, תמצאו אחד חדש או צאו ללמוד. לא משנה מה החלטתן לעשות, העיקר הוא שתיהנו ממנו ותגשימו את עצמכן.

הגשמת העצמי בתור אימא – קבלת השינוי

זוהי אומנם קלישאה אך היא מתאימה מאוד לעניין שלנו – "הכרה בכך שצריך לעשות שינוי, היא הצעד הראשון בדרך לשינוי". זה באמת הצעד הראשון מתוך החמישה. קבלו את השינוי כעובדה וצאו להגשים את עצמכן.

הגשמת העצמי בתור אימא – הגשימי את עצמך בעצמך ולא דרך הילד

קורה לפעמים, שההורים מנסים להגשים עצמם דרך הילדים שלהם. הם רואים בילדים הזדמנות שנייה להשיג את מה שהם אף פעם לא הצליחו. זו טעות חמורה לעשות זאת. הילדים מרגישים כשזה קורה. הם אומנם לא מבינים בדיוק את המצב אך הם מרגישים את הלחץ שאתם מפעילים עליהם.

אל תהיו כאלה. אל תהיו אימהות דחופות את הילדים שלהן לעשות משהו מסוים רק כי אתן לא הצלחתן להשיג את החלום שלכן. בעתיד, כשהם קצת יגדלו ויותר יבינו את העולם, יהיו להם חלומות משלהם. כמובן שזה בסדר להכווין אותם ולהראות להם את הדרך אבל תזכרו שזו הדרך שלהם, לא שלכן.

את ההגשמה אתן צריכות לעשות באופן עצמאי. צאו והשיגו את החלומות שלכן בעצמכן ולא דרך הילדים שלכן. הם לא צריכים את הלחץ הזה.

הגשמת העצמי בתור אימא – זמן לעצמי

רק אם תפנו זמן לעצמכן, אתן תצליחו להגשים את עצמכן. אי אפשר כל היום להסתובב סביב הילדים וסביב עבודות הבית, אתן חייבות קצת מנוחה וכדי להגשים את עצמכן, אתם צריכות לקחת את הזמן הפנוי הזה ולעשות את הדברים שאתן אוהבות.

במקום לשבת ולראות טלוויזיה, תלמדו משהו חדש. במקום לישון צהריים, תעסקו בתחביב שלכן. קחו את הזמן שפיניתן לעצמכן לאחר שסידרתן את סולם העדיפויות שלכן כדי לעשות את מה שאתן אוהבות. זה יכול להיות בישול, זה יכול להיות עיצוב אופנה או כל דבר אחר. העיקר שתעשו את מה שאתן אוהבות.

הגשמת העצמי בתור אימא

הגשמת העצמי בתור אימא – אין צורך בשליליות

לאחר שפיניתן קצת זמן לעצמכן, יכול להיות שתיתקלו בקולות שליליים. זה יכול להיות הקול הפנימי שלכן שאומר לכן שזה לא בסדר שאתן לא עם הילדים או לא דואגות להם ממש בזה הרגע וזה יכול להיות החברות שלכן שאומרות שמה שאתן עושות הוא לא נכון אך בפועל הן מקנאות כי הן בעצמן היו רוצות זמן פנוי.

קחו את הקולות הללו וזרקו אותם הצידה. החליפו אותם בקולות חיוביים שאומרים שאתן מדהימות על כך שאתן מצליחות לשלב בין עבודה, ילדים, זוגיות ותחביבים.

הגשמת העצמי בתור אימא

הגשמת העצמי בתור אימא – צריך קצת עזרה

כל אחת צריכה עזרה והאדם הקרוב ביותר שיכול לעזור לכן ולתמוך בהחלטה שלכן, הוא הבעל שלכן. שתפו אותו בתהליך שאתן רוצות לעבור ובקשו ממנו לעזור כמה שהוא יכול. זה יכול להיות בדברים הקטנים כמו קיפול כביסה וזה יכול להיות משהו קצת גדול יותר כמו להיות אחראי על הילדים ליום או יומיים. הבעלים שלכן רוצים בטובתכן ורוצים שתהיו מאושרות והם ישמחו מאוד לעזור כמה שהם יכולים.

הגשמת העצמי בתור אימא
הם ישמחו לעזור כמה שאפשר

רוצות לקרוא עוד מאמרי טיפים? לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *